International 844 S - turbo
Hallo,ik heb een internation 844s en ik wil
daar graag een turbo op bouwen.
alleen welke turbo past er het beste
op en waar zou ik die dan kunnen kopen?
bvd
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 844 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
- Machines ›
- International ›
- 844 S ›
- Vragen
61
20
889
International 844 S
Er zijn tientallen leden die ervaring blijken te hebben met de International 844 S.
79
176.823
234
Laatste
Reacties
hoe gaat het met jullie 1394?:D
even met aart waterweg contact opnemen, die kan je een turbo leveren precies bij je trekker past.
maar je hebt het niet voor een dubbeltje op de eerste rang natuurlijk
Hierboven worden wel tips gegeven waar je wat aan hebt. Caboturbo is zeker een aanrader heb ik van anderen gehoord. Naast turbo opbouwen is het ook zeer belangrijk om je pomp af te stellen. Onder andere meer inspuiten, maar ook bijvoorbeeld het inspuitmoment vervroegen, eventueel openingsdruk hoger afstellen van je verstuivers noem maar op.
Heb je misschien wat foto's van hoe die turbo er op is gebouwd, dus een paar plaatjes van onder de kap?
Alvast bedankt
ah okee, zie weinig foto's ervan bij je,, wat doe je er zoal mee dan?
die case gaat volgends mij 4.5ton tt rijden. komt dubbellucht op
Is die turbo ervan het begin opgezet of later ?
@mickheijboer
De 4240 heeft andere componenten aan t blok, voor zover ik weet ook een a.dere pomp. Dus ook niet vergeten af te stellen.
dat wil ik ook met onze, alleen mag heel vaak niet dus dan op zoek naar brede banden om te lenen, 3,6 toon moet ie zonder gewicht en kleber banden.. dan in 4,5 ruimte vor banden en gewicht
dat hoef je mick niet uit te leggen hoor die is aardig op de hoogte van alle inters
maar het klopt dat er op een 844s een bosch VA pomp zit en op een nieuwere serie een bosch VE pomp.
als je een turbo monteerd op een 844s kun je de pomp max open zetten en dan zal ie best harder gaan trekken maar dan zit je gelijk aan het uiterste van die pomp, als hij dan nog te weinig brandstof krijgt dan moet je er een VE pomp opzetten omdat daar meer uit te halen is na wat aanpassingen. Zo'n VE pomp past trouwens niet 123 op een oud model blok dan zul je wat kleine aanpassingen moeten doen met een slijptol (ik spreek uit ervaring
Was niet specifiek tegen Mick bedoeld.
Hebben de Engelse typen wel Bosch pompen?
ja zekers
de 95 en de 4200 serie hebben zowieso inter motoren met een VE pomp.
De ve pompen zijn trouwens wel totdingen om optyd te zetten (met een speciaal meetklokje).
het oude type pomp(VA) kan iedereen die een beetje handig is zo menteren dmv merktekens.
ik heb dat hier vaker horen zeggen, maar ook als de motoren en pompen hetzelfde zijn kan er nog net ietsjes verschil in zijn (2 dezelfde dingen zijn nooit 100% identiek)
je hebt bij turbo motoren wel eens zuigerbodemkoeling. dat is een soort oliesproeisysteem voor de onderkant van de zuigers.
dat topic over glij lager enz? was dat niet bij ford die turbo kapot blies?
al heb je turbo wordt het werk dat je deed minder zwaar? dus dan zou het weer niet nodig zijn..
Zoals gezegd hangt het af, wat het doel is van de turbolader. Als je m monteert en daarna de trekker terugregelt naar 80 pk, loopt hij veel zuiniger, dan is een oliekoeler onnodig mijns insziens. Als je m, naast de turbolader monteren, opdraait, zou t wel s beter kunnen zijn.
de turbomotoren van een inter hebben altijd een oliekoeler naast het blok hangen omdat dat toch wel nodig is als je de trekker goed laat werken met een turbo.
bodemsproeiers onder de zuiger hebben ze inderdaad niet alleen er loopt wel een olie kanaal DOOR de drijfstang heen om de pistonpen extra te smeren.
Een oliekoeler is niet echt nodig als je een beetje keutelwerk of een beetje trekkertrek er mee gaat doen omdat de trekker dan niet en mega warm word.
Nooit gezien (of opgevallen). Heb verscheidene uren met een 856XL te maken gehad.
dat jij nog internetten kan met z'n dikke zendmast achterthuis
Hij heeft t idd wel ietwat moeilijk idd.
Hoe bedoel je dat 'T-verhaal kwam bij Engbers weg'?
die heeft hem dat waarschijnlijk verteld
op de site noemen ze de turbo motoren dt-358 maar dan staat er op het motorblok TT-358.
ik heb eens een DT-358 gereviceerd en enigzins omgebouwd voor een turbo maar dat kom je toch nog heel wat dingetjes tegen die anders zitten.
o.a andere drijfstangen... voor een turbo motor moeten er vdrijfstangen in met een smeerkanaal naar de pistonpen voor extra smering en koeling, en de pistonpen is dikker.
Vlgs mij moeten die 844 met turbo trekken als een leeuw want het zijn de zelfde zuigers en bussen als de 1455. Gauw een turbo er op en blazen maar.
Er rijden nog zat 358 motoren met een turbo die verder niet aangepast zijn.
maar die kleine inwendige details die anders dat weten er veel mensen niet.
en dat een 844/845 met turbo super moet trekken dat geloof ik ook wel maar als je er dan ook nog eens een grotere hoeveelheid brandstof in weet te krijgen dan heb je echt een monster.
alleen door meer lucht (door een turbo) heeft niet veel zin dan moet je er ook meer sap in douwen.
Mijn 724 krijgt er waarschijnlijk ook ooit nog es 1 maar ik heb mijn pomp al vervangen door een AANGEPASTE VE-pomp(is van een nieuwere 845xl)
alees is in zeer goed staat. is max 50uren mee gereden
zeg heel eerlijk dat er iemand geintresseerd is in wat onderdelen. maar het complete blok verkopen is natuurlijk wat makkelijker.