Illustratie van:

New Holland TS - Voorlichten van ts135a verkleuren(lelijk geel)

Hallo,

Weet iemand hoe je dit lelijk geel terug kan opblinken ofzo? Door te polijsten, of wat kan je daar aan doen. En is het direct heel de kant vervangen? Of zou je het glas apart kunnen verkrijgen.

Alvast bedankt,
Gilles

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Reacties

+1
mklok
Heb pas bij de buurman deze lampen vervangen . Waren ook geel , je kan ze ook wel polijsten maar dan zien ze er na een jaar weer geel. Ik heb ze via Bruyntrac kunnen kopen en de prijs viel mij mee. ongeveer € 400 voor de twee.
MASSEY-MOOI
Is die steun voor cerea GPS?
Gillesvdw
@MASSEY-MOOI Ja, steun voor Trimble Gps van newholland. FM750
roscho
Je kunt de lampen polijsten. Bijvoorbeeld op de manier in de link: tuning-gids.nl/koplampen-polijsten.htm/#
Maar er zijn ook bedrijven die dit voor je kunnen doen. Dan worden na de polijstactie de lampen ook weer voorzien van een blanke lak, zodat het plastic beter beschermd is tegen uv-licht.
Hierboven wordt een prijs van €400 genoemd, dat is voor nieuwe geen gekke prijs, maar aan polijstpasta en bijbehorend polijstpadje ben je dat lang niet kwijt.
+2
nhmonteur
Gewoon 2 nieuwe monteren. je krijgt ze nooit weer helemaal glanzend zoals ze waren. Kosten 198 per kant.
mklok
@nhmonteur dat is ook de juiste beslissing. Meestal zitten er op de oude haarscheurtjes e.d.
roscho
@nhmonteur Ik ben bang dat als je dezelfde kwaliteit (dus originele) monteert, je over een jaar of 7 opnieuw nieuwe moet monteren.
Zeemees
@roscho Zijn denk ik alleen de eerste series die dit hebben. Heb het in ieder geval alleen nog maar bij oudere TSA's gezien terwijl er ook T6000 en T6 series zijn met deze lampen. Onze 2 TSA's hebben het in ieder geval ook niet, zijn nu zo'n 10 jaar oud maar staan wel altijd binnen.
roscho
@Zeemees Binnen staan scheelt veel, ze worden dof doordat UV-licht de bovenste laag van het plastic aantast. Met zo'n polijstset kun je die bovenste laag eraf krijgen en vernieuwen. Dat schijnt weer een jaar of 10 mee te gaan. Met 1 setje kun je 2x polijsten, dus dan ben je 20 jaar verder. Kost lang geen €400, maar je moet wel even een paar uurtjes (en liefst ook een polijstmachientje) investeren.
RaHeados
@nhmonteur alleen zo'n plastic kapje gaat niet zeker? Die lampen zijn ook best prijzig namelijk en een trekker van 12k uur wil je ook niet zo veel in investeren....
als je die lampen nu op zoekt zitten ze al wat over de €250 ex btw.

(klik om te vergroten)

Beide lampen geel (waren ze al wat bij aanschaf)

(klik om te vergroten)

Rechts gescheurd

(klik om te vergroten)

Links gescheurd
MaxxuM4ever
@RaHeados als je stopt met bijhouden gaat een trekker (eigenlijk alles) hard van je af. Een trekker met 12k uren is als het goed is aardig afgeschreven, dan zijn je enige kosten nog onderhouds kosten. Als hij weer 12k uren mee gaat met een set voorlampen is 400,- toch niet zoveel per uur?
+1
RaHeados
@MaxxuM4ever zonder te vervangen blijven ze t ook wel doen, maar als je alleen die kap kan vervangen is toch net zo duurzaam en zou minder hoeven kosten 🤷‍♂️

Hij moet wel functioneel blijven, als er wat niet werkt ofzo dan pakken we dat natuurlijk aan.
Pieter Buren
@J asper dat is de lamp voor landen waar ze links rijden staat erbij.
RaHeados
@Pieter Buren ding werdt daar gemaakt, maar dat maakt niks uit zeker. Lamp is lamp zou ik zeggen
+1
Pieter Buren
@RaHeados Of het uitmaakt weet ik niet, maar het staat er wel apart bij, dus denk meld het maar even.
Bij auto's zit wel verschil in de afstelling van de lampen van links- en rechtsrijdend. En heb ook wel eens gelezen dat je soms de lampen deels af moet plakken als je met je europese auto naar engeland gaat of je moet ze opnieuw laten afstellen.
+1
roscho
Quote Reactie van @Pieter Buren:
Of het uitmaakt weet ik niet

Dat weet ik wél...😏 Lampen voor rechtsrijdend verkeer schijnen (met dimlicht) rechts, aan de bermkant wat hoger. Daar verblind je immers niemand, maar kun je obstakels of dieren in de berm beter zien. Voor links verkeer is dat juist aan de linkerkant. Monteer je de verkeerde lampen, dan is het gevolg dat je elke tegenligger verblindt en daarmee dus strafbaar bent.
Pieter Buren
@roscho ja maar een koplamp voor linksrijdend kun je wel afstellen zoals het hoort bij rechtsrijdend toch? Of zijn er mechanisch ook verschillen?
+1
roscho
@Pieter Buren Er zijn mechanische verschillen. Het lichtbeeld moet op de weg horizontaal lopen en in de berm schuin omhoog. Volgens mij wordt dat bereikt door een bepaalde reflector te monteren. Met bijstellen kun je alleen het complete lichtbeeld omhoog of omlaag en naar links of rechts verstellen, maar kun je de vorm van de bundel niet veranderen.
Heb je de verkeerde lamp, dan gebeurt hetzelfde als wanneer je een auto tegenkomt in een bocht naar links, die verblindt je ook omdat je dan in het hoge deel van de lichtbundel komt. Hij ziet jou wel, maar zelf zie je geen klap meer. Dat is de reden waarom sommige merken meedraaiende koplampen hebben.
+1
Pieter Buren
@roscho aha toch wel mechanische verschillen. Dat je rechts geen klap ziet ben ik wel bekend mee als brommerrijder die soms op een apart fietspad moet waardoor je de auto's rechts van je tegenkomt ipv links.
fan van trekkers
@RaHeados is de trekker niet goed meer dan? Onze t6 gaat richting de 14000 uur en die rijdt ook nog super. Ik zal er gewoon nieuwe op zetten, geeft ook een hoop meer lichtopbrengst
RaHeados
@fan van trekkers jawel niks mis mee, op het cnh kwaaltje van de aftekas na 🙈. Dat om schakelen blijft een beetje n ramp verder is die prima.
Pieter Buren
@RaHeados het is niet voor niks dat ze een knopje op de schakelhendel hebben gezet om de tandwielen recht voor elkaar te krijgen.😉
RaHeados
@Pieter Buren die gebruik ik altijd, nooit zonder gedaan... af en toe pakt die in t niks en soms hoor je m krassen. Of denk je dat die in de 1000 zit en staat die toch op 540E.
Zal wel nieuwigheid zijn 😅.
Pieter Buren
@RaHeados bij de 7840 en ts zit niet zo'n knopje. Daar schakel ik de aftakas in en zodra hij iets aangrijpt druk ik hem weer uit. Als je net te laat met uitdrukken bent is het ook wel eens tandenpoetsen. Vanwege dat gehannes kies ik er altijd voor om de giertank te vullen op 540 terwijl dat ook makkelijk op 1000 kan. Alleen dan zou je weer om moeten schakelen naar 540 om te legen. De eerste tank met koude motor doe ik wel op 1000 toeren.
RaHeados
@Pieter Buren dat was voor ons ook een rede om de andere trekker geen nh te kopen. De dealer wou deze wel ombouwen om zoals bij de grote t7 modellen met zon draai knop.
Met mest rijden 100x per dag om zetten wordt je gouw flauw van als t niet wil.
Hobby boertje
@RaHeados Heeft onze T6030 ook vaak, druk hem gewoon tegen de 1000 aan als hij er niet in wil. Met dat ik de aftakas dan aanzet schiet hij 9/10 keer direct in. Andersom precies het zelfde alleen is het dan soms lastig om niet gelijk voorbij de 540e te schieten als hij los komt😅. Kan opzich niet zeggen dat ik me er heel erg aan erger, heb altijd meer moeite met onze 8560 dat is helemaal een ramp om over te zetten. Gelukkig hoeft dat alleen als hij voor de mixer staat.
RaHeados
@Hobby boertje de duizend kan die nog voorbij met de hendel, dan pakt die m soms. Dat die de 540E over slaat is niet zo'n probleem. Doen meestal mengen op 540 en dan t laatste leeg draaien op 1000, daar zit de ergenis meestal. Terug gaat 9/10x wel aardig goed.
+1
Hobby boertje
@RaHeados oke, wij mengen de droge koeien altijd op 1000. Bij ons zit het hendel dan vaak gewoon vast in 540e meestal schiet hij dat wel gelijk in de 1000 als ik hem weer aan zet terwijl ik het hendel richting de 1000 druk. Heb niet dat hij voor bij de 1000 gaat en er dan nog niet goed in zit.
fan van trekkers
@RaHeados misschien beetje kruipolie bij de kabel langs doen? Je kan onderop ook de kabel afstellen dat hij in 1 keer voor het goeie gat komt
RaHeados
@Pieter Buren die gebruik ik altijd, nooit zonder gedaan... af en toe pakt die in t niks en soms hoor je m krassen. Of denk je dat die in de 1000 zit en staat die toch op 540E.
Zal wel nieuwigheid zijn 😅.
peter-witvliet
Bij onze ts135 is dit ook zo, je kunt de kappen vervangen, maar dat vinden wij de moeite niet, het licht is toch alleen 's avonds aan.
RaHeados
@peter-witvliet bij ons is t alleen met voeren 9/10 keer. Hebben wel mooi led licht op de werklampen verder. Maar omdat ze ook open zijn kan er eventueel vocht bij komen. Dat lijkt ons ook niet wat. Maar denk dat we ze vervangen met de lampen die Pieter en Jasper linkten van vd wal parts 👍.
PieterA
@RaHeados Zou ik niet doen hoor. Het is echt geen doen met Engelse lampen. Hier in de weg zijn er al drie trekkers terug omgebouwd (waarvan 1 bij mij) In de polder is het gewoon erg irritant als je elke keer verblind wordt door je buurman die zo een paar honderd euro probeert te besparen. Kun je beter een paar lampen bestellen bij de Engelse Koop van der Wal. Die heeft alleen lampen voor rechtsrijders over.
+2
Pieter Buren
@PieterA die ik stuurde is voor rechtsrijdend verkeer. koopvanderwalparts.com/nl/Catalogus/…
Als je filtert op TSA en koplampen komen ze er beide voor en ze kosten evenveel.
RaHeados
@PieterA waren ook rechts rijdende varianten had ik gezien zoals @Pieter Buren stuurde 👍
+1
T60401
@RaHeados bij van der wal moet je volgens mij op de volgende nummers zoeken. 82029729 en 82029730

Had toevalig van de week schakelknopje aan het zoeken geweest. eerst op de site van NH de onderdeel nummer opgezocht. dat nummer bij kramp kosten dik door de 100 euro. toen effe dat nummer op google knopje kosten daar geen 50 euro.
+2
PieterA
@RaHeados O, sorry; wat te voorbarig met mijn felle reactie 🙈
+1
Pieter Buren
@PieterA felle reactie over felle lampen. Past mooi bij elkaar😉
+1
RaHeados
@Pieter Buren waren ze maar fel, het gaat over kaarsen in dit geval 🤣. Ledjes van tegen woordig zijn wel stukje feller 😜
roscho
@peter-witvliet Op zich is het geen probleem, zolang de boel nog maar waterdicht is.
Ooit heb ik eens de koplamp van mijn auto waterdicht gemaakt door een steenslag-gaatje dicht te lakken met blanke lak. Zo zou je denk ik ook een barst in het glas kunnen repareren. Als dat netjes gebeurt, zie je de barst nog wel, maar zie je niet dat er iets overheen gelakt is.
+1
contitour
Ik had het zelfde met de koplampen van mijn TS125A die ik net had gekocht. Geel en wat barstjes er in. Bovenstaande link is het goedkoopste wat ik tegen ben gekomen. Mijn ervaring uit de autowereld is dat je wel kan gaan lopen prutsen, maar mooi wordt het nooit. Dat gele krijg je er niet of nauwelijks uit.
GerbertXL
@contitour dat is qtp, hetzelfde als wat koop vd wal verkoopt. Ik zou persoonlijk afraden het bij koop vd wal te kopen, laatste keer dat ik het van plan was stond er in kleine letters bij dat je niks kunt terugsturen. Toen heb ik het voor minder in Polen besteld, dikke prima.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland TS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
45
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
0