Illustratie van:

Ford 8210 - 4wd probleem, schakelt niet volledig uit.

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn ford 8210 die ik aan het opknappen ben.
Het is namelijk zo dat de voorwielaandrijving van mijn ford 8210 gen 1 niet volledig wordt uitgeschakeld naar mijn idee.
Wanneer ik op de weg rij jankt die namelijk nogal. en wanneer ik met draaiende motor de uitgaande as van de 4wd pot draai gaat dit erg zwaar.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn?
Alvast bedankt

groet,

Daan Flierman

Deel dit topic

Reacties

+1
arnoba
Niet volledig lijkt me raar, of in, of uit. Bij niet volledig zou je een abnormaal geluid (ratelend) moeten horen. Indien constant ingeschakeld eerst zekeringen controleren. Bij 8210 ben ik niet 100% zeker maar bij een serie 40 is het de zekering van de remlichten. Heb er op onze 8210 nog nooit problemen mee gehad, op onze 8340 wel. Arno
arnoba
@arnoba net even aan het kijken, welk bouwjaar heeft de tractor? systeem verschilt. Heb je lammellenkoppeling zou een gedeeltelijke inschakeling zonder geluid wel kunnen. Bij een klauwkoppeling moet het geluid maken.
DaanFlierman
@arnoba
Het is een gen 1 met lamellenkoppeling
DaanFlierman
@DaanFlierman uit 1983
arnoba
@DaanFlierman Dan zou het dus kunnen dat ie gedeeltelijk inschakelt. Eerst de elektrische solenoïdeklep controleren zoals @hendrik8100 vermeldt heeft, even reinigen en testen aan een losse accu. Lijkt dit oké, vermoed ik een probleem met de koppeling zelf.
dennisbouter
En als je achteruit rijd? Gaat hij dan uit?
DaanFlierman
@dennisbouter
Nee dan ook niet
hendrik8100
De elektrische klep onder bij koppeling schoonmaken,kan zijn dat er wat slijpsel tussen zit.
NH-Ford
Druk van je lage druksysteem eens testen, tijdens rijden.
De orginele druk houdt al niet over om de koppeling helemaal vrij te schakelen, wanneer druk dus te laag is al helemaal niet.
Maar groot kans dat hij bij de juiste druk niet helemaal vrij komt.
Heb zelf het druk van lagedruk systeem wat opgevoerd, maar helemaal vrij en geluidloos wordt ie niet.
DaanFlierman
@NH-Ford
De druk van het lage druk systeem is goed. Dan zal het zo wel goed zijn.
NH-Ford
@DaanFlierman Hoeveel bar heeft hij dan?
DaanFlierman
@NH-Ford
Stationair 12 bar
2300 toeren 18 bar
dirkford
Hoe en waar kun je deze druk regelen?
NH-Ford
Onder het hefdeksel, vulring erbij leggen bij overdruk.
Overdruk zit in stuurblok van inschakeling aftakas. Zit tegen linkerkant van achterbrug, net voor achteras.
Heeft twee overdrukken welke geborgd zijn met een splitveer, eentje voor lagedruksysteem, eentje voor drukregeling naar koeler.
Onder splitveer een vulring monteren, maar wel meten wat je effect is.
DaanFlierman
Allemaal bedankt voor de reacties

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 8210 en hebben de trefwoorden voorwielaandrijving en 4wd geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN