Warchalowski WT 20 - spaltmaat compressieruimte te klein
Goeden dag Tractorfanners; ik ben bezig de motor van mijn V2 Warchalowski weer op te bouwen , dat heet de koppen weer monteren na de montage van opgeboorde cilinders , hier bij moet ik middels de koperen dicht ringen die als kopdichting dienen de spaltmaat ( ruimte tussen kop en zuiger) instellen , dit moet zijn 0,9-1,1mm , ik kom echter uit op 0,84mm , kan deze iets te kleine spaltmaat kwaad ? de kleppen komen niet op de kop als k de motor met de hand ronddraai , ik heb nog een ring van 0,25mm liggen kan zou ie uitkomen op 1,1mm ....
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Warchalowski WT 20 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Inderdaad een bijzondere vraag, spaltmaat, weer iets geleerd. Even wat oude boeken er bij gepakt, maar kom daar niet echt verder mee. Dan eigen boeren verstand. Omdat de verbrandingsruimte kleiner wordt veranderd mijn inziens: 1) temperatuur verbrandingsruimte en uitlaatgassen. 2) Belasting kruk-as omdat er meer kracht nodig is voor samendrukken. 3) De verbranding verloopt sneller wat ook een extra belasting op de kruk-as en motor kan geven.
Gezien kleine wijzigingen blijkbaar relatief grote veranderingen geven in druk en temperatuur, zou ik mij er niet aan wagen, en de extra ring er tussen leggen. Misschien kan je hier eens vragen, blijkbaar hebben zij vaker met dit bijltje gehakt. wilmink.nl/wilmink/produkt/… Ik ben zelf ook wel benieuwd wat het resultaat zou zijn.