Case cvx of fendt vario ???
Welke is beter voor het loon werk ?? ik heb gehoort dat een cvx veel meer zuipt dan zoon vario, maar zijn er nog meer voor delen van zoon vario of een voordeel van cvx , of anders noem een andere goed geschikte merk/type van een trekker met vario,
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
het gaat trouwens omtrekkers rond de 200 pk
er word wel gezegd dat fendt zuiniger is, daar geef ik gelijk in, maar alleen met transportwerk, op het land is een cvx zuiniger.
en qua bediening, als je veel wisselende bestuurders hebt zeker voor de cvx gaan, heb je vaste chauffeurs dan zou ik voor de fendt gaan.
oja nogiets, het zicht op een case is wel wat beter.
rijd met cvt en Fendt vario, vind het allebij heel goed rijden, alleen als je wisselde chauffeurs hebt zou ik niet voor de fendt kiezen, want dat leer je niet in een dag
en fendt 412, hoe doe je dat met een inhuurhulp die dr een dag op moet?
ja maarja polletje.. als je het niet goed uitlegt en diegene loopt de hele dag af te remmen op bak ofzo
en ja fendt is in het land minder zuinig.
btw case zuipt meer, maar is wel sneller op de weg.
maar cvx is meer transporttrekker voor de dumper bijvoorbeeld
nouja, als je zegmaar trekker zoekt voor puur transport (tank/dieplader etc) zou ik als je genoeg geld had voor de vario gaan,
maar nu wij onze cvt hebben, zie hoeveel ie zuipt en wat dr allemaal wel niet opzit/kan maakt het voor mij weinig verschil.
en vind de sisu`s toch wel wat fijner dan de deutz motoren
Je ken beter een Fendt 514C Favorit kopen, die is zo rond de €20.000,00 (20 duizend euro) en dan komt hij uit 1996/tot 95
fendt heeft ech wel meer comfoor als een case
ik zou ook effe naar de dealer gaan maar ik zou zelf een 500 serie nemen maar ik ben jou nie
fendt grotere cabine?, in een steyr kan ik mn koelbox met gemak kwijt naast het gas, red ik bij een vario niet hoor
Fendt 924 uit '99 met 9500 uur vragen ze excl BTW nog €65.000 voor.
tec24.com/detail.php/…
bij ons in de buurt was iemand dat vergete en die had de vario bak eruit liggen van een fendt 930 kunne ze niet zo goed tege als je met de weg versnelling gaat ploegen met een 7schaar
Lees in de Boerderij de trekker test maar even. Komt Fendt als beste uit en ben het er mee eens dat de cabine wat gedateerd is maar functioneerd goed. De X5 cabine is een goede vervanger (van de 900 serie)
en het wordt ondertussen een fendt 930 als het door gaat
Ik geloof dat zo'n cvx zeker geen slechte koop zou zijn, degelijk spul voor een aantrekkelijke prijs, en je weet in ieder geval zeker dat je niet te veel betaald voor handbediening van je vario bak bijvoorbeeld, want de cvx kan veel meer
ze zijn wel het zuinigst, maar bij een test meting leveren ze ook de minste PK's...
Ik denk dat beide motor fabrikanten elkaar weinig ontlopen. Ik heb goede ervaringen met Deutz, Sisu, en Cummins. Slechte ervaringen heb ik met Perkins, Iveco, en ander Fiat spul.
Zowel Valtra als Deutz-Fahr krijgen in Nederland niet het respect dat ze verdienen. Ik vind Valtra's degelijke en sterke trekkers.
neej deutz loopt gewoon verachter kwa bediening en al dat soort dingen
er moet heel wat gebeuren moet deutz er weer een beetje boven op komen .
Valtra's zie je in nederland, rond uit weinig idd, en dat vind ik ook wel jammer ja.
Valtra's kunnen tegen extreme kou, iets dat niet elk merk hebben. ook is valtra eigenzinnig, (Bijna) alles ontwikkelen ze zelf.
het is gewoon een zeer degelijke trekker met een heel goede prijs/kwaliteit verhouding.
Deutz-Fahr en Zetor zijn de enigste twee merken in Europa, die niet alleen meer marktaandeel hebben weten te veroveren, maar ook meer trekkers hebben weten af te zetten. De rest van de trekker fabrieken hebben hun aantal weten vast te houden, of zijn in aantal gekrompen.
Deutz-Fahr staat in Duitsland trouwens op nummer drie.
Cijfers zeggen vaak meer dan, dan verhalen die je ergens hebt gehoord.
dat in duitsland zoveel deutzen rijden komt omdat die boeren daar vroeger al deutzen hadden toen deutz nog wel egt een van DE besten was en die houden zich daar dus ook aan vast . maar ook uit die tests van t&w deutz maakt gewoon heele domme fouten , en overigens trekken de motoren ook niet lekker , 1 uit mijn klas mos met 25km/h een viaduct omhoog .
Ik vind de Deutz-Fahr producten die onder de vlag van KHD gebouwd zijn idd beter.
Vandaar mijn nickname.
En Deutz-Fahr heeft lang moeten werken om de TTV goed af te stellen, dat klopt idd, maar dat was meer een software probleem, en een overkill aan mogelijkheden. Ze hebben in Lauingen iets te ver doorgedacht toen ze de TTV ontwierpen. Ze hadden het beter eenvoudig kunnen houden. Net zoals de CVX. Maar dat wil nog niet zeggen dat het geen goede trekker is.
Bij de agrotron K was het probleem dat twee hendels zo stonden geplaatst dat die ergens tegen aan kwamen.
De vorige redactie van T&W hebben er bijna hun levenswerk van gemaakt om Deutz-Fahr de grond in te boren. Enorme missers van onder meer JD en NH (waar ze blijkbaar helemaal gek op zijn geweest) werden gemakkelijk door de vingers gezien. Zo bleek in een duurtest van een aantal jaar geleden, dat NH nog wel wat kon doen aan kwaliteit en betrouwbaarheid, maar daar werd weinig aandacht aan besteed. Beoordeling van JD cabines snap ik ook niet, het zicht is slechter als die van een agrotron, maar ze krijgen wel het zelfde aantal punten. Je kan het makkelijk controleren, pak er het Duitse Profi bij, waar ze mee samen werken, en je ziet twee verschillende uitslagen.
Dat Deutz motoren niet trekken onderin verwijs ik naar het rijk der fabelen, als je een betere motor kunt vinden dan een Deutz, dan mag je dat hier melden. De Deutz motoren fabriek is een apart bedrijf trouwens, maar Same heeft er wel aandelen in.
verbruik van die dingen weet ik alleen niet zo .
@pekelderboer
Wat kan jou het schelen, maak gewoon is een keer een proefrit bij een Deutz-Fahr dealer. Kun je eens kijken of die verhalen allemaal wel kloppen.
Wie heeft het over kopen? Alleen een proefrit kan ook!
Wij kopen in ieder geval nooit geen Renault meer, 45 jaar geleden heeft mijn opa een keer een klap van de molen gehad, en toen heeft die een nieuwe Renault gekocht. Na 5 jaar heeft mijn opa dat ding in de schuur gezet, en een Deutz gekocht. Dat was me toch een hele verademing.
Paar jaar geleden stage gelopen op een bedrijf, die Renault rijd, voor elke hendel heb je twee handen nodig, zo verschrikkelijk zwaar gaat dat. Hij had toen een Claas celtis van drie jaar oud, later heeft Claas de kwaliteit verbetert, maar wat een rampen bak was dat. Roest kwam uit alle hoeken en gaten, en alles wat je beet greep in de cabine brak af. Dan nog die pleuris Deere motor, die zoop zo hard, dat een professionele alcoholist er jaloers op zou worden. Trekkracht (?!!!) dat woord kent een Deere niet!! Nu hebben ze er een Perkins in gelepeld, nog erger, in die fabriek zetten ze de carterpan met lijm en spuug vast!
Ik geef aan dat Claas later de kwaliteit van de Celtis heeft verbetert. Eerst was de cabine grijs, later zwart gespoten, daaraan kun je het herkennen.
Roest problemen:
- Afbladderende verf op gereedschapskist.
- Lasnaden cabine.
- Cabine bouten en moeren, en de kokerbalk daar om heen.
- Plaatwerk motorkap, vooral aan de zijkant.
- Grille.
- Moeren en bouten rondom de motor, en boven op de motorkap vlakbij de cabine (kleine inbus bouten die vol met water blijven staan).
- Afbladderende verf op achter brug en hef inrichting.
- Roestende kabels blokkering deur.
- Trap naar cabine.
Dingen die afbreken:
- Bij rijders zitting, bekleding.
- Zonnescherm.
- Spatbord verbreders.
- Stickers die boven op vloerbedekking waren geplakt.
- Hoes om de versnellingspook.
renault heeft ook nooit zen best gedaan om die dingen teverkopen , ze hebben zig meer toen meer op de ares gericht en de gima versnellingsbakken fabriek samen met mf, waar nu nog steeds versnellings bakken zowel voor claas als mf worden gebouwt ,
overigens vin ik die ceres temis en celtis maar lelijke trekker , maar de aressen waar prima trekkers!! later toen claas renault helemaal overnam (claas had al het een en ander in 1998 (vandaar die ouwe claas aressen die je wel eens ziet) ) is claas zig erg gaan verdiepen in de celtis en is ook even hun best verkochte trekker geweest geloof ik .
Klopt pekelder, de directeur van Claas heeft zelf gezegd, dat de kwaliteit nog niet helemaal op Claas niveau was. Zelfs heb ik onlangs in een Celtis generatie II gereden, en dat was allemaal veel strakker in elkaar gezet, en nergens roest. Renault was niks, maar Claas heeft wel mijn interesse.
Jouw verhaal staat op losse schroeven, een agrotron 150, en een 165.7 zijn agrotrons met een ZF 40/40 bak, zes versnellingen en vier keer powershift. En die vergelijk je met een trekker met een vario, leuk om er bij te noemen dat Fendt vrijwel de zelfde motor in het vooronder heeft als een Deutz-Fahr.
Een gewone versnellingsbak vergelijken met een vario, is appels met peren vergelijken. En daarnaast heeft Deutz-Fahr ook een variobak in die pk klasse. Dus dit gaat heel nergens over....
Liever een Deutz-Fahr dan een Fendt, hoef ik tenminste niet in die krappe jaren tachtig cabine.