Case cvx of fendt vario ???

Welke is beter voor het loon werk ?? ik heb gehoort dat een cvx veel meer zuipt dan zoon vario, maar zijn er nog meer voor delen van zoon vario of een voordeel van cvx , of anders noem een andere goed geschikte merk/type van een trekker met vario,

Deel dit topic

Reacties

pekelderboer
En onzinnige reactie's van dat is rommel of alleen dit of dat merk is het beste word verwijdert!!

het gaat trouwens omtrekkers rond de 200 pk
claasenfendtfan
Fendt vario rijd echt perfect hoor, maar soon case heb ik geen verstand van
DAnielBac
Jah maakt denk niet veel uit
redpower
Ik denk toch dat een case beter is.
er word wel gezegd dat fendt zuiniger is, daar geef ik gelijk in, maar alleen met transportwerk, op het land is een cvx zuiniger.
en qua bediening, als je veel wisselende bestuurders hebt zeker voor de cvx gaan, heb je vaste chauffeurs dan zou ik voor de fendt gaan.
oja nogiets, het zicht op een case is wel wat beter.
fendtkubota
Tja ik met bijde al gereden maar de cvx was dan een t7050 maar dat is het zelfde en de grondwerker waar ik werk die stapte over van de nh naar fendt en hij zei tja wie zon fendt inruilt voor zone blauwe die is goed gek he en die zuipte wel goed
pekelderboer
Ik heb laatst ook gehoort dat fendt over ging naar sisu motoren weet iemand daar meer over??
fendtkubota
Is gezegt geweest maar kdacht niet dat het door ging
fendt-308
K zeg fendt k ben een fendtman maarja michien precsteerd case beter op dit gebied kan best
pekelderboer
En weet iemand wanneer de axion met cvt uit komt , en heeft iemand al ervaring met een axion ??
hermanjohndeere
Of een john deere 7530 met autopowr is ook wel makkelijk lijkt mij
huub
Axion met cvt is dr al.. C-matic heet dat bij claas, hoezo is een fendt op de weg zuiniger maar in het land niet..? klinkt niet echt logisch..
fendt-412
Bij een fendt vario kan je hem ook in 2 groepen zetten, 1 voor landwerk en 1 voor transport, dat is ook gemaakt om brandstof te besparen, in de land groep heeft hij dan een sterkere hydro opbrengst geloof ik, en bij transport wordt er door de trekker meer gelet op hoeveelheid olie of zoiets heeft een monteur me een x verteld
Axion ligt gewoon een steyr bak in, case ook mja 😛

rijd met cvt en Fendt vario, vind het allebij heel goed rijden, alleen als je wisselde chauffeurs hebt zou ik niet voor de fendt kiezen, want dat leer je niet in een dag
fendt-412
Fendt heb je na een weekje rijden wel door hor, het is niet moeilijk, ik reed er ook al op van mn 12e dus dan moeten anderen dat tohc ook wel kunnen, het is best logisch hoe dat in elkaar zit
pekelderboer
En jd motoren zijn die zuiniger dan sisu's ??
Jd en sisu zal wel ongeveer op zelfde niveau liggen, sisu`s lusten wel iets boven gemiddelt hoog in toeren

en fendt 412, hoe doe je dat met een inhuurhulp die dr een dag op moet?
polletje
Dat wil best martijn...maar je moet niet gelijk alles willen weten van die trekker..
huub
Die "inhuurhulp" heeft of al een keer op een vario gereden, of hij mag met een schakel oppad..
Ja daarom, gewoon stel 600`s dr bij

ja maarja polletje.. als je het niet goed uitlegt en diegene loopt de hele dag af te remmen op bak ofzo
fendtkubota
Ik zou voorstellen van demo's te vragen heb je zelf de ondervinding
polletje
Okee, enige uitleg is wel goed...
redpower
Ik rijd al 2 jar op fendt vario, en kom nog steeds knoppen tegen waarvan ik niet weet waar ze voor dienen.
en ja fendt is in het land minder zuinig.
btw case zuipt meer, maar is wel sneller op de weg.
daan
Ik zou voor de case kiezen hoor okal heb ik nog nooit op een fendt gereden maar case is toch echt beter !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 😃
fendt-412
Als inhuurhulp moet je toch wel op een fendt kunnen rijden, teminste als ze ook trekkerchauffeurs zijn.
fendtvariopower
Fendt is gewoon lux en fijn om in te rijden maar case is wat goedkoper volgens mij
pekelderboer
Jah case is idd goedkoper maar zou je door de zuiniger heid van de fendt dat geldt weer terug krijgen?????
Hoekstraj
Nou case is goedkoper als fendt hoor;)
Loonwerker_Erwin
Een case cvx is veel simpeler en stuur je makkelijker iemand mee weg
maar cvx is meer transporttrekker voor de dumper bijvoorbeeld
Cvx transportrekker voor dumper?

nouja, als je zegmaar trekker zoekt voor puur transport (tank/dieplader etc) zou ik als je genoeg geld had voor de vario gaan,

maar nu wij onze cvt hebben, zie hoeveel ie zuipt en wat dr allemaal wel niet opzit/kan maakt het voor mij weinig verschil.
en vind de sisu`s toch wel wat fijner dan de deutz motoren
pekelderboer
Hoekstraj : jah dat bedoel de ik jah
DeutzAgrostar
Een Fendt vario 714 rijdt lekker 😉
fendt-412
Alle vario's rijden geloof ik wel lekker, maar het is net wat je wil, luxe en veel betalen of iets goedkoper en minder lux, maar fendt houd wel meer zn waarde als case geloof ik, dus zou je na moeten vragen bij een dealer en dan even uitrekenen wat het beste uit kan.
DeutzAgrostar
Precies.
Je ken beter een Fendt 514C Favorit kopen, die is zo rond de €20.000,00 (20 duizend euro) en dan komt hij uit 1996/tot 95
Fendt-Master
Ik wil niet zeggen dat die 500's slecht zijn maar als je bij ons naar de dealer gaat staan er altijd wel trekker uit de 500 serie!
Dat zeg je wel Fendt 412, maar het comfort van een cvt/cvx is wel wat beter dan een Fendt met onafhankelijk geveerde vooras
fendtvariopower
@ martijnsteyrdriver .
fendt heeft ech wel meer comfoor als een case
ik zou ook effe naar de dealer gaan maar ik zou zelf een 500 serie nemen maar ik ben jou nie
ronaldclaas
Ik denk case een loonbedrijf bij ons in de buurt heeft alleen maar case.
pekelderboer
@martijnsteyrdriver, ik vin dat cvx wel een erg onruime cabine heeft die van fendt is veel ruimer,
jordyttv1145
TTV mag dat ook? die heeft wel een grote cabine
pekelderboer
Dat is toch ook gewoon het zelfde als cvt en cvx dacht ik zo, zit daar een grotere cabine op dan??
pekelderboer
Oow wacht dat is tvt je bedoelt een ttv , ik was effe indewar
110-90pwrr
Hahah wou je soms zeggen dat een cabine van een fendt niet krap is? Claustrofobische mensen durven daar niet eens in te zitten...
kemper
Fendt heeft echt geen grote cabine nee... vind het zicht ook niet echt goed ook bij een cvx niet, als je zicht wil moet je naar jd of deutz denk ik
pekelderboer
Maar de nieuwe fendt 900 serie heeft wel erg ruime cabine dacht ikzo
Ik praat wel over de nieuwste generatie cvt, die heeft cabine helemaal anders ingedeelt, stuk meer zicht/ruimer.
fendt grotere cabine?, in een steyr kan ik mn koelbox met gemak kwijt naast het gas, red ik bij een vario niet hoor
pekelderboer
Ik heb de nieuwe interieurs van de cvt's of cvx'en nog niet gezien. zou best kunnen
jantje
Zo veel is dat niet veranderd. als je een grote cabine wilt moet je een TTV nemen. die heeft teminste een grote ruime cabine met vreselijk veel zicht.
fendt-412
Fendt is idd niet heel ruim, maar ik kan me er wel in redden, alles is gelukkig wel allemaal overzichtelijk en geordend, maar als inhuurhulp niet op een fendt kan ofzo, mn opa is heeft ook nog op zn 70e op een fendt vario leren rijden dus dan moet dat je inhuurhulpen toch ook wel kunnen, haast iedereen is opgegroeit met elektronica etc.
me
Ga voor een autopower !
fendt-vario
Ik ben noch opgegroeit zonder electrinoca en dat heb ik net zo liever als zo'n storingbak 😛
Mengeledriver
Zou voor Fendt kiezen, en dat Fendt een grote restwaarde heeft dat blijkt wel weer:
Fendt 924 uit '99 met 9500 uur vragen ze excl BTW nog €65.000 voor.

tec24.com/detail.php/…
klontje
De nieuwe valtra s serie
Loonwerker_Erwin
Nou heb vandaag in zon nieuwe Valtra S gezeten maar vind ut maar onoverzichtelijk in de cabine
agrotronfan
Ik vind jammer dat je bij fendt als je op het land rijdt de landversnelling nodig hebt en op de weg de wegversnelling moet je niet vergete
bij ons in de buurt was iemand dat vergete en die had de vario bak eruit liggen van een fendt 930 kunne ze niet zo goed tege als je met de weg versnelling gaat ploegen met een 7schaar
Mengeledriver
Agrotronfan, het is wel onzin want op de weg kun je hem niet vergeten en als de chauffeur ook maar een klein beetje verstand heeft en 5 minuten uitleg van de dealer heeft gehad óf z'n gebruikzaamwijzing gelezen had was er niks aan de hand geweest. En een Vario bak gaat dan nog niet zomaar kapot, hij zal wel sneller slijten als je continu trekwerk in de 2e groep doet. Maar een gemiddelde chauffeur zet op de weg de 4wd toch uit? Waarom dan niet in groep 1 in't land. Komt op hetzelfde neer!

Lees in de Boerderij de trekker test maar even. Komt Fendt als beste uit en ben het er mee eens dat de cabine wat gedateerd is maar functioneerd goed. De X5 cabine is een goede vervanger (van de 900 serie)
mf-fan
Ik zou persoonlijk een nieuwe mf aanschaffen, heb je wel veel ruimte in, en ze rijden (vind ik) goed. ) zou bij de 8700 serie gaan kijken 😉
pekelderboer
Jah ik ook hor mf-fan alleen de 7400 gaat maar tot 200 pk en de 8400 is zo lomp voor 230 pk
Mengeledriver
Lees de Boerderij nou eens en let op het brandstofgebruik.
agrotronfan
Tja ik rijd ook regelmatig op een fendt vario en ik ben de landversnelling ook nog nooit vergete om die te gebruike met ploege en als je in de landversnelling houd en je rijd over de weg wil die niet harder als 25km/h dus dat merk je gelijk maar die jonge reed er niet zovaak op en die was het wel vergete en als jij er al een hele tijd meerijdt wil alles wel kapot hoor.
Mengeledriver
Als hij er niet zo vaak op reed dan kan hij ook niet de oorzaak zijn dat die 900 kapot is. Zo snel gaat dat echt niet.
agrotronfan
Mijn stageboer die rijdt fendt dan en die had erover dat het wel snel kon als je in de wegversnelling gaat ploege omdat er dan van die grote krachte op de bak kome
Fendt rijd mooier dan cvx, maar die nieuwste puma kan nog wel es beter zijn
Fendttrisixfan
Als je in wegversnelling werkt gaat ie vooral kapot omdat de olie te warm komt
Fendttrisixfan
Als je in wegversnelling werkt gaat ie vooral kapot omdat de olie te warm komt
pekelderboer
Cvx het er 3 .

en het wordt ondertussen een fendt 930 als het door gaat
pekelderboer
Puma cvx is net zo duur als een fendt en dan komt er bij dat fendt zuiniger is geen kinderziektes meer heeft en met meer pk tekrijgen is
Fendt916
Agrotron fan loop je stage aan de reigerweg 1ste rechts die heeft tog de oude 930 van mostert?
agrotronfan
Nee ik loop stage aan de vlotgrasweg maar ik ken die mense wel want bij ons komt er vaak een man die daar regelmatig werkt en ik zag die 930 gister cultere met een 6meter evers nou de voorwiele wille wel van de grond hoor maar volgens mij was die wel van mostert geweest ja.
caseih1056xl
Die jd op me werk, die zal echt nie op de achterwielen gaan rijden met zo'n 6 metertje
agrotronfan
Die rupstrekker niet nee. maar die jonge reed er aardig lomp mee. maarja het zijn mijn spulle niet dus ik zeg er niks van.
Wardcase
@pekelderboer een puma cvx is niet duurder of evenduur als een fendt maar goedkooper, maar het bedieningsgemak van de puma cvx is volgens de meningen toch fijner dan de bedining van fendt. en in de vario's van fendt zaten veel kinderziektes, die er nu onderhand wel uit zijn ja, maar de CVT/CVX uit 1999, de eerste, had nouwelijks kinderziektes, dat was de cvt met de minste kinderziektes,
RobinBos
Ik ben totaal geen fendt fan, vooral omdat er zo uit de hoogte gedaan word vaak. Een fendt zou per definitie zuiniger zijn dan welk ander merk dan ook en bla bla. dat is dus absoluut niet waar, grootste leugen van de 21ste eeuw. verschillende test hebben uitgewezen.
Ik geloof dat zo'n cvx zeker geen slechte koop zou zijn, degelijk spul voor een aantrekkelijke prijs, en je weet in ieder geval zeker dat je niet te veel betaald voor handbediening van je vario bak bijvoorbeeld, want de cvx kan veel meer 😛
maartendankers
Maar als je de verhalen hoort van wat die loonwerker al met zen cvx'en heeft gehad zou ik ook voor fendt gaan.
RobinBos
Die verhalen heb ik nog niet gehoord, maar goed, dan zijn er nog genoeg andere merken die je eerst zou kunnen proberen 😛
maartendankers
Topic naar aanleiding van vorig jaar. toen kocht loonbedrijf becker een nieuwe 930 rijden ook nog case en daar van zijn de motors in de cvx wel eens kapot.
KHD Deutz-Fahr
Vergeten we de Deutz-Fahr agrotron TTV niet? Niet omdat het mijn eigen merk is. Maar die zescilinder motoren van Deutz komen als zuinigste uit de bus.
Valtra-Fordpower
@ KDH
ze zijn wel het zuinigst, maar bij een test meting leveren ze ook de minste PK's...
KHD Deutz-Fahr
Dat kan misschien komen omdat er geen 'boost' functie op zit, voor de rest komt het me niet bekend voor. Deutz is vergeleken met Sisu toch echt een zuinigere motor. Daar betaal je natuurlijk ook wel voor. Niets ten nadele van Sisu motoren, het loonbedrijf dat bij ons het werk doet heeft drie keer Case IH CVX, twee hebben er al meer dan 10000 uur gelopen, met de motoren nog geen grote problemen gehad, dus dat is best een hele prestatie.
Valtra-Fordpower
Omdat die sisu's sterker zijn...
ford8630power
100% fendt vario, heb op beide gereden maar ik vind Fendt toch een stukje fijner bedienen. Ook zijn ze enorm zuinig mits je er verstandig mee rijdt.
NewHollandErik
Case CVX of Fendt Vario is de titel, @KHD Deutz Fahr.. 😎
boer
Vario werkt echt mooi kost alleen zo veel ik vind zo een trekker als wij hebben tl90a dat ze daat een vario in moete lepele dan heb je een mooie trekker
KHD Deutz-Fahr
@valtraford-power

Ik denk dat beide motor fabrikanten elkaar weinig ontlopen. Ik heb goede ervaringen met Deutz, Sisu, en Cummins. Slechte ervaringen heb ik met Perkins, Iveco, en ander Fiat spul.

Zowel Valtra als Deutz-Fahr krijgen in Nederland niet het respect dat ze verdienen. Ik vind Valtra's degelijke en sterke trekkers.
HekmanCase
T zou me niet veel uitmaken ik zowel met een tvt(cvx) 155 gewerkt als met een 716 maarja als ik het voor het kiezen had ging ik toch nog wel voor de vario 😉
pekelderboer
Ik heb over die deutz ttv's verhalen gehoort . . . .

neej deutz loopt gewoon verachter kwa bediening en al dat soort dingen

er moet heel wat gebeuren moet deutz er weer een beetje boven op komen .
Valtra-Fordpower
@ KHD, k heb weinig ervaring met een Deutz, kep er een keertje op zo'n agrotron gereden. mijn reactie daarop was "niet verkeerd"
Valtra's zie je in nederland, rond uit weinig idd, en dat vind ik ook wel jammer ja.
Valtra's kunnen tegen extreme kou, iets dat niet elk merk hebben. ook is valtra eigenzinnig, (Bijna) alles ontwikkelen ze zelf.
het is gewoon een zeer degelijke trekker met een heel goede prijs/kwaliteit verhouding.
KHD Deutz-Fahr
@pekelderboer

Deutz-Fahr en Zetor zijn de enigste twee merken in Europa, die niet alleen meer marktaandeel hebben weten te veroveren, maar ook meer trekkers hebben weten af te zetten. De rest van de trekker fabrieken hebben hun aantal weten vast te houden, of zijn in aantal gekrompen.

Deutz-Fahr staat in Duitsland trouwens op nummer drie.

Cijfers zeggen vaak meer dan, dan verhalen die je ergens hebt gehoord.
pekelderboer
Ik vin valtra eigelijk maar wat aan de dure kant hor .

dat in duitsland zoveel deutzen rijden komt omdat die boeren daar vroeger al deutzen hadden toen deutz nog wel egt een van DE besten was en die houden zich daar dus ook aan vast . maar ook uit die tests van t&w deutz maakt gewoon heele domme fouten , en overigens trekken de motoren ook niet lekker , 1 uit mijn klas mos met 25km/h een viaduct omhoog .
KHD Deutz-Fahr
@pekelderboer

Ik vind de Deutz-Fahr producten die onder de vlag van KHD gebouwd zijn idd beter.
Vandaar mijn nickname.

En Deutz-Fahr heeft lang moeten werken om de TTV goed af te stellen, dat klopt idd, maar dat was meer een software probleem, en een overkill aan mogelijkheden. Ze hebben in Lauingen iets te ver doorgedacht toen ze de TTV ontwierpen. Ze hadden het beter eenvoudig kunnen houden. Net zoals de CVX. Maar dat wil nog niet zeggen dat het geen goede trekker is.

Bij de agrotron K was het probleem dat twee hendels zo stonden geplaatst dat die ergens tegen aan kwamen.

De vorige redactie van T&W hebben er bijna hun levenswerk van gemaakt om Deutz-Fahr de grond in te boren. Enorme missers van onder meer JD en NH (waar ze blijkbaar helemaal gek op zijn geweest) werden gemakkelijk door de vingers gezien. Zo bleek in een duurtest van een aantal jaar geleden, dat NH nog wel wat kon doen aan kwaliteit en betrouwbaarheid, maar daar werd weinig aandacht aan besteed. Beoordeling van JD cabines snap ik ook niet, het zicht is slechter als die van een agrotron, maar ze krijgen wel het zelfde aantal punten. Je kan het makkelijk controleren, pak er het Duitse Profi bij, waar ze mee samen werken, en je ziet twee verschillende uitslagen.

Dat Deutz motoren niet trekken onderin verwijs ik naar het rijk der fabelen, als je een betere motor kunt vinden dan een Deutz, dan mag je dat hier melden. De Deutz motoren fabriek is een apart bedrijf trouwens, maar Same heeft er wel aandelen in.
sanderfendt
Ik zou fendt vario nemen, maar dat is mijn mening 😃
hummy
Cvx is een grote zuipbak, dat is de reden dat die goed trekt. verder is het ding om een kromme rug van te krijgen voor lange mensen. geen zicht zonder gebukt te zitten. mijn advies is, maak een proefrit en vraag gebruikers en vergeet vooral niet een deutz te proberen een nieuwe wereld gaat voor je open.
pekelderboer
Zoon 7495 van mf leek me ook helemaal niet verkeert mooie grote cabine er op meerdere rij functie's eenvoudige bediening ,

verbruik van die dingen weet ik alleen niet zo .
KHD Deutz-Fahr
Idd Hummy. Ik heb wel eens gevraagd aan mensen of ze ff een keertje met een agrotron een stukje wilde rijden, in het begin heel sceptisch, "magnetron met zo n rare maffe neus". Als ze in stappen en ze zien het voordeel van zo n neus, en ze rijden een paar rondjes, dan is het altijd op het eind, oh, toch best een fijne trekker....

@pekelderboer
Wat kan jou het schelen, maak gewoon is een keer een proefrit bij een Deutz-Fahr dealer. Kun je eens kijken of die verhalen allemaal wel kloppen.
pekelderboer
Ik hoef geen proefrit , dit topic is onder tussen ook al van vorig jaar , en wij kopen tog geen deutz of wat dan ook voor vario . 😛
KHD Deutz-Fahr
@pekelderboer

Wie heeft het over kopen? Alleen een proefrit kan ook!

Wij kopen in ieder geval nooit geen Renault meer, 45 jaar geleden heeft mijn opa een keer een klap van de molen gehad, en toen heeft die een nieuwe Renault gekocht. Na 5 jaar heeft mijn opa dat ding in de schuur gezet, en een Deutz gekocht. Dat was me toch een hele verademing.

Paar jaar geleden stage gelopen op een bedrijf, die Renault rijd, voor elke hendel heb je twee handen nodig, zo verschrikkelijk zwaar gaat dat. Hij had toen een Claas celtis van drie jaar oud, later heeft Claas de kwaliteit verbetert, maar wat een rampen bak was dat. Roest kwam uit alle hoeken en gaten, en alles wat je beet greep in de cabine brak af. Dan nog die pleuris Deere motor, die zoop zo hard, dat een professionele alcoholist er jaloers op zou worden. Trekkracht (?!!!) dat woord kent een Deere niet!! Nu hebben ze er een Perkins in gelepeld, nog erger, in die fabriek zetten ze de carterpan met lijm en spuug vast!
Wardcase
@KHD dat over de Claas Celtis ben ik het niet geheel mee eens, ik rijd zelf ook afentoe in een Claas Celtis 456 RX, op zich geen verkeert trekkertje, hij zuipt wel veel met die deere er in op een dagje maaien is de tank leeg. dan heb je er een 3mtr HPC er achterhange. maar we hebben nog geen last gehad dat de trekker ergens roest, of dat het schakelen zoo zwaar gaat dat hebben we niet gaat allemaal soepel, alleen als je de aftakas toerentallen wilt inschakelen dan kraakt ie nog wel eens, maar er is ook nog nooit iets afgebroken aan de trekker zoals je beweert. de trekker is nu denk 5 jaar oud en heeft +/-4300 uur op de klok nog geen ernstige probleme gehad, 1 lekkage bij de hefstang onder in de bak was een keerringetje en het was opgelost
KHD Deutz-Fahr
@wardcase

Ik geef aan dat Claas later de kwaliteit van de Celtis heeft verbetert. Eerst was de cabine grijs, later zwart gespoten, daaraan kun je het herkennen.

Roest problemen:
- Afbladderende verf op gereedschapskist.
- Lasnaden cabine.
- Cabine bouten en moeren, en de kokerbalk daar om heen.
- Plaatwerk motorkap, vooral aan de zijkant.
- Grille.
- Moeren en bouten rondom de motor, en boven op de motorkap vlakbij de cabine (kleine inbus bouten die vol met water blijven staan).
- Afbladderende verf op achter brug en hef inrichting.
- Roestende kabels blokkering deur.
- Trap naar cabine.

Dingen die afbreken:

- Bij rijders zitting, bekleding.
- Zonnescherm.
- Spatbord verbreders.
- Stickers die boven op vloerbedekking waren geplakt.
- Hoes om de versnellingspook.
pekelderboer
Op ceres en temis en celtis heeft renault nooit zen best op gedaan neej zijn indd waardelooze trekkers zoon temis dat was gewoon een oude .54 serie

renault heeft ook nooit zen best gedaan om die dingen teverkopen , ze hebben zig meer toen meer op de ares gericht en de gima versnellingsbakken fabriek samen met mf, waar nu nog steeds versnellings bakken zowel voor claas als mf worden gebouwt ,

overigens vin ik die ceres temis en celtis maar lelijke trekker , maar de aressen waar prima trekkers!! later toen claas renault helemaal overnam (claas had al het een en ander in 1998 (vandaar die ouwe claas aressen die je wel eens ziet) ) is claas zig erg gaan verdiepen in de celtis en is ook even hun best verkochte trekker geweest geloof ik .
KHD Deutz-Fahr
@pekelderboer

Klopt pekelder, de directeur van Claas heeft zelf gezegd, dat de kwaliteit nog niet helemaal op Claas niveau was. Zelfs heb ik onlangs in een Celtis generatie II gereden, en dat was allemaal veel strakker in elkaar gezet, en nergens roest. Renault was niks, maar Claas heeft wel mijn interesse.
Stef_S
Van dat verhaal dat een Deutz niet een berg op komt met een aardige snelheid, kan ik me in vinden. Heb laatst ook met een Deutz Agroton 150 gereden, kwam niet goed een helling op. Dit verhaal heb ik ook al van meerdere chauffeurs gehoord die gemiddeld met een Agroton 165.7 40.000/50.000 m3 gier er mee uitrijden op een jaar, zo'n mannen kunnen dat wel vertellen. Dat is ook een heel sterk punt van een Fendt Vario, met die automatisch geregelde grenslast rijd je met maar een paar km/u afzakking een redelijk steile helling op met een volle wagen 😉.
Wardcase
@KHD de celitis waar ik mee rijd heeft ook nog grijze lak op de cabine, maar nergens roest problemen waar je zecht, het kan altijd dat er een slechte productie trekker is die slecht gespoten is of zo, het eenige waar roest op zit is voor aan het moederblok omdat er wel eens gewichten voor aan hagen en een ding wat je zecht wat afgebroken was is bij deze celtis ook aanhet gebeuren en dat zijn de spatbord verbreders aan de instapkant is deze al bij een boutje doorgescheurt.
KHD Deutz-Fahr
@stef_S

Jouw verhaal staat op losse schroeven, een agrotron 150, en een 165.7 zijn agrotrons met een ZF 40/40 bak, zes versnellingen en vier keer powershift. En die vergelijk je met een trekker met een vario, leuk om er bij te noemen dat Fendt vrijwel de zelfde motor in het vooronder heeft als een Deutz-Fahr.

Een gewone versnellingsbak vergelijken met een vario, is appels met peren vergelijken. En daarnaast heeft Deutz-Fahr ook een variobak in die pk klasse. Dus dit gaat heel nergens over....

Liever een Deutz-Fahr dan een Fendt, hoef ik tenminste niet in die krappe jaren tachtig cabine.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
107
DEELNEMERS
44
WEERGAVES
15