Illustratie van:

Giant 452T - Slaat soms af tijdens rijden

Mijn giant mini shovel heeft soms dat die afslaat tijdens rijden. Brandstof filters zijn recent vervangen. Opvoer pompje is ook al eens vervangen nadat deze kapot was.

Meer mensen die dit hebben. Rotzooi in de tank? Poreuze slangen of lucht zuigen ergens. hoorde ik iemand al noemen. ..

Mvg Edwin

Deel dit topic

Reacties

Koiter
Kun je hem nadien ook weer starten? Gaat hij stotterend uit, of uit zoals als je de contactsleutel uit draait?
JD 6110
@Koiter ja gaat stotterend uit. En dan ff doorstarten en dan pakt die hem weer.
+1
Koiter
@JD 6110 dan pakt hij wel ergens lucht denk ik. Kan ook helpen alle aansluitingen even na te trekken, hoeven niet te leken, maar kan zo zijn dat hij daar lucht aanzuigt
+1
JD 6110
@Koiter hmm dat kan ja..
+1
josje
Misschien een stukje doorzichte slang na het filter plaatsen, en dan kijken of je wat ziet.
Of een doorzichtige leiding zeef.
JD 6110
@josje er zit een doorzichtig filter tussen
johndeere 2650
@JD 6110 zit er een electrishe opvoerpompje op? Wat ik wel eens heb gehad bij een weidemann dat de tank van binnen geroest was en dat er stukjes voor het gat zat waardoor er niet genoeg diesel door kon.ze hadden toen een andere tank erop gezet en het was over
JD 6110
@johndeere 2650 dat gaat hier lastig omdat de tank tussen het Frame zit van ijzer. Maar is nu 3 jaar oud. Lijkt me sterk. Maar rotzooi in de tank zou wel kunnen
Koiter
@JD 6110 algenvorming zou zomaar kunnen, krijg je wat snot in de tank
JD 6110
@Koiter als dat zo is moet de Tank leeg via de onder kant
Arie_MF
@JD 6110 precies hetzelfde gehad, toen zat er vuil in de tank. Plug eruit en de tank gespoeld.
josje
Ja klopt, ik zit effe te denken opvoerpompje zit ook vrij kort na dat filter dus dan is de kans klein dat die lucht zuigt.
spotmelker
Heb hetzelfde probleem gehad met m'n Sauerburger. De brandstof wordt m.b.v. een electrisch pompje vanuit de tank opgepompt en via 2 voorfilters en een standaard brandstoffilter (zoals op meeste trekkers zit) naar de brandstofpomp geleid. Het komt er op neer dat de voorfilters het werk doen en het echte brandstoffilter nagenoeg schoon blijft. Het eerste voorfilter, gewoon zo'n wegwerpding heb ik vervangen door een groter exemplaar en de 2e is er een met zo'n fijnmazig gaasbuisje die heel snel dichtslibt. Omdat het zo vaak gebeurde m.n. als de tank meer dan half leeg was heb ik die er tussenuit gehaald, dat filterwerk kan het gewone grote filter prima doen. Sindsdien heb ik geen last meer. Shovel draait nu 10e jaar, probleemloos dus ik denk dat hij 'overbefilterd' was. Motor is een Japanse Perkins die allerlei Mitsubishi onderdelen bevat.
RobVolvo
Originele elektrische opvoerpompje er nog op? Hele grote kans dat die kapot is, vaak draaien ze nog wel maar verpompen ho maar. Zijn soms echt knakendingen, sommige hebben er nooit last van, andere soms wel 2/3x per jaar. Bij een 452 ligt ie geloof ik onder de kap in het hoekje bij de accu. Of nog bij het rempedaal in de buurt, maar geloof het eerste. En idd de filters dan ook even meepakken, leidingfilter vooraan bij tank vangt het meeste op. 😉
JD 6110
@RobVolvo ja klopt pompje dit onder de cabine bij de accu naast. Maar welk filter voor bij de tank ? Zitten er 2 onder de motorkap bij mij weten? Grof doorzichtige zeef en een ronde ijzeren fijn filter
RobVolvo
@JD 6110 Vaak zit het plastic leidingfilter vooraan bij de tank, maar kan ook dat ie bij jouwe onder de kap zit.. Klinkt heel erg als opvoerpompje verhaal, maar loop ook alle slangen en slangklemmen na, als ie ergens wat valse lucht zuigt krijgt ie dit ook natuurlijk. Maar schat zelf het pompje.. 😉
+1
JD 6110
@RobVolvo bij de tank en knikpunt hè. Kun je zo zien zitten, ? Misschien dat er nog 1 zit bij het slangetje waar die naar onder schiet. Zal ff kijken. Opvoer pompje zou wel weer kut zijn
+1
joske1980
Hier ook al verschillende opvoerpompjes versleten gelukkig onder garantie. Gaf wel echt de klachten zoals topic schrijver meldt. Zou het ook in die hoek zoeken. Hier was de oplossing de klem om het opvoerpompje heel los zodat hij absoluut niet klemt maar los er omheen zit zodat hij niet valt en hij wordt toch door brandstofslangen op de plek gehouden. Hier alles met garantie opgelost maar volgens mij zijn ze niet goedkoop

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Giant 452T ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN