International 633 - Mijn trekker wil niet starten

Ik heb een inter 633 maar deze wil niet starten. de startmotor is recent gereviseerd, er zit een nieuwe accu op. en heb met het starten de verstuiver leidingen los gedraaid dus de lucht is er uit. ook heb ik de massa goed schoon gemaakt. maar hij pakt nog steeds niet aan. het lijkt er op dat de motor te langzaam rond gaat. wat zou ik nog meer kunnen doen?

met vriendelijke groet
Hylke
hylke

Reacties

valmet6400power
De lucht is uit de verstuiverleidingen, kwam er ook bij elke leiding diesel uit?
hylke
Ja bij elke leiding kwam diesel.
Huusman!
Rook hij wel wat tijdens starten? Zo ja krijgt hij wel diesel.
hylke
@Huusman! ja hij rookt wel wat ja. de pomp is er niet af geweest.
DANOONTJE POWERR
Aanslepen al geprobeerd?
Als de startmotor net niet snel genoeg gaat heb je kans dat ie met aantrekken zo start.
En dan tijdens draaien de accuspanning doormeten.
Die moet zeker boven de 13 volt zijn, zo niet is er iets met de dynamo.
goeiedag eem
In een 633 zitten toch ook gloeispiralen? Werken deze wel goed?
+2
Clayson M80
Een inter start niet in de winter
SJB533
@Clayson M80
Als je niet weet, hoe je er mee om moet gaan...

633 start trouwens normaal gesproken heel makkelijk
blauwe tractor
@SJB533
De beste stuurlui staan meestal ......................?
Yanmarthomas
@Clayson M80 mijn 533 voor de revisie starte meteen zonder te gloeien heb me daar altijd al over verbaasd heb heb laatst buiten laten staan met vorst. Hoefde niet de goeien niks meteen lopen
blauwe tractor
Een heel zware accu er op zoveel mogelijk AMP's als het past een van een vracht auto.
Dan vliegt de starter rond en slaat je Intertje zomaar plotseling aan.
Andere mogelijkheid een 9 volt's starter of een snelstarter van Bosch, beiden nogal prijzig ga eens kijken bij een accu leverancier voor een batterij van 140 Amp met een zo hoog mogelijk cranck Amp
jehan
Ik heb de laatste accu ook gekocht met meer AMPs voor mijn 633... scheelt aanmerkelijk met starten
Klein Rot
@hylke
Eerst alle elektrische aansluitingen op de accu schoonmaken dan op de start motor en waar de massa kabel op het chassis zit. Ook de kabels controleren als ze knarsen als je ze buigt dan de kabels vernieuwen want dan zijn ze verrot/geoxideerd en leveren ze te veel weerstand op.
+1
Tukker350
Een aparte massakabel van de minpool naar de startmotor leggen.
Huusman!
Heb een 120Amp Optima in mijn 633 dus vermogen zat maar heb sowiezo geen problemen met starten, met een minder sterke accu zou het normaal gesproken ook geen probleem moeten zijn. Dus er moet iets niet helemaal in orde zijn.
guy s
De stopknop staat toch niet meer uitgetrokken ? anders eens met startkabels aan de starter proberen .
roscho
@guy s Als de stopknop is blijven hangen, is toch de brandstoftoevoer afgesloten? @hylke geeft hierboven aan dat de trekker bij het rondgaan wel wat rookt. Dat kan niet zonder brandstof. Mijn theorie: het ligt niet aan de stopknop...... maar voor de zekerheid toch maar even controleren, en ook of niet een knik in de kabel zit bij de brandstofpomp, waardoor het hendeltje op de pomp niet terugkomt.
SJB533
Quote Reactie van @roscho:
Als de stopknop is blijven hangen, is toch de brandstoftoevoer afgesloten?

Met de stopknop tegen de aanslag als in de koudstart, geef je minder. 😉
roscho
@SJB533 Is het dan niet zo dat je voor koudstart de stopknop half uit moet trekken?
SJB533
@roscho
De reeds vermelde aanslag 😉
roscho
@SJB533 Ik snap je even niet. Zit er halverwege een aanslag?
+1
SJB533
@roscho
Ja, kun je m doortrekken, om de motor te stoppen. Vanaf die aanslag gaat de knop iets zwaarder
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 633 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!