Illustratie van:

Landini 9500 - Hoeveel uren haalt een Perkins’ 6 cilinder?

Ik zou jullie ervaringen willen weten ivm urenstand Perkins’ 6 cilinder motor, jaren 70 ondere andere gebruikt in Landini en Ferguson trekkers? En vooral hoeveel uren ze aankunnen?
Mvg Ward

Deel dit topic

Reacties

MFPOWER06
Wat voor blok bedoel je?
+1
Towaberg
Perkins A6.354
+3
RPCounty
@Towaberg die gaan eindeloos door. De 6.354 en 4.236 zijn jarenlang 1 van de betrouwbaarste dieselmotoren ooit gebouwd geweest heb ik eens gelezen.....
Clayson M80
@RPCounty de 4 236 in een Landini 6500 nooit een probleem gehad ,heeft 17 jaar gedraaid was ook nog tweede hands
+7
weurding
Ligt grotendeels aan onderhoud en belasting, alles wil stuk
+3
SjoerdHylke
Momenteel staat onze MF 699 (Zelfde motor) op 9700 uren. Echter toen wij hem kochten stond de teller al een aantal jaren stil. Vermoedelijk heeft hij rond de 13000 uren gelopen zonder een revisie te hebben gehad.
Towaberg
@SjoerdHylke dat is al niet slecht, ik hoop hier ook enkele verhalen te horen van 17/18000 uren of misschien nog meer.
+1
SjoerdHylke
@Towaberg klopt, eigenlijk weinig kapot geweest. Nu echter wel de aftakas versleten.
Towaberg
@SjoerdHylke ga je hem herstellen?
+1
SjoerdHylke
@Towaberg jazeker, die trekker gaat niet weer weg.
Towaberg
@SjoerdHylke dan zal hij veel aftakas werk verzet hebben waarschijnlijk?
+1
SjoerdHylke
@Towaberg Jaa heeft bij ons sinds 2005 alle dagen voor de mengwagen gestaan.
+1
a3vandiejen
@SjoerdHylke Heb nog eens je foto,s bekeken, mooi materiaal allemaal.
SjoerdHylke
+3
MASSEY-MOOI
Onze ervaringen met de Perkins motor in de MF699 (a6.354) is gewoon super, nog geen sleutel aan de motor geweest en dat met een respectabele urenstand. de perkins a6.354 zijn ook veel gebouwd en staan over het algemeen goed bekend als een sterke en betrouwbare motor.
Jeppe
Eentje bijkopen?
+1
langeslagdiesel
Als je er niet iedere dag 1,5 liter olie bij doet, haalt hij het eind van de week niet. Deze opmerking is helaas waar. Achterin een JCB 808 rupskraan meegemaakt en in een gloed nieuwe JCB powerslide 818. Triest erg. En het viel volgens de heren uit Engeland ruim binnen het normale gebruik. Als het richting nul graden gaat is starten een ramp! Ook op 24 volt. Als het eenmaal loopt en alle benodigde sappen blijven binnenboord dan loopt het mooi en gretig. Maar owee als er ergens een druppel lucht in je brandstof systeem zit! Nou dan is de dag goed om voor het wil lopen. Ben er dus lang geen liefhebber van.
+1
schluterman
@langeslagdiesel ik heb dezelfde mening 11.000 uren en klaar. Bij ons 3 kranen gehad met een 4 cilinder perkins motoren gewoon een drama olie zuipen niet meer trekken wij noemen het weg gooi motoren
+1
Towaberg
@schluterman wij hebben reeds 3 maal een 4 cilinder Perkins’ gehad, waarvan 1ook elke dag een liter olie gebruikte, maar die startte wel vlot. De andere 2 hebben we nog in ons bezit maar die hebben een rustiger leven gehad😉
Maar mijn vraag betrof de 6 cilinder.
Als die goed start bij +/- 0 graden zal hij wel nog niet versleten zijn vermoedelijk.
langeslagdiesel
@Towaberg de 818 waar ik over praat was toen nieuw. ( 1991) het vroor toen een graad of 8 in de nacht. Niet zo heel bijzonder. Nou starten lukte alleen als je hem echt hete lucht liet opzuigen. Dan ging het nog niet blij. Ik stond er met een oude ( 14000 uur ) atlas 1702 Dlc naast te graven. Nou die deutz 6 pitter liep voor dat de krukas 2 keer rond was gegaan. En gelijk rond lopen. Niet als een soort puinbreker.
Towaberg
@langeslagdiesel die Deutz motoren zijn idd fantastische starters, winter en zomer!
+1
langeslagdiesel
@schluterman cat 313c ?
schluterman
@langeslagdiesel inderaad caterpiller m318c.akerman Volvo ew 150 overgangs model van akerman naar volvo
langeslagdiesel
@schluterman wij hebben in der tijd nog een H16 gehad. Dat was hem ook niet. Eerst een motor naar de filistijnen omdat er een tandwiel los liep in de distributie. Week of wat later lag de giek bijna bij de machinist op schoot. Hoofd giek gebroken naast de cabine. Later toen die al een jaar of wat weg was hoorden we dat dat h16 / h25 kwaaltjes waren bij zwaar werk.
schluterman
@langeslagdiesel klopt helemaal. Bij mijn werkgever hebben we een heleboel akermannen gehad waren wel goed bij de tijd en het waren beulen van kranen. En dan maar niet te spreken van de geweldige volvo pentas die erin lagen echte motors die enorm veel uren konden maken. Ook in de sloop. De laaste akerman ec230 die is 2 jaar geleden weggegaan met dik 40.000 uren. Tegenwoordig hebben we allemaal doosans valt ook nog niet tegen maar ze kunnen niet tippen aan de akerman
langeslagdiesel
@schluterman wij draaien nu met liebherr. Gaat tot nu toe vrij redelijk. De 312 zit nu op 17000 uur. De rest lager. Dus we gaan het zien.
schluterman
@langeslagdiesel bij ons ook zoiets alleen dan met doosans een heeft er 21.000uur en de rest lager
+1
MASSEY-MOOI
@langeslagdiesel klopt er is een reeks 4 cilindermotoren gebouwd die niet goed bekend staan,
+1
langeslagdiesel
@MASSEY-MOOI de motoren waar ik het over heb, ZIJN 6 pitters ! In de 818 lag een ( verbeterde ) qadram. Net even beroerd of erger. De 808 was 12 volt en de 818 was 24 volt. Vlamstart, voorgloeien. Maakt allemaal geen zak uit. Gewoon niet willen starten als het vriest. En een rupskraan aan trekken gaat heel slecht. Dus daar sta je dan. Als je met 2 kranen naast elkaar aan het werk was ( diep spitten ) dan stond je de helle godganse dag in de zwarte rook van dat stinkding. En inderdaad, ik sluit me aan met de bevindingen van @schluterman aan. 15000 uur lukt echt niet met die dingen zonder revisie. En dat in een kraan. Moet toch makkelijk kunnen.
+2
MASSEY-MOOI
@langeslagdiesel dat zou kunnen, dan moet er ook maar een 6.354 in die kraan. gaat nooit weer af haha.
+1
langeslagdiesel
@MASSEY-MOOI kraan is al vrij snel afgevoerd. Ging op de boot naar Suriname. We gingen toen met hitachi draaien. De Isuzu achterin nam toch aanzienlijk minder diesel dan die olieboot van een perkins. Wat een verschil! 24000 uur en gewoon geen druppel olie gebruiken of zweten. Kurkdroog. Kijk, dat zijn motoren.
+3
Clayson M80
Mijn Landini 8880 gebruikte net zo veel motor olie als diesel
is voor export weg gegaan naar de Indianen
Towaberg
@Clayson M80 naar India waarschijnlijk! Of toch naar de indianen 🏹?
Clayson M80
@Towaberg heel ver weg in ieder geval

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Landini 9500 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!