Mc-Cormick D 436 - Hefgedeelte gietijzer lassen

Wie heeft ervaring met gietijzerlassen. Uit een gedeelde van het hefdeksel blijkt een stuk gebroken daar waar een bout ingedraaid zit. Deze bout is nodig voor de afdichting van het deksel van de hefcilinder. Wie weet raad.

Deel dit topic

Trekkervirus

Reacties

Tom VB
Gietijzer lassen wil best met de nodige voorbereidingen en indien je een aantal zaken in acht neemt. Er is in de buurt van Apeldoorn vast wel een smid oid. die de nodige kennis en kunde in huis heeft om dit te lassen.
Zonder foto is het wel lastig te beoordelen natuurlijk.
Sanderrr
Wij hebben vorig jaar een hefdeksel gelast van een Cormick. Was een klein scheurtje dus was nog wel te doen.
Het beste oordelen is met foto. De moeilijkheidsgraad verschilt enorm
Trekkervirus
Ik hoop volgende week een foto te plaatsen.
Trekkervirus
Hierbij de foto.

(klik om te vergroten)

Hier het gedeelte dat opgelast moet worden

(klik om te vergroten)

Hier waar bout in zou moeten komen. Zit er nu los ingestoken
Dairy-Special
Wij hebben het hier vroeger ook wel gehad doordat er een te korte bout in gedraaid werd voor montage van een vervangende zitting.
Lassen is geen optie gezien de krachten die er op komen als je een werktuig in de hef hebt.
Deze heffen zijn gebruikt wel te vinden. We hebben ze wel op voorraad.
Trekkervirus
@Dairy-Special Wat mag zo,n hefdeksel gaan kosten?
Dairy-Special
@Trekkervirus Ik heb een PB gestuurd
hooidonk
Ik weet iemand in Barneveld die gietijzer kan lassen. Maar als er grote krachten op komen, kun je misschien inderdaad beter omzien naar een nieuwe.
Mocht je een nummer willen, laat maar weten!
JOHNDEEREBOERTJE
Het gedeelte wat gelast moet worden lekker warm stoken en dan lassen met gietijzer elektrode. Dan is het goed te doen.
Fendt926Driver
Gietijzer en gietijzer zit heel veel verschil in.
De eerste die zegt dat alle gietijzer te lassen is (en vast blijft zitten) heb ik nog wel laswerk voor.
Hier een meesterlasser gehad die er echt tijd in gestoken heeft.
Beide delen even warm stoken. Meters erop gelast om het warmte verloop te peilen door het gietijzer gedeelte.
In 5 lagen gelast. Tussen de lassen de las uitkloppen en het viel nadat het afgekoeld was zo weer uit elkaar.
InsaneNL
@Fendt926Driver hardsolderen met brons is ook een optie, heeft vaak een betere kans van slagen als lassen doordat je het gietijzer niet smelt.
Fendt926Driver
@InsaneNL zou kunnen .
Maar het waren frontgewwichten die geknapt waren. En de lasser zei dat er aan die gietijzeren gewichten geen hoogwaardig ijzer werdt gebruikt.
Maar het laatste wat er nog in de smelt ton zat en ze nergens mee naar toe konden.
InsaneNL
@Fendt926Driver goeie kans dat hardsolderen dan beter gaat. De kwaliteit van het gietijzer heeft daar veel minder invloed op
deutz110
Wij hebben eventueel ook nog gebruikte hef blokken liggen
+3
Trekkervirus
Ondertussen een andere hef opgehaald. Het probleem is dus opgelost. Er komen nogal wat krachten op en lassen is dan niet de beste optie.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 436 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!