Illustratie van:

Massey Ferguson 6170 - Dana shift leeft zijn eigen leven


6170 soms staat de dana shift zijn eigen leven teleiden stationaar (bv bij het aankoppelen)
maar nu als hij stationaar staat branden de filter lampje dana shift in D trap je de koppeling in gaat de lampje weer uit en hoor je dat er wat in de bak gebeurt dana shift wil weer schakelen zo dra je de koppeling los laat gaat het lampje weer branden aftakas werk alleen als je de koppeling in trapt (was altijd al een probleem tractor maar ja miskoop even door bijten)

Deel dit topic

Reacties

Emmink
Aan rechterkant van de cabine, achter het instap trappetje zit een soort bakje met daarin een computer die dat allemaal regelt volgens mij. Kan het zijn dat daar vocht in kan komen? Want dan is dat ding helemaal ontregelt. Heb bij onze 6170 ook als ik m schoonmaak en spuit daar teveel water op is de dynashift ook de weg kwijt.
Verder heb ik dr weinig verstand van.
Wat misschien voor andere leden handig is om even te vermelden wat het bouwjaar is, elektrische omkeer of mechanisch, urenstand evt?
+1
hylke de jong
Emmink bouwjaar 1999 het was een elektrische omkeer dan is vroeger er al eens af gehaald en is er een exta pook in gezet uren rond de 7000
mf 6150
@hylke de jong
Computer rechts onder de cabine kan kapot zijn. Kwaaltje bij deze types, nieuwe erin en je kan weer
hylke de jong
Bouw jaar 1999 extra pook uren rond de 7000
Emmink
@hylke de jong gewoon even mechanisatie bedrijf bellen. Weet niet welke regio je zit?
Wij gaan altijd naar knoll in Staphorst. Lopen paar monteurs die weten alles van die "oudere" massey fergusons.
hylke de jong
@Emmink ben zelf monteur maar ben vast gelopen haha ik dacht plaats hier een bericht even een frisse blik
hylke de jong
@mf 6150 ja dat zou kunnen duur grapje zeker zal morgen nog eens meten want de stroom voor voorziening is ook niet geweldig kan ook nergens een schema vinden
mf 6150
@hylke de jong
Iets onder de 1000 euro, als dat het is tenminste
+1
mf6290
Is er niks mis met de oliedruk van de achterbrug? het is zo dat wanneer de oliedruk van de achterbrug te laag is (als het controlelampje brand) de trekker automatisch naar de D gaat schakelen, dit is om extra schade aan de dynashift te voorkomen, in de D versnelling heeft de dynashift geen oliedruk nodig. wanneer hij langdurig in de A B of C blijft staan bij te lage oliedruk kan schade optreden aan deze groepen.
Pauls
@mf6290 Dit verhaal heb ik ook al gehoord, dat de dyna naar D schakelt als er iets mis is met de olie of aansturing. Wat ik laatst heb gehad was dat de zekering gesprongen was van de dyna, en dan deed hij helemaal niks, geen vooruit, of achteruit, maar dan heb ik het wel over de nieuwere 6400 reeks.
hylke de jong
@mf6290 ik zal morgen weer even meten als ik nog wat kan vinden
Klinkt meer als een probleem in het lagedrukcircuit
D stand van de Dynashift is mechanisch. Daarom kun je een 3000 en 6100 ook aanslepen
hylke de jong
@MaartenMandemaker ik zal morgen eens even druk meten hoge druk gedeelte was goed genoeg liters en druk
+1
hylke de jong
@MaartenMandemaker ik zal morgen eens even druk meten hoge druk gedeelte was goed genoeg liters en druk
NH-Ford
Meet eerst de druk van lagedruksysteen eens. Of de druk werkelijk aanwezig is als de storing zich voordoet. Bedien dan ook eens diverse functies zoals 4wd, diff, pto. Wanneer ten alle tijde lage druk goed is zal het elektrisch zijn, kan van een simpele lagedruksensor tot kabelbreuk, voeding van, of autotronic zelf.
mfrijder
Kijk ook de stroom aanvoer na, er zijn 2 stekkers met in de enne geel en zwart en de ander rood met zwart en dikke draden er in, deze willen ook wel eens flink vervuilen of af rotten.
hylke de jong
@mfrijder mijn excuses voor de late reactie
lage druk systeem is goed
alle verrotte stekkers zijn er uit alle massa's zijn schoon stuk kabelboom van de computer naar de spoelen vernieuwd (was niet mooi en kost 110 euro ) dus vernieuwd autotronic 2 uitlaten lezen maar daar kwam ook niks uit

het is nu gewoon zo dra ik hem start staat hij in de D en doet niks
fjord
@hylke de jong wij hebben een 6110 vorig jaar ook wat problemen mee gehad. De monteur van mf heeft toen gezegd dat d stand van de dyna shift een soort nood loop is. Hij wou toen de computer vervangen maar bij het demonteren hiervan de massa van de computer goed zuiver gemaakt en het probleem bij ons was toen op gelost met de oude computer.
RobVolvo
@fjord De D versnelling is een vol mechanische stap, dus zit verder geen platenpakket tussen. Vandaar dat die wel gewoon wil, de rest van de stappen wordt gecreëerd door meerdere combinaties te maken met de platenpakketten. Wat de autotronic dus regelt, is een voorwaarde om te mogen schakelen dus niet goed, dan blokkeert ie dit. 😉
RobVolvo
@hylke de jong Lagedruk sensor ook vervangen? Als deze licht te klooien geeft hij niet het signaal naar de autotronic af dat de druk voldoende is, dus blokkeert je autotronic waardoor je de dynashift stappen niet gebruiken kan omdat hij meent dat de druk te laag is voor de platenpakketten. 😉 Zekeringen voor in de neus ook goed en/of schoon/goed contact? Boven de accu zitten die in 2 zwarte houdertjes. Zwarte ronde stekkers halfweg de motor ook goed controleren, kunnen ook rare storingen geven. 😉
hylke de jong
@RobVolvo lage druk sensor welke is dat de rest heb ik al gecontroleerd schoon gemaakt door gesoldeert vervangen
RobVolvo
@hylke de jong Zit op het deksel aan de rechterkant van de achterbrug. Achter je rechter achterwiel zeg maar. Simpel dingetje, zijn 2 versies van. De latere hebben andere stekker, kan zijn dat je een verloopkabeltje daarvoor nodig bent maar dat hangt van je bouwjaar af. Sensor werking is verder gelijk.
BouwmanH
Met de lage temperaturen van pas wil die niet schakelen. Dan staat ie in de D en knipperen er wat lampjes; weet niet precies, maar dacht van C en D. boven de 5 graden olietemp wil die wel weer
hylke de jong
@BouwmanH maakt niet uit hoe warm hoe koud het is hij doet het niet zo dra ik hem start is het al mis hij staat direct in de D het driehoekje rood links in het dashboard en het lampje met het tandwiel oliedrupje
SjoerdHylke
@hylke de jong Misschien een domme vraag, maar heb je het filter al gecontroleerd? Dit hebben wij ook al 2 keer gehad. Nieuw filter erop en gaan.
Emmink
@SjoerdHylke welke filter?
+1
SjoerdHylke
@Emmink in die ijzeren buis op de foto zit een pers filter

(klik om te vergroten)

+1
hylke de jong
@SjoerdHylke daar was ik mee begonnen aanzuigfilter ook schoon
de rest vervangen
mfrijder
Kun je nog wel makkelijk het stuur draaien?
hylke de jong
@mfrijder ja hoor geen problemen mee
mfrijder
Lage druk sensor al vervangen voor het nieuwe type?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6170 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
29
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN