John Deere 920 - Start problemen bij koud weer

Hallo, ik heb een john deere 920 met start problemen. Als ik hem in de winter probeer te starten gaat de motor wel rond maar slaat hij niet aan. Als ik hem probeer te starten komt er ook witte rook maar niet super veel

De tractor kan niet gloeien en de accu’s zijn al best oud (al heb ik deze helemaal opgeladen maakt het geen verschil) hij heeft 3 weken geleden nog even gelopen
koen-gloudemans

Reacties

bas101
Is een veelvoorkomend probleem in de winter , zijn al meerdere topics geopend die hier over gaan , paar adviezen die ik kan geven zijn , indien mogelijk stal voertuig binnen , koppel accu s los (is bij de meeste John Deere s van deze bouwjaren een godsgepiel)en zet deze overnacht op een warme plaats , indien mogelijk start tractor later op de dag , rond t middaguur is t al warmer dan om 8 h s ochtends , gebruik de koudstartknop op brandstofpomp.
koen-gloudemans
@bas101 hoe ziet die koude start knop er uit
Tom VB
Deze trekkers hadden optioneel een voorgloei mogelijkheid, weet niet of die hierop zit. Een koudstartknop zal hier hoogstwaarschijnlijk niet op deze roterende pomp te vinden zijn.

De compressie van je 920 is misschien ook niet meer je van het...misschien is je startmotor ook aan vervanging toe, of je accu's... vele wegen leiden in dit geval naar het gewenste eindresultaat: een snorrende 920.
koen-gloudemans
@Tom VB bedankt voor je reactie, wat moet ik doen als de compressie laag is en hoe moet dat. (Volgens mij heeft het te maken met kleppen stellen maar weet het niet zeker)
+1
bas101
@koen-gloudemans De motor reviseren ,lees daarbij zijn topic over zijn MAN as542 .
+4
radium45
Een oorlogsmanier, maar het kost je niks... hou gedurende het starten een haarfohn of verfstripper voor de inlaat.. Het zal je verbazen. Oja, voor de wijslippen.. De fohn of stripper wel in werking dan he. 😄
koen-gloudemans
@radium45 dankjewel voor de reactie, werkt warme/hete lucht goed?
radium45
@koen-gloudemans Probeer het maar eens...
+2
bas101
@radium45 ja dit helpt idd ook , bij een oude Schlüter as22 deed ik een vlam van zon gasbrandertje met een verlengslang eraan in t luchtfilter , dan sprong deze ook aan , de motor is nu in revisie , van de bovenste zuigerveren was nog maar een halve maan over.
JohnDeere5720
Quote Reactie van @radium45:
Gedurende het starten een haarföhn of verfstripper voor de inlaat..

Te vaak moeten doen, werkt als een trein
Zelfs bij grotere motoren
+1
ronald73
@radium45 En als er geen electriciteit of gas bij handen is kan je een stevig ijzeren draad om een vod buigen, vod vochtig maken met diesel, aansteken, vasthouden voor de inlaat tijdens het starten. Beste effect indien na het luchtfilter toegepast. Pas op dat er geen stukken vod worden opgezogen.
Zo hebben we hier in Polen heel wat Ursussen aan de gang geholpen in winterdagen 😉
+1
Tom VB
@radium45 Goeie tip!
+1
radium45
Even een zijweg op dit topic. Veel startproblemen na een langere stilstand komen ook voor bij voertuigen waarbij de tank lager ligt als de motor, brandstof zakt terug naar verloop van tijd. Een goede oplossing is om in de aanvoer een elektrisch pompje te plaatsen die gedurende een seconde of 10 even meeloopt alvorens de motor te laten starten. Dit hadden ze vroeger zelfs al op voertuigen in het leger, zolang je gloeide, draaide dit pompje ook en zo was de inspuitpomp al weer lekker op druk.
+1
JohnDeere5720
Onze JD920 is gereviseerd, start beter als daarvoor maar als het onder de 2 graden komt dan duurt het nog steeds 10seconden voor deze aanslaat. Heeft vanaf het begin witte rook dus ook diesel. Zijn s' winters niet de beste starters.. maar starten wel altijd (Als de accu toereikend is 😉 )

Denk dat het misschien ook nog te maken heeft met inspuit moment, moet daar nog eens naar kijken. Blijft altijd een klein beetje roken. vooral als de motor niet warm en onder normale constante belasting is.
koen-gloudemans
@JohnDeere5720 wat is het inspuit moment precies en hoe kun je dat checken?
+1
JD-4450
Ook wel een beetje een kwaaltje van de oudere hertjes.
Ik sluit me bij @radium45 aan.

Als het goed is zit er ook ergens een aansluitpunt voor een bus ether. Zat bij mijn 310 onder het dash.
Startpiloot of remmenreiniger in de luchtinlaat werkt ook als laatste redmiddel (ja roept u maar, dat is moord voor de motor 🙈)
+1
jan4072
@JD-4450 Remreiniger vind ik beter werken dan startpiloot. Met start piloot dan krijg je echt kalasnikov gekletter in de kop. Remreiniger kun je royaler gebruiken en toch loopt de motor zonder poging tot moord.
+1
bas101
@jan4072 gebruik je eenmaal startpilot of ether gaat t daarna nooit meer zonder .
Dick van Driel
Wat je in de winter ook kunt doen is een paar liter benzine bij een volle tank diesel doen. Dit kan op zich geen kwaad voor de motor maar verlaagd het vlampunt van de brandstof een beetje zodat de motor makkelijker aanslaat.ik had voorheen een 2130 die op die manier in de winter net zo makkelijk startte als in de zomer. Ik mengde 4 liter benzine met een volle tank van 90 liter. Succes.
bas101
@Dick van Driel Heb dat ook geprobeerd maar hielp niets , benzine is geen zelfontbrander .
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 920 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!