Illustratie van:

Deutz-Fahr DX 4.30 - Stuurbekrachteging

Hallo.
Wij hebben hier een deutz DX 4.30 en deze heeft het volgende probleem:
Op rotonde's en lange bochten hapert de stuurbekrachteging met het terug sturen.
De dealer zij dat ik met meer toeren moest rijden omdat de pomp anders te weinig olie gaf ofzoiets?
Maar met meer toeren doet die het volgens mij nog.
Wie weet wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

Ronijn
Te weinig olie?
fiatfan
Olieniveau te laag. iemand hier in de buurt met dezelfde trekker had dat vorig jaar ook. als zijn kipper helemaal omhoog stond, kon hij niet meer sturen....
deutzpowert
Is dat gewoon de hydrauliek olie? of heeft de stuur bekrachteging een eigen olie voorraad? Want hydrauliek olie zit er nog genoeg op.
Fendt926Driver
Zeefje schoonmaken die in het hefblok zit. als je achter de trekker staat links langs het hefblok voelen tot bijna vooraan zit een grote bout daarachter zit een zeefje die kan door rommel dicht zijn gaan zitten. bij 4.30 kun je dan het beste de stoel er uit halen en de plaat onder de stoel dan kijk je zo op het hefdeksel. deksel open of van de zijkant openen via die bout. is al 11 jaar terug dat ik die storing ook had. vraag de dealer anders om het zeefje eruit te halen en schoon te maken kan er misschien zo bij kost ook de hele wereld niet
Fendt926Driver
Stuurbekrachtiging haalt de olie uit het hefblok
deutzpowert
Okee dus alle olie die naar de stuurbekrachteging gaat die gaat door een aparte filter?
Want de hef enzo doen het wel gewoon goed.
Nog even voor de duidelijkheid de stuurbekrachteging hapert vooral na een lange bocht en als je dan ineens terug stuurt. (afslag van rotonde bevoorbeeld)
Fendt926Driver
Kan natuurlijk ook zijn dat de orbitrol inwendig lek is maar kun je meten bij de lmb met drukmeter
Valtra-Fordpower
@deutzpowert
Wat voor stuursysteem heb je? Met een cilinder en slangen, met cilinder en stangen, of?
Fendt926Driver
Is een dx4.30 dus met orbitrol onder stuur en slangen naar de stuurcylinder
deutzpowert
Geld bij dit systeem nog steeds het probleem van de filter? Of moet ik het bij andere dingen gaan zoeken?
En word de stuurbekrachtegings olie dus apart door een filter naar voor gehaald? vandaar dat de hef wel goed werkt?
casejxu
Ken een dx 470 heb precies het zelfde... hydro pomp versleten is daar de oorzaak. gebeurt wel vaker hoor
deutzpowert
Die filter he, Filtert die alleen de olie die naar de stuurbekrachteging gaat?
Wimsumar
Beste DeutzPowert: Misschien rijdt je te hard op de rotonde waardoor de olie door middelpuntvliedende kracht bij de zijkant van het reservoir omhoog kruipt en het aanzuigpunt van de pomp droog komt te staan. 😃
deutzpowert
Haha nee, dat zal het niet zijn 😛

Verder nog iemand die weet of de hiervoor besproken filter alleen de olie filtert die richting de stuurbekrachteging gaat?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr DX 4.30 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
7