Beste leden,
Onlangs heb ik een brief gehad van de verzekering maatschappij waar ik mn trekker WA heb verzekerd over de registratie en kentekenplicht
Hierin staat dat als ik de trekker heb geregistreerd en dus een bijbehorende kenteken plaat binnen heb, ik binnen 14 dagen met de assurantie adviseur moet regelen dat de verzekering in combinatie met meldcode aangemeld is bij het RDW
Dit houd dus in dat als ik de trekker niet verzeker een boete krijg,
Dus verzekeren, maar wat als ik over een x aantal jaar de trekker demonteer/sloop?
Dan zit ik met een probleem omdat het kenteken nog actief is en dus moet ik de verzekering blijven betalen, gelukkig de onderstaande pagina gevonden bij het RDW
rdw.nl/particulier/voertuigen/…
Nu schijnt het dus nog particulier te kunnen, als het RDW dmv bewijs het voertuig als gesloopt in het systeem zet, nu vervalt de verzekering
Hoe wordt het gedaan bij auto's? Idd door een RDW erkend demontage bedrijf
Beste leden, u zult begrijpen dat ik bang ben dat de regels voor slopen van auto's zo ook gaan worden voor trekkers
Dus dan is de sloop trekker niets meer waard en worden de sloop onderdelen door zulke demontage bedrijven voor goed geld verkocht denk ik zo?
Beste leden, denk ik te moeilijk?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Sloop al jaren auto's. Kenteken lever je in bij de RDW. En doe je op export. Dan kraait er geen haan meer naar en kan je hem in alle rust slopen
Je moet een aangetekende brief naar het rdw sturen dat je de trekker in eigen beheer gaat slopen en duidelijk uitleggen waarom.
Bij die brief doe je een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de eigenaar van het kenteken.
Ook moet je het kentekenbewijs en meldcode opsturen naar het rdw
In de brief moeten ook foto's staan van de kleine nummers op het kentekenbord.
De vin nummers mogen niet leesbaar meer zijn.
En je moet beschrijven dat je de kentekenplaten zelf hebt vernietigd of je moet ze opsturen naar het rdw als het rdw de brief binnen heeft krijg je vanzslf de vrijwaring thuis gestuurd en kan de verzekering opgezegt worden
Ik heb ooit (al wat langer geleden) een paar oude Ford Fiesta's gesloopt, deels om de Fiesta waar in reed goedkoop rijdend te houden, maar ook onderdelen verkocht. Tja in die tijd kon je nog gewoon uit uit verzekering halen en geen wegenbelasting betalen. Toen de Fiesta hobby over was heb ik de 3 auto's of wat er nog van over was naar sloopbedrijf gebracht en kreeg toen van elke auto vrijwaringsbewijs. Sloopbedrijf meld uiteindelijk die auto af bij RDW.
Misschien dat het genoemde "export" trucje ook wel werkt, maar houd er rekening mee dat de export regels ook steeds strenger worden.