Ik ben een stoel aan het repareren en daar mist 1 van de 2 veren die moeten zorgen dat ik met mijn 103 kilo wat confort heb .
Weet iemand een veertje die daar voor kan dienen? is die vette 4 cm dikke veer onder de stoel. Daar zitten er 2 van in met een stangetje er tussen.
Verder: mijn serienummer begint met 268/01. die 01 is dat het een Europees model is. die 268 is het type. Wat zegt dat precies? Het zou een 108LS moeten zijn.
Ik heb intussen een setje O ringen voor de ventielen. Ze moeten alle 3 los helaas, maar kan dan wel gelijk alle ringen vervangen. Ik wordt voorzichtig optimistisch! Ik hoop dat de pomp nog heel is...
Greetzz, JCFendt!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 108 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dezalnietemin... een gaaf ding!
Nog meer "Grrrr''.
Type-aanduiding ''LS'' kan ook niet: dat is de aanduiding met geluidgedempte cabine. Moet zijn: "S''.
Desalniettemin, Fendt 106 S........blijft een gaaf ding.
maar het is een 106 dus
Heb bij Wout Hogervorst de veer opgehaald. Werkt prima. Was even prutsen om zo een vette veer erop te krijgen...
Zag na het schuren dat ik de stoel ook wel van wat nieuwe ingelaste stukjes mag voorzien. Is een luchtige bedoening met die gaten! Ik zie overigens geen demper... hoe ziet dat eruit en waar moet die precies zitten?
Als iemand een foto heeft van de originele stoel (bekleding) dan houd ik me aanbevolen! Ik ga die zelf maken... Wordt toch wat kouder binnenkort dus is mooi klusje voor binnen
Morgen eens naar de hydroliek kijken. Heb eerst voor een afdak moeten zorgen (garage poort wat te laag). Staat nu weer droog!
Ik bestel gelijk even 2 plaatjes voor op de motorkap bij die dame in Nijmegen dan staat dat ook weer mooi als ik hem gespoten heb.
Die is er af gesloopt. De stangen zitten er nog wel. Hoorde dat er pas vanaf serienummer 11 duizend nogwat LS was. daarvoor S. Mijne is 10330 dus zal wel een S zijn. Rare is dat de S tot 74 gemaakt is en dat die van mij uit 76 komt volgens onze vrienden uit Achterveld.
Was de S helemaal zonder cabine?
Ik zag ook ergens dat de 106 met verschillende motoren zijn gemaakt... klopt dat?
Er kan op de trekhaak een plaatje zitten waarop het bouwjaar staat.
Technische info van de 3 generaties Fendt 106: konedata.net/Traktorit/fendt.htm/
Hij is volgens onze vrienden uit Achterveld uit 1976 wat ik ook dacht te lezen van het plaatje. Dat betekend dat ik dan de volgende heb (de sl zijn ze pas later gaan maken):
106 S
Jaar 1975-1979
Model motor MWM D226-4
Cyl / turbo / intercooler 4
Verplaatsing 4154
Boring x slag mm 105x120
Max. Vermogen volgens DIN pk / tpm 65/2175
Nm volgens DIN / rpm
Gears 13 +4
Gesynchroniseerde versnellingen 13 +4
Quick-change gear mech.
Reverser -
Snelheden in km / uur 1,3 tot 30,0
Raar is dat als ik foto;s van de S bekijk dat ik maar 2 buizen zie voor de cabine (voor en achter) waar ik er rondom heb (dak). Zijn ook rond.
ik zie verder geen vrschillen tussen de S en de SL dan de geluidsarme cabine. Motor is hetzelfde verder.
Maar goed, een 106S dus uit 1976
Die "2 buizen"zijn het veiligheidsframe van de FRITZMEIER-cabine:
De 'ronde' beugel, is het veiligheidsframe van de PEKO-cabine (met driedelig voorraam):
P.S.: De laatste generatie 106 heeft een Bosch lijnpomp voor brandstofinspuiting.