Ford 8730 - Compleet reviseren, iemand ervaring?
Goedemorgen,
We willen onze ford 8730 eigenlijk reviseren, Het motorgedeelte hebben we wel wat ervaring mee ivm het al een keer gerviseerd en klaargemaakt voor trekkertrek van een ford 8000.
Nu heb ik een vraag over het reviseren van een powershiftbak. Hij slipt soms en de koppeling is niet te doseren.. maar wat kom ik tegen in de powershiftbak en wat zou zoiets kunnen gaan kosten?
Heeft iemand hier een idee van of ervaring mee?
Hoor het graag!
Met vriendelijke groeten,
Stefan Markhorst
We willen onze ford 8730 eigenlijk reviseren, Het motorgedeelte hebben we wel wat ervaring mee ivm het al een keer gerviseerd en klaargemaakt voor trekkertrek van een ford 8000.
Nu heb ik een vraag over het reviseren van een powershiftbak. Hij slipt soms en de koppeling is niet te doseren.. maar wat kom ik tegen in de powershiftbak en wat zou zoiets kunnen gaan kosten?
Heeft iemand hier een idee van of ervaring mee?
Hoor het graag!
Met vriendelijke groeten,
Stefan Markhorst
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 8730 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kosten voor een complete revisie van de powershift bak is ook lastig zeggen zonder kennis van de huidige staat. Is het bijvoorbeeld alleen je voor- of achteruit pakket of maakt de rijrichting niet uit voor het probleem wat je ondervind. Ik zou eerst eens proberen je bak te kalibreren en aan de hand daarvan kleppenblok aan de zijkant van de powershift bijstellen.
Complete revisie van je versnellingsbak, er van uit gaande dat je alles laat doen, rond de €7.000 - €9.000,-. Is volledige revisie niet nodig en je durft zelf dat ding los te trekken dan kun je met een beetje geluk uit de voeten met paar nieuwe platen erin en ben je onder de €1.000,- klaar als je eigen uren niet rekent. 't Is maar net wat je wilt..
Maar 1 onderdeel was kapot en moest uit amerika komen.
En was duurder dan de trekker waard was.
Gelukkig later uit een sloper kunnen halen voor minder en de trekker weer rijdend gekregen.
Dus het ligt er ook nog maar aan wat er kapot is of vervangen worden moet.
En dat weet je pas als je er in kijkt