Illustratie van:

Ford 3000 - Remlichten en richtingaanwijzers defect

Ik ben in het bezit van een Ford 3000. Deze heb ik 10 jaar geleden aangeschaft in perfect werkende staat. Sinds een jaar werken de richtingaanwijzer en de remlichten niet meer. Ik krijg ook geen stroom op het knipperrelais. De lampen zelf werken nog wel. Bij een overbrugging van het het trekcontact onder het rempedaal kwam in erachter dat daar ook geen spanning op staat. Weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Of waar de voeding van specifiek rem -en knipperlichten vertrekt? Of wie heeft dit ook voor gehad en heeft het hoe dan opgelost?

Deel dit topic

Reacties

Clayson M80
Zekeringen al na gekeken ??
Stevebelgie
@Clayson M80 jazeker en allemaal vernieuwd
Interbert
Kan een massa probleem zijn, vroeger werd de massa van de lichten en andere gebruikers op het spatbord of ergens op ,,ijzer,, van de trekker gepakt. Na verloop van jaren gaat dit roesten,oxideren, en heb je slechte massa. Oftewel het licht werkt niet, als ik nieuwe lampen monteer zorg ik ervoor dat ik een 4 aderige kabel gebruik en dat ik dus ook de massa meeneem. Naar een centraal punt, massa van de accu.
Heb je ook gemeten dat je stroom hebt op je zekeringkast? Zitten er van die stenen zekeringen in,
Gebeurd wel eens dat het zinken kopje van zekering doorgesleten is, of geoxideerd.
Stevebelgie
@Interbert jazeker ik heb de massa gecontroleerd. Dit is inorde want de standlichten die op het spatbord zich bevinden hebben dezelfde massa als die van de remlichten en de richtingaanwijzer, en de standlichten werken wel.
Interbert
@Stevebelgie misschien ergens n kabelbreuk, doormeten met een multimeter , beste is eigelijk het begin en eind los maken, anders meet je toch ,,ok,, door een lampje heen. Anders proberen met een losse draad spanning er op zetten. En kijke of ie t dan wel doet.
+1
Stevebelgie
@Interbert ik heb het eindelijk gevonden. Het ging op een los draadje aan het sleutelslot. De rem- en knipperlichten worden blijkbaar apart gevoed. Alles werkt nu terug prima. Enkel nog het relais van de richtingaanwijzers terug correct aansluiten en wat slechte massa’s verhelpen. Iedereen dank voor de tips
Stevebelgie
Maar vanaf waar start de voeding van de elektrische componenten? Want daar ben ik nog niet aan uit
+1
Interbert
@Stevebelgie kan vanaf de accu naar het contactslot, of dikke plus van de startmotor is ook weleens en vanaf daar naar de zekeringkast, dus je contactslot zou misschien ook problemen geven
+1
monster 2012
Onder bij het stuurhuis zitten vlg mij van die zwarte zweefzekering houders en vlg mij komt de voeding van het contactslot af
+1
monster 2012
Onder bij het stuurhuis zitten vlg mij van die zwarte zweefzekering houders en vlg mij komt de voeding van het contactslot af
Stevebelgie
@monster 2012 oke mercie ik ga hier verder mee aan de slag
+1
Interbert
@Stevebelgie als je ,ford 3000 electrical wiring diagram, op internet invult krijg je verschilende electr. schema's te zien. Misschien kun je daar wat mee.
Stevebelgie
@monster 2012 ja dat is hier ook het geval. Daar zat een los draadje
+2
Fordje4600
Na het spuiten van mn 4600 werkte er ook niks meer van, heb toen een massakabel van elk licht naar onderkant spatbord aan een bout gemaakt en een extra kabel van het frame naar de bout op het spatbord

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 3000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN