Waar kan je aan zien of een fendt een 103 of een 103s is.
Er staat er 1 op marktplaats en heb de eigenaar gebeld die zegt dat het geen s is,maar er zit wel een handkoppeling op,nu is mij verteld met handkoppeling voor de aftakas is altijd een s wat is waar??
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 103 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
konedata.net/Traktorit/fendt102a.htm/
@ Meneer Kool: Verschil 105 en 105S:
3 en 4 cylindermotor,
péékaas.
Max. rijsnelheid.
1.000 toeren aftakas.
maar vraag het serie nr op wat op de trekker staat .
begint het met 138/01 of 138/05 of 138/21 of 138/25 is het een S
(Dan een link A.U.B.).
een gewone 103 is trouwens ook zeldzamer er zijn er maar 605 van gemaakt wat relatief weinig is
Mij is dus verteld een handkoppeling heeft altijd een vloeistofkoppeling en is dan ook een s.
(een gewone 103 is weinig vraag naar als ie gerestaureerd en dus duur is)
dat klopt een S heeft een vloeistofkoppeling en een gewone niet
Favorit614 - 2 dagen geleden
link werkt niet , dus maar ff zo.
Google > ZF T3404 > [xls] Fend typen > openen.
google.nl/url/…
pk tussen een gewone en een S is niet altijd verschillend
geen vloeistofkoppeling geen geveerde vooras geen 1000 toeren aftakas
deze was er ook in 102 en 105 variant
er staat op dit ogenblik een fendt farmer 2s op marktplaats waar bij staat dat het een 103 is misschien is dit het probleem een 2s heeft een 208 motor ipv een 225
en geen volledig in hoogte verstelbaare trekhaak achter er zijn wel meer details maar dit springt het meest in het oog
wil je even op mp kijken voor mij het gaat om de fendt 103 uit veendam is dit een s of een farmer 2s zo als jij zegt.
bvd.
bij deze hebben ze de achtertrekhaak contructie aangepast
en van een onderuitlaat op een opmerkelijke manier een bovenuitlaat gemaakt
bij de farmer 2-3-4s zit de vering van de stoel ook op de versnellingsbak vast ipv onder de stoel op het hefdeksel de diepteregeling via de topsang zit ook niet op verenstalenplaten maar gaat via een torsiestaafconstructie
dat er veel onduidelijkheid is met deze type,s komt doordat er een beetje gammel type aanduiding op de motorkap zat met losse letters op een zwart kunstof achtergrond
als dit er af is is voor een leek het al gauw een ander type
En ik wil liever niet met het verkeerde type thuiskomen vandaar mijn vragen op tractorfan.En ik zoek nog steeds de groene kapjes op het achterspatbord voor de verlichting.Ik ben ook al bij hofstede geweest maar kan ook alleen maar nieuw en dus duur.
zoek je ze voor vlak spatbord of gebogen?
zit nl verschil in. ls cabine of peko.
Hallo het verschil in de 103 en de 103s is de S van Schnellgang ( al eerder vermeld ) Dit betekent dat er een wegversnelling in je transmissie zit, deze zit tussen de Teruguit en de 2, mits je de tractor in de hoge versnelling hebt staan ( deze tractors hebben nogal een ingewikkelde versnellingsbak)
Kortom de S achter de 103 betekend dus gewoon dat je tractor 40km/h gaat ( ik weet verder niet zeker of dit type een vloeistofkoppeling heeft maar naar mijn weten wel)
hoop dat je iets aan mijn info hebt
en dat de 103 geen snelgang heeft zit hem alleen in de 32er achterwielen in plaats van de 36er van de 103s
volgens mij ken je de 100 serie uit je hoofd.
ja laatje raakt een keer vol,ben laatst nog bij klantje van je geweest,daar sleutel je weleens voor zij die.hebben een deutz ingeruild.
Het verschil is de versnellingsbak, de oudere hadden een dubbel patroon met een R1 en R2 en een krakend schakelende S(Schnellgang). Later kwam de R-1-2-3-S.
Ander verschil is de hydrauliektank. Bij de oudere zat deze voorin het versnellingsbakhuis. Later zat de hydrauliektank naast de MWM motor, precies zoals bij de 300 series. Da's heel herkenbaar lijkt me.
Qua remmen heeft volgens mij alleen de 108 hydraulische remmen gehad, de rest had mechanische remmen. Denk dat er ook verschillende uitvoeringen met trommel of schijfremmen waren maar dat weet ik zo niet uit't hoofd.
Er is idd een kleine overlap maar de meesten hebben of beide oude kenmerken of beide nieuwere kenmerken.
kijk maar eens goed naar de topstang bevestiging
die is anders en daarboven mis je ook dat groene stuk waar de veren van de stoel in zitten
dan het zo dat dit type frontgewicht alleen een 103 103s 104s of105 of 2s kan zijn in kombinatie met een 3cil
en de bovenste punten vertellen dat het een 2s moet zijn
die in linde is een echte 102 van de leeftijd 72-74 dus uit de eerste serie te zien aan het aparte front(gewicht)en de luchtgekoelde motor