DEUTZ F6L912 brandstofpomp defect

Ik heb mijn motor om laten vallen waarna hij direct diesel lekte. Ik heb heb gestart en hij liep perfect maar ik zag de pomp al iets bewegen. Pomp gedemonteerd en helaas is de pomp gesneuveld.

Ik woon op Aruba en onderdelen zijn schaars omdat de meeste mensen niets verkopen. Ik kan een 913 pomp krijgen waarbij ik ervan uit ga dat deze niet werkt op de 912. Weet iemand of de behuizing wel hetzelfde is? Ik zet ander alles gewoon over en stuur het naar NL of Amerika om het opnieuw af te laten stellen.

Deel dit topic

Reacties

InsaneNL
@goeiedag eem Jij hebt ervaring met pompen pas maken op een 912
goeiedag eem
@InsaneNL ja dat wel, heb verloop flens gemaakt en een verlengstuk maar is iets meer om zo even wat op te sturen en het past,
+1
Fendt926Driver
Misschien dat @twand2505 het ook wel weet
twand2505
Helaas is de behuizing niet het zelfde je pomp as is dikker en je gat in de distributie is te klein om een 913 pomp op een 912 te monteren. Ook wordt bij een 913 vaak een ander type pomp vervroeger gebruikt, mocht je een industriemotor hebben dus zonder pompvervroeger dan kun je wel het tandwiel overzetten op de flens van de 913 pomp maar dan zit je nog met het gat. Hier kun je wel een verloop voor draaien maar denk dat makkelijker is om toch te proberen een 912 pomp op de scharrelen, miss kun je wat info geven zoals toepassing, type regelaar, mm plunjers en aantal cillinders.
goeiedag eem
@twand2505 makkelijkste is een pomp van een 912 zoeken met 68 mm aansluiting. Zijn pomp en heeft ook waarschijnlijk een dunne as en de 913 pompen een dikke as dus komt hij ook daar hoogstwaarschijnlijk niet mee weg
twand2505
@goeiedag eem ja zoals ik hierboven al vermelde. Maar het is natuurlijk aan de man zelf wat hij wil hij kan iig alle kanten op 😝
goeiedag eem
@twand2505 prescies, alles is pas te maken
twand2505
Ik zie net in de titel dat het gaat om een 6 cillinder 😓🤣 dus dat kun je weglaten uit de info.
Arucamba
Hallo bedankt voor de reacties. Mijn notificaties staan uit en was uiteraard druk op zoek.

Ok, de 913 pomp gaat hem niet worden voor nu, vergt wel wat tijd. Maar áls hij erop zou zitten, moet hij dan ook niet afgesteld worden om te kunnen werken op de 912? Hier op Aruba is er helaas geen bedrijf dit kan doen.

Ik zag dat je het had over een pompvervroeger. Is dat toevallig dat vervelende ding (i.p.v. een gewoon tandwiel) waardoor je een 'special tool' nodig hebt om de pomp los te krijgen? Dat ding heb ik ooit bij een 5 cilinder vervloekt. Op deze 6 cilinder zit er ook 1 maar die was gelukkig zo los.

Ik geef mijn motor aan iemand in ruil voor een compressor met een 6 cilinder én ik krijg zijn oude blok. Deze motor loopt maar blaast veel olie naar buiten. Ik zet de pomp gewoon over zodat mijn probleem voor nu is opgelost.

Feit blijft wel dat ik een brandstofpomp in de min heb. Ik wil daarom alsnog de pomp overbouwen in een andere behuizing. Als ik het goed begrijp zit er dus ook verschil in de pompen van de 912?

De defecte pomp komt van een motor afkomstig uit een tractor. Ik wil een nieuw blok opbouwen als reserve voor een generator. Als het me lukt om de pomp over te bouwen in een andere behuizing dan moet ik hem sws af laten stellen. Ik wil hem dan op 1800 toeren af laten stellen om 60hz van de generator te krijgen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
0