Tuintractor vs oldtimer tractor

Tractorfans,

Ik zoek een tractor te kopen om enkele velden te onderhouden, maaien, klepelen, overtopfrezen, zaaien, palletten hout verzetten, etc... Er werd mij een moderne tuintractor aangeraden van minstens 30pk maar als je de tuintractors vergelijkt met hun grote broers vallen die geweldig duur uit (+ de meesten hebben geen papieren)...

Nu vroeg ik mij af of een oldtimertractor van +- 45 PK zoals een MF 35 of een Fiat 415 Smalspoor de nieuwe machinerie zoals een klepelmaaier of een overtopfrees nog aan kan of het problemen zou geven en wat de meerwaarde is van een tuintractor buiten een kleinere draaicirkel en servo?

Don't shoot me als je het een belachelijke vraag vindt, heb enkel ervaring met oldtimer jeeps...
Bison

Reacties

+3
valmet6400power
Je hebt in ieder geval minder onderhoud (hoop ik) als je een nieuwe tuintrekker zou kopen.

Voordeel van een oldtimer is veel bodemvrijheid, weet niet of je dat nodig hebt. En als je handig bent en je koopt een oldtimer waarvan er nog onderdelen te koop zijn dan kun je ze eeuwig laten rijden 😄
+2
bartjuh
Zou eerst voor de old timer gaan. Die kan 't werk ook allemaal wel doen. Voordelen zouden kunnen zijn dan Di de grootste afschrijving al heeft gehad en ik denk ook
minder gevoelig voor het jatten. Zo'n klein nieuw trekkertje staat zo op een aanhanger/vrachtwagen en je ziet hem nooit weer. Mocht de old timer echt niet bevallen verlies je er niet veel op als je hem weer weg zou doen voor een mini trekkertje
+2
Fendt926Driver
Paletten verzetten gaat je niet echt lukken met een 30 pk tuin tractor.
En maaien (20pk) klepelen (25pk) en overtop frezen (30pk) zijn nog niet de minste werkzaamheden.
Alles natuurlijk bezien in een 1.5 a 2m werkbreedte.
Ik zou zeker voor een oldtimer gaan.
Weet niet welk budget jij hebt en hoe zeker van veel geld ermee verdienen.

Maar is dit niets voor jou?

tractors-and-machinery.nl/item/568484/…
+3
valere reynders
Volgens mij best oudere tractor kiezen tot 75 pk .merk zoeken met betaalbare/beschikbare onderdelen is ook een voordeel.
+3
Tom VB
Een leuke young-timer is overal verkrijgbaar voor minder geld. Koop een gangbaar/veelvoorkomend merk met liefst een dealer of werkplaats om de hoek en je bent verzekerd van jaren plezier.
+2
Yanmarthomas
Ik heb een international smalspoor ben er zeer over te spreken. Heb verschillende tractoren bekeken waaronder een paar nieuwe tractoren van 30 pk maar ik was daar niet over te spreken veel electronica weinig ruimte zo duur als ik weet niet wat. Toen kwam ik een international smalspoor tegen en was meteen verliefd zaterdag bekeken maandag gekocht. Mooie snelheid voor op de weg veel ruimte oersterke motor geen turbo’s die kapot gaan altijd starten goede onderdelen voorziening ik zou altijd voor een oldtimer gaan. Maar je moet het zelf weten

(klik om te vergroten)

Mijn 533 smalspoor
+1
Fendt926Driver
@Yanmarthomas mijn fendt 203 smalspoor is ook super handig.
En de getrokken hark kan er prima achter.
Maar met de 2.2m brede holaras bezem moeten er al 4 (kleine) frontgewichten voor om hem aan de grond te houden.
Met de kunstmest strooier moeten daar dan ook nog weer 5 35 kg gewichten bij voor om de strooier ¾ vol te kunnen doen.

En met een spoor breedte van 1m kun je niet harder dan 15 een weg haaks in slaan of hij gaat even op 3 bandenverder.

Heerlijk trekkertje en wil hem ook zeker zo niet missen.
Maar alls kun je er ook weer niet mee.
Maar wel veel meer dan met een tuintrekkertje
+1
Yanmarthomas
@Fendt926Driver ik heb bij deze een schudder van 850 kilo in de hef gehad geen enkel probleem ook een 2 meter brede rolbezem geen last van maar er licht ook al een enorm frontgewicht voorin zal er mee te maken hebben. van het op 3 banden gaan is mij nog nooit gelukt en heb toch echt hard door de bocht gereden.
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Yanmarthomas:
maar er licht ook al een enorm frontgewicht voorin

Daar zal het ook mee te maken hebben. Voorin zit de dieseltank bij onze.
Die vol of leeg scheelt ook 50 liter/kilo.
En luchtgekoelde 3 cyl deutz dus ook geen koelers en zo voorin
+1
Bison
@Yanmarthomas ziet er inderdaad een fantastische machine uit!!
+1
Yanmarthomas
@Bison fijn ding hoor kijk maar op m’n profiel staan foto’s genoeg van op...
+1
Yanmarthomas
@Bison hier een foto krijg je een beetje het idee van de grote van de trekker. tractorfan.nl/picture/1379787/…
+1
Bison
@Yanmarthomas daar is tijd en liefde in gekropen, dat zie je 😄
+1
Yanmarthomas
@Bison hij heeft 2 weken geleden een complete motor revisie gehad.... toen ik hem verkocht is hij verkocht als niet rokend en goed maar dat deed ie toch wel. Verkoper kwam me te gemoet en daarom besloten om hem toch te reviseren anders had ik het niet gedaan. Staan ook foto’s van op mijn profiel
Bison
@Yanmarthomas ja dat heb ik gezien. Ah ik dacht dat je die zelf gereviseerd had 😄
+2
Yanmarthomas
@Bison ik heb ook alles zelf gedaan maar hij is ons tegemoet gekomen qua kosten.
+1
roscho
enkele velden te onderhouden, maaien, klepelen, overtopfrezen, zaaien, palletten hout verzetten, etc...

Als ik lees wat je ermee wilt doen, denk ik dat je met een minitrekker tekort komt. Je zou het best kunnen denken aan een "youngtimer", bijv. een IHC 533 of een kleine MF. En als je veel "kruipdoor-sluipdoorwerk" hebt, heb je misschien nog meer aan een smalspoor. Voorbeelden in deze advertenties: agritrader.nl/smalspoortrekker/…
(gerangschikt op prijs van laag > hoog). Daar staan trouwens ook enkele minitrekkers bij, die kun je dan beter overslaan.
+1
Bison
Als ik dit zo lees word ik gelukkig. 😃
Hartelijk dank allemaal voor de info!

Het gaat dus een oldtimer smalspoor worden.

Ik heb er al enkele zeer mooie gevonden in NL. Het enige wat nog problemen kan geven is de import, want voor ze op de weg te brengen in België moet er een PVG of een COC document bijzijn of er moet een homologatieproces doorlopen worden, wat niet altijd mogelijk is... Ik heb nog geen telefonisch contact gehad met de Belgische keuring en ik vind de info op de website van de overheid nogal "algemeen"... Iemand ervaring mee?
+2
Yanmarthomas
@Bison succes met de zoektocht als je wat hebt gekocht hoor ik het graag en zie graag wat foto’s tegemoet😉
+1
roscho
Quote Reactie van @Bison:
Het enige wat nog problemen kan geven is de import,

Op onderstaande link vind je een document van 2015 waarin een en ander wordt beschreven (hoofdzakelijk vanaf punt 3), ik weet niet hoe actueel het nog is. Misschien was je zelf ook al zover gekomen:
bfov-fbva.be/download/…
Na klikken verdwijnt het document direct in de map met downloads, waar je het dan kunt openen.

Als die papieren rompslomp je te veel wordt, kun je overwegen om een trekker te zoeken die al een kenteken heeft (Duitsland, Frankrijk, België en eventueel pas aangevraagd in Nederland). Die kun je waarschijnlijk gemakkelijker overschrijven. Maar het homologatiepapier zal het grootste probleem worden. Verder ben ik onbekend met de Belgische regels.
Bison
@roscho dat is het hem net. De wet is sinds 01 Jan 2020 weer veranderd. Omdat het allemaal niet zo duidelijk geschreven is heb ik verduidelijking gevraagd via hun website. Als ik het antwoord heb post ik het hier ook.

mobilit.belgium.be/nl/wegverkeer/…

vlaanderen.be/een-landbouwvoertuig-aankopen/…
+1
BEboer
@Bison de link van @Fendt926Driver is van een belgische dealer
Bison
@BEboer Ja, heb ik gezien en die handelaar ken ik ook.

Een Deutz zou fantastisch zijn aangezien er hier veel in de buurt rondrijden en een verdeler ervan in de buurt zit, maar diegene in de advertentie van Albien leek me geen smalspoor wat toch mijn voorkeur draagt.
+1
arjanvw
Let wel op of er genoeg hydrauliek op zit. Veel oudere trekkers zijn beperkt in de hydraulische ventielen, sommige hebben maar 1 enkelwerkend ventiel.
Bison
@arjanvw ja, dat heb ik al gezien. Zou dat direct een probleem geven?
+1
arjanvw
@Bison Dat hangt van jouw behoefte af..
+1
roscho
@Bison Even overdenken wat je er allemaal mee wilt doen. Een links-rechts verstelbare klepelaar bijv. heb je minimaal 1 dubbelwerkend en 1 enkelwerkend ventiel voor nodig. (heen en weer en klepelaar opklappen).
Houtklover: dubbelwerkend (heen en weer).
Hefmast: 1x enkelwerkend zal genoeg zijn (omhoog, dalen gaat als je hem drukloos maakt).
Bert353
@roscho houtklover moet je niet op de hydrauliek van de trekker doen, dan krijg je teveel slijtage aan de pomp v/d trekker, en waarschijnlijk minder druk en snelheid als van een pomp die aan de aftakas hangt speciaal voor die klover.
bas101
@Bert353 Heb zelf een gebruikte houtklover gekocht met eigen pomp , mn oldtimer had nl geen hydraulik ,zijn gebruikt lastig te vinden.
Bert353
@bas101 tuurlijk diegene die er zoeen heeft gebruikt m totdat ie in stukken uiteen valt, voordat ie weer een andere/nieuwe koopt.
diegene die je gebruikt wel eens tegenkomt zijn vaak van boedelruiming, als ergens iemand is overleden.
Bison
@roscho ja klopt. Momenteel is dat nog niet van toepassing, misschien in de toekomst wel. Maar ik denk wel dat hydroliek bijplaatsen wel mogelijk is?

Ach, Rome is ook niet op 1 dag gebouwd. Het zal vooral eerst een tractor aankopen zijn met een simpele frees en klepelmaaier en daarna sparen voor de rest. 😄
+1
roscho
@Bison Op sommige tractoren kun je er gemakkelijk een ventiel bijplaatsen, een soort "plak" naast de bestaande ventielen, op andere is dat heel lastig. Verder zijn die losse "plakken" vrij duur, dus het is handiger als op de trekker zit wat je nodig hebt, dan koop je ook een complete trekker voor één prijs.
Bison
@roscho dat is waar. Thx voor de tip, ik zal er op letten
+2
Dick van Driel
@Bison ik heb indertijd een Same Minitauro 50 gekocht met daarop een dubbelwerkend ventiel. Daarop heb ik een ventielblok gemaakt met drie ventielen voor onderandere een verstek klepelmaaier. Werkt prima en is makkelijk te verwijderen als ik “origineel” wil rijden.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

Bison
@Dick van Driel das knap! Goed idee!
+1
Dick van Driel
@Bison doordat het hele frame met ventielenblok is aangesloten via snelkoppelingen is het binnen vijf minuten verwijderd. Snelkoppelingen los en drie moeren oplossen en eraf tillen.
+1
Towaberg
Er staat een heel nette deutz smalspoortrekker op 2dehands vandaag!.!
Bison
@Towaberg ja gezien. Helemaal mijn ding 😀 maar helaas buiten budget. 😞
Bison
@Towaberg ja gezien. Helemaal mijn ding 😀 maar helaas buiten budget. 😞
+1
Fendt926Driver
Misschien is dit wat?
Mag je mee met de same club..

tractors-and-machinery.nl/item/533325/…
+1
Fendt926Driver
Of een iets nieuwere iets duurdere same ...

tractors-and-machinery.nl/item/559270/…
+1
Henk E
@Fendt926Driver Da's een mooi ding!
Quintto
@Fendt926Driver maar volgens mij ontbreekt de hef bij deze
+1
Fendt926Driver
@Quintto er zit wel hef op.
Maar de hefarmen en heflatten ontbreken
Bison
@Fendt926Driver Zeker knap ding!
+1
Fendt926Driver
Dit is ook wel wat leuks.
En al met 2 dw ventielen..

tractors-and-machinery.nl/item/607355/…
+1
Quintto
2dehands.be/a/zakelijke-goederen/…
dit lijkt me ook wel iets passends, is alleen niet een smalspoor maar volgens mij nog steeds vrij compact
+1
Fendt926Driver
@Quintto net trekkertje met belgische papieren.
En voor de prijs..
Bison
@Fendt926Driver Zeker mooie prijs, alleen is hij toch net te breed van wat ik zoek.
Bison
Heb misschien wel een leuke Fiat smalspoor op het oog die bijna binnen budget valt. Ik hou jullie op de hoogte 😃
valmet6400power
@Bison
Een 45-66? 😏
+1
valmet6400power
@Fendt926Driver
Haha die had ik wel in m’n hoofd maar dat is eigenlijk meer een gekrompen trekker dan een smalspoor. Zijn wel taaie 3-pitters en met de pomp open willen ze lang doorgaan!
fiatjuh
@valmet6400power Ook zonder pomp open gaan ze lang door hoor,hier nog mooi de verzegeling erop ,maar komt zelfs dan nooit tekort !!!
+1
Bison
@Fendt926Driver @valmet6400power nope 😛 Die ligt nog te breed op de weg. Moet kunnen klepelen tussen een nieuw aangeplant stukje bos.
+1
Yanmarthomas
@Bison hoe breed mag hij Max zijn?
+1
roscho
Quote Reactie van @Bison:
klepelen tussen een nieuw aangeplant stukje bos.

In dat geval moet je ook overdenken of je wel of niet een cabine wilt. Met cabine is het, zeker tussen kleine, opgroeiende boompjes met lage takken, moeilijk om dichtbij te komen en de kans op schade is groter.
Wat voor bomen ga je aanplanten? Hoe ver van elkaar? En als je verder van de boompjes moet blijven, lijkt een klepelaar met sideshift handig. Of een zo breed mogelijke maaier.
Bison
@roscho ik ga max 1,5 meter willen. De boompjes zijn bijna allemaal jonge beuken en staan op +- 2m van elkaar (opgelegd door agentschap natuur en bos). Men moeder heeft een groot gedeelte zelf gezet en daar durft de afstand wel wat te variëren.
+1
RJBrouwer
+1
Inter644fan
@RJBrouwer deze heb ik bezichtigd Hij viel me erg tegen. Veel rook motor tikte aardig veel aan verprutst schákelde niet goed veel kraken hier moet je veel geld aan uit geven om hem weer een beetje werkend te krijgen... maar daarom is ie ook maar 3 duizend euro... beetje inter smalspoor is duurder
Bison
@RJBrouwer ja, had die ook al gezien. Was ook wel een kanshebber. 😁 Maar als ik zo de reactie van @Inter644fan lees ga ik toch maar wijselijk passen.
+2
Fred4130
Zoiets kun je ook overwegen, ford 2000/3000/26/3600, alles is er aan onderdelen nog bij te krijgen en zijn taaie trekkertjes en makkelijk 1 of 2 dubbelwerkende ventielen op te bouwen : akroltractorenenmachines.com/gebruikte-tractoren.h…
Even doorscrollen naar onder voor een 2000 smalspoor.
+2
Quintto
@Fred4130 die ziet er wel heel netjes uit!
+1
roscho
@Quintto Ziet er inderdaad heel mooi uit, prima bandjes ook. Wel even knutselen dat alle elektra aan de praat komt. Prijs is wel tamelijk flink, maar als hij technisch in orde is, zal hij dat wel waard zijn.
+3
Fred4130
@roscho is het toch wel waard denk ik, al zal er nog best wat onderhandelingsruimte zijn. Als ik alleen al zie wat een 15/20 pk iseki of kubota moet kosten van 20 a 30 jr oud waar je nauwelijks wat mee kunt , heb ik dit 10 x liever mits hij technisch ok is uiteraard. En die verlichting is het moeilijkste niet bij deze trekkertjes, makkelijk te fixen. En ja ze zijn best zeldzaam. Kennis van mij kocht zo'n iseki, omdat ze een grotere land/tuinbouw te onhandig vond , maar ze is er nu wel achter dat zoiets of een dexta, cormick etc toch heel wat meer kan en beter was geweest.
+1
roscho
Quote Reactie van @Fred4130:
15/20 pk iseki of kubota moet kosten van 20 a 30 jr oud waar je nauwelijks wat mee kunt

Ik ben het niet met je eens dat je met zo'n minitrekker niets mee kunt. Het zijn trekkertjes voor een specifiek gebruiksdoel. Onder boompjes, in een stal, in een tuintje daar kun je ze prima gebruiken. Alleen we zijn het er in deze thread langzamerhand over eens dat een volwassen smalspoor voor @Bison bruikbaarder is. Het klopt idd. dat die kleintjes fors aan de prijs zijn, maar daarvoor heb je dan ook alles mini en dat is duurder dan groot spul. Ik heb zelf zo'n ding om gras te maaien. Voor een grotere trekker heb ik geen ruimte meer (of ik zou mijn Schlüter moeten verkopen).
Bison
@roscho Mja, ik merk vooral in België dat de kleine Kubota's/Iseki's het nieuwe goud zijn. Er zijn een boel importeurs bijgekomen en voor een oude kubota van 15pk zonder papieren vragen ze al standaard 3000 eur voor... Dat is me te duur voor hetgene wat het is.

Dat de onderdelen duurder zijn dan die van de grote broers heb ik mijn twijfels bij. Als je ziet dat Belgen ze nu importeren vanuit Azië, waar ze al een heel leven gehad hebben en waar er velden vol van die dingen staan weg te roesten, denk ik dat daar meer onderdelen van te verkrijgen zijn dan voor een oldtimer van hier. 🤷‍♂️
+1
roscho
@Bison Vaak lopen die kleintjes in de rijst, tot hun buik in het water. Die van mij had de aandrijfpotten van de voorwielen vol zitten met klei (en geen olie). Alles schoongemaakt, nieuw draailager erin en nieuwe olie en alles functioneert gelukkig nog. Maar wel eerst een bult werk mee.
+1
Fred4130
@roscho niks mee kunnen is misschien wat teveel gezegd , maar de verkoper zei dat er best een 1,20 a 1,40 bloter achter kon, heb haar maar geadviseerd voor max 1 m te gaan . Was maar goed ook , want aan die 1 m bloter met een beetje restgras in de paardeweide heeft ie de broek al vol. De paardenbak lostrekken en vlakken valt haar ook vies tegen en daarbij zijn de machines voor dat spul ook best aan de prijs . Best jammer, want voor hetzelfde geld had er een normale of desnoods een smalspoortrekker gestaan met veel meer mogelijkheden. En net als je zegt , voor wat tuinwerk, maaiertje , freesje etc is het leuk speelgoed en verdraaid handig spul.
roscho
Quote Reactie van @Fred4130:
de verkoper zei dat er best een 1,20 a 1,40 bloter achter kon, heb haar maar geadviseerd voor max 1 m te gaan

Ik heb achter mijn Hinimoto C144 (17 pk, 14 aan de aftakas) een bloter hangen van 1.50 m. Dat maait prima met zo'n 6 km/h. Behalve als ik 3 weken op vakantie ben geweest, dan moet ik wel een versnelling lager, anders loopt hij warm. De fabrikant adviseert min. 20 pk, maar met 17 gaat het dus ook prima.
+1
Bison
@Fred4130 thx voor de tip Fred!
+1
YaMaGa
Misschien is zoiets wel voor jou? Ik zag hem langskomen..
link.2dehands.be/m1665919770/…
+1
roscho
@YaMaGa Is wel een leuk ding, maar ik vraag me af of hier iets van hydrauliek op zit of op te bouwen is.
+1
YaMaGa
@roscho een gewone 35 kan je volgens mij gewoon uitrusten met een of meerdere olieventiellen. Volgens mijn denkwijze zou dit dan ook moeten lukken op deze trekker. Elk wat wils uiteraard maar als je iets in dit genre tractoren zoekt zou ik hierover meer informatie trachten te bekomen omdat, als de onderdelen van de gewone series 35/135 passen heb je hopen onderdelen ter beschikking aan democratische prijzen...
Bison
@YaMaGa ja, deze heb ik een maandje geleden zien voorbij komen en ik vind het een heel mooi model, maar aangezien die onverkocht blijft staan heb ik daar zo mijn twijfels bij. Moet toegeven dat ik nog niet gaan kijken ben hoor.
+1
YaMaGa
@Bison tja je moet er voor zijn. Ik vind dat er niet zo mooi uitzien als een gewone 35. Maar ik heb al gehoord qua onderdelen veel dingen gewoon passen van een 35/135 en daar zijn, zelf in namaak heeeel veel stukken voor te vinden.
+1
troostwijkauctions.com/nl/tractor/…
Is dit niks voor u?
Belgische trekker, zeker niet te oud.
+1
roscho
@Fendt 106 S Christoph Is zeker een leuk ding. Maar de prijs staat nu al op €4200. Daar komen nog 17% veilingkosten en 21% BTW overheen. Daarmee komt hij nu al op bijna €6000. En er is nog geen kijkdag geweest, de ervaring leert dat de biedingen pas na de kijkdag(en) goed op gang komen. Ik heb het idee dat dit ding totaal nog wel eens flink over de €10000 zou kunnen gaan.

Ook bij Troostwijk staat deze: troostwijkauctions.com/nl/…
Deze veiling loopt a.s. woensdag af, de prijs staat nu op €2500. De trekker is inclusief een hefmast. Hij moet wel van Nederland (Beesd) naar België en ik weet niet of je voor het eind van de veiling nog kunt kijken, kijkdagen zijn al geweest.
Bison
@roscho Ja klopt. Heb de wetgeving betreffende inschrijving in België voor een NL tractor gevraagd bij de boerenbond. De overheid zelf laat niks weten maar de regels zijn weer maar eens verstrengd. 😒
Bison
@Fendt 106 S Christoph ja, de agrokid is zeker intéressant, maar denk idd dat die los over budget gaat.
+1
Bison
Na lang te zoeken, enkele tractors te missen en vele tractors tegen het lijf te lopen zonder de nodige documenten heb ik er toch eentje op het oog. Een international 633 Sa met Belgische papieren en bovendien, volgens de verkoper, een smalspoor.

Op het eerste zicht zou dat kunnen kloppen. Uitlaat onderaan en smalle wielkasten. Volgens de verkoper staat die nu achteraan breed maar zelfs dan lijkt die me nog breed. Wat ik bizar vind zijn de velgen. Het hart lijkt niet origineel te zijn voor dit type velg, aangezien de helft van de gaten word overgeslagen, of is dit eerder om een 2de set aan te hangen? Enig idee?

Hebben jullie nog tips voor me als ik ga kijken?

Het model op zich spreekt me wel aan.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

+1
Yanmarthomas
@Bison dit is een semi smalspoor er zijn nog smallere die heb ik eentje die is 126 breed

(klik om te vergroten)

Bison
@Yanmarthomas ow, das idd nog beter 😁
+1
Fendt926Driver
@Bison door de velgen er andersom aan te zetten zal de semi smalspoor smaller op het spoor komen.
Maar wordt die dus ook iets minder stabiel.
Met 25kmh door een scherpe bocht dan ga je om met een smalspoor en zal deze nog blijven lopen
+1
Fendt926Driver
@Bison als ik het zo zie kun je de velgplaat ook op de volgende bouten zetten en die waar die nu op zit overslaan om een andere spoorbreedte te kiezen.
Lijkt mij een handig trekkertje.
Bison
@Fendt926Driver ah ok, dus het zou toch zomaar kunnen dat dit origineel is? Thx voor de info!
+8
Bison
We hebben hem! 😁😁😁 Nu nog leren ermee werken. Weet nog niet wat elk knopje en hendeltje doet, maar dat komt wel. 😁

(klik om te vergroten)

+2
Yanmarthomas
@Bison daar ga je veel plezier aan hebben. Fijne trekkers die inters
+2
Fendt926Driver
Quote Reactie van @Bison:
Weet nog niet wat elk knopje en hendeltje doet, maar dat komt wel.

Er zijn zeker inter liefhebbers op het forum die jou kunnen zeggen wat een hendel voor dienst doet op de trekker.
Plaats maar een foto met vraag en er komt antwoord.
Heel veel plezier gewenst met de nieuwe aanwinst
+1
Yanmarthomas
@Fendt926Driver correct. Laat maar weten @Bison
bas101
Ik las dat je in oldtimer jeeps deed, dan zou een oldtimer Bührer KJ4 wat voor jouw zijn .
Bison
@bas101 Ik heb een oude Jeep Wrangler YJ 4.2 van 88, maar handel er niet in 😀
+1
bas101
@Bison ach zo , dacht dat je de oer willy jeep bedoelde , heb vorige week een Bührer KJ4 gekocht en daar ligt een 2,2liter willy s jeep in , bij mijn weten de enige tractor ter wereld die origineel een willy s jeep motor heeft , bj 1949.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!