Fendt 926 Gen 1

Hallo

Wij hebben een fendt 926 gen 1 op het oog. Hij zou 7000uur hebben maar het jaartal weten we niet juist.
Hij heeft vooral transportwerk gedaan met een dieplader.
Nu zou ik graag een aantal dingetjes weten over deze serie.

Is het een goede serie?
Zijn er bepaalde zwakke punten die we moeten/kunnen controleren?
Kunnen we de uren ook op een andere manier controleren? (bij onze 920 gen 2 kunnen we via de terminal de uren opvragen, maar bij de gen 1 niet dacht ik?)
Wat zijn zoal de grootste verschillen tussen een gen 1 en gen 2?

Voor de rest zijn algemene gebruikerservaringen ook altijd welkom.

Alvast bedankt

Groeten Koen

Deel dit topic

Reacties

Johndeeretje
Watn mooi ding!
Postelfendt
Je moet sowieso even weten of er al nieuwe vario in zit enzo.
fendtdie 97
Beste mooie trekker maar de echte uren kan je denk ik niet weten wan als je een nieuw dashboard plaats staat de telller op nul
boerekebart
Goed ding voor op TT, en het bouwjaar zou je via de dealer kunnen opvragen met je chassisnummer 😄
jd4050
Staat vast wel ergens een typeplaatje met jaartal op.
Fendt926Driver
Jaartal kun je zo opvragen bij de importeur de vor.(in nederland) op de site www.devor.nl kun je het serienummer intypen en zij mailen je het jaartal met maand van fabricage terug. als een 926 gen 1 8500 uur heeft gelopen is de vario redelijk op zijn eind als er niet zuinig mee is omgesprongen zal het nog ongeveer 1500 uur goedgaan voor er een nieuwe vario in moet (7500.- euri). de 926 heeft een bosch lijnpomp die ALTIJD beginnen te lekken daar waar het asje het distributiedeksel ingaat. de pomp is te zwaar voor de motor in een trekker (stuiteren trillen) zijn 2 aanpassingen voor geweest om de pomp te ondersteunen maar uiteindelijk begint hij zo motorolie te lekken dat hij vooraan uit elkaar moet en er een nieuw distributie deksel voor moet (2500.-euri) de 916 en 920 hebben een roterende brandstofpomp die korter op distributie deksel zit heb je geen last. verder klasse trekker zou er zo weer een kopen ondanks de kleinegebreken.
uren zijn niet te contoleren (misschien met laptop van dealer?)
trekker heeft mechanische hydr handels gen 2 electro
kleine vario pook met 4 functies
geen electronische regeling van de brandstof pomp ( is op te draaien)
1 cruise control snelheid in te programeren
verder zoals eerder gezegd super trekker hoop de hele serie 900 gen 1 nog keer bij elkaar te hebben
driver-roy
Waar ik werk hebben ze hem ook machtig sterk ding en sinds die er is is er volgens mij nog niks aan kapot geweest. De grote verschillen zijn denk ik de bediening en dat er geen terminal inzit. Want bij die 926 is de hydraulik en hef bediening zo'n beetje hetzelfde als een 500serie
Siebenga
Maar de 926 had wel een boost toch? in het vermogen? Dat is wat ik er nog van weet.. Even vraag tussendoor.. heeft de 926 gen 1 standaard omkeer inrichting?
Fendt926Driver
@Siebenga

926 heeft een over constant vermogen motor houdt in dat bij volgas de trekker 260 pk heeft en als hij terugtoert oploopt naar 280 pk.
de gen 1 heeft standaard omkeer op de trekker
driver-roy
En het is natuurlijk een hele fijne trekker
Fendt926Driver
Zat net even de fotos te bekijken maar heeft deze trekker ook al een electronische fronthef? zie 2 druk knoppen op het voorfront zitten. en heeft ook dan een 4 toerige frontaftakas. 1000 links 540 links 1000 rechts en 540 rechts
Johndeere6210r
Vooral opletten voor de vario. Best eens navragen of deze al vervangen is of niet.
driver-roy
@Fendt926Driver

waar ik werk zit er electronische fronthef op
Fendt926Driver
@driver-roy

jammer genoeg zit bij onze geen van beide electronische fronthef op.lijkt me super vooral op de kuil met de frontschuif. kunt zo de gewenste hoogte weer instellen. met hydr ventiel gaat niet zo precies. wel een met front aftakas. mocht de ander ook wel hebben dus als iemand nog een frontaftakas weet voor 900 serie gen 1. ik houd mij aanbevolen
_-_Bluepower_-_
De hoeveelste boîte zit erin? net vorige week van iemand bijna net hetzelfde verhaal gehoord, die kocht een Fendt 930, met 10000 uur op de klok, die had enkel transport gedaan, en was zeer goedkoop, MAAR de verkoper waarschuwde hem dat er al 2 nieuwe boîtes waren ingestoken, dus dat een boîte maar ongeveer 3000 uur meegaat. hij heeft die toen toch gekocht, mede omdat die zo goedkoop geprijsd was, en heeft er nog mee gereden tot er iets meer dan 12000 uur op de klok stond. toen was ook de 3de boîte kapot. nu gaat hij waarschijnlijk een recente Fendt 820 vario kopen. Ik weet natuurlijk niet of dit gewoon een pechtrekker is, en dit kan natuurlijk bij alle merken voorvallen, maar hier zou ik toch eens naar informeren.
Fendt926Driver
@_-_Bluepower_-_

hoi mijn belgies is niet zo heel goed. dus boite( dakje op de i lukt niet) is dat een vario bak?
keeko
Heeft +/-1,5 á 2 jaar terug in Trekker een test van een gebruikt exemplaar gestaan. Inclusief punten waar op te letten
_-_Bluepower_-_
@Fendt926Driver

dat was idd. een vario, ik zeg het, kan gewoon een pechtrekker zijn, want hij is zeer tevreden van een Fendt, hij zegt dat hij voor die 2000 uur dat hij ermee gereden heeft zeer goedkoop heeft kunnen rijden, aangezien de aankoopprijs zeer laag was 😉
mf6495driver
Het hangt natuurlijk van veel factoren af he. 4 Jaar geleden hebben we de 920 gen2 gekocht, toen moet 7000uur op. De eigenaar zei dat er nog geen nieuwe vario ingestoken is. Nu heeft die ongeveer 10000uur, en de vario is nog altijd niet kapot. Je moet er gewoon wat geluk mee hebben denkik.
De man die de 926 verkoopt beweert dat er nog geen nieuwe vario inligt. Aangezien het een gen1 is, kunnen we ons binnekort aan een nieuwe vario verwachten? Ik dacht dat bij de Gen 1 alle vario's vrij vlug vervangen waren omdat er kinderziektes inzaten,of vergis ik mij daar in?
casejxu
Heeft deze al een elektronisch aangestuurde deutz motor??
mf6495driver
Nee, daar zit volgens mij nog een echte dikke MAN in!
Fendt926Driver
Ja deze heeft man motor.
zeker niet om jullie 920 te kleineren. maar een 916-920 werden toch vaak nieuw gekocht door mensen di niet helemaal de pk s nodig hadden maar wel een 900 wouden rijden. de 924 en 926 werden vaak wel om hun pks gekocht dus werd de vario ook zwaarder belast. mijn 926 heb ik met 10.000 uur gekocht zat toen net nieuwe vario in
jordi 1455
Dit was toch serie varios waar heel wat kinderziekten aan zaten.
mf6495driver
Wij beseffen weldegelijk dat als we zulke tweedehands tractoren kopen dat we vroeg of laat eens te maken gaan krijgen met een kapotte vario.
Tenslotte vinden we zo een tractor interessanter voor ons dan een volledig nieuwe, omdat ze toch maar 500u in het jaar draaien.
Postelfendt
@Fendt926Driver

Heb jij nog meer 900's dan die 926 dan?
mf6495driver
Die 926 hebben we niet, we gaan er hoogst waarschijnlijk wel eens naar gaan kijken en zien of het iets is voor ons, maar we hebben wel al 4jaar een 920 gen2
@mf6495driver

ik ken deze trekker heb er samen mee op de werf gereden zag er nog mooi uit ik dacht wel dat hier al een nieuwe vario instak omdat hier jan en alleman mee rijd nu voorlopig zit er een vaste chauffeur op deze rijd nog alle dagen met een 3as dumper .
en wij hebbe pas een 924 gekocht met 10 000 u heeft er nu 11 000 en is nog geen nieuwe vario ingestoke en rijd nog als nieuw het is idd een beetje geluk hebbe en niet te brut rijde met die vario wij dumperen altijd op tms dan kan hij zelf zen toere regelen
mf6495driver
@jdenmfenfendtfanaat, als die elke dag in het dumperwerk zit, dan kunnen die uren toch niet kloppen?
bartdereu
@mf6495driver

Ik zou dat niet zo zeer geluk noemen maar factoren onderhoud en gebruik. Als je'm constant voluit laat gaan en enkel afremt op de vario dan draai je ze zo kapot op een paar duizend uur. Er zijn voorbeelden genoeg van vario's die 15000 uur draaien zonder problemen, maar met allen is dan verstandig omgesprongen. Een pechtrekker kan je ook altijd hebben natuurlijk
1046
Ken een 926 gen1 waarvan de vario met 19000 is vervangen , was 1 van de 1e in et land zelfs
@mf6495driver

voorwa zou da nie kloppe
mf6495driver
Ganse dagen int dumperwerk, dan maak je toch redelijk wat uren op een jaar;-)
tjerry
@mf6495driver
ik heb gehoord dat bij 10,000 uur de vario moet vervangen omdat die dan versleten is ook al rijdt die nog fijn zal ik hem dan toch laten controleren bij een erkende fendt dealer
keeko
De 1e generatie trekkers waarbij alle transmissies vervangen zijn (onder garantie), was de 700 serie. De 900 serie transmissie heeft deze problemen nooit op grote schaal gehad.
Dus als de eerste variotransmissie er nog in zit, zegt dat niets over de kwaliteit er van. De transmissies in de 900 series doen het statisch gezien een stuk beter dan die van de 700 serie en er rijden er nog zeer veel rond met de eerste transmissie er in!
Fendt926Driver
@Postelfendt

ja ik heb ook een 916 vario van bj 2000 met 7500 uur
Fendt926Driver
@keeko

een 900 vario heeft dubbele pompen. is ook de eerste vario. de 700 serie heeft enkele pompen (gewichts besparing) en is lichter qua pk uitgevoerd. de eersten die veel kapot gingen was omdat de fabriek een soort olie voorschreef die de rubber ringen aantaste en lekkages veroorzaakten.
fendt-412
@Fendt926Driver

dat keerringen verhaal heb ik vaker gehoord ja. Niet alleen de eerste 900 serie toch? Of hebben ze dat vrij snel bijgesteld?
Helaas wel dure reparaties om voor hoogstens 100euro keerringen te vervangen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
37
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
27