Illustratie van:

Case International 1455 XL - Gloeistiften plaatsen?

1455 heeft wel een gloeispiraal, maar is niet voldoende voor een vlotte start, is het ook mogelijk om gloeistiften te plaatsen voor een betere start, of een andere mogelijkheid, hoor het graag. bvd

Deel dit topic

Reacties

+1
Koiter
Er is geen mogelijkheid om gloeistiften te plaatsen. Mogelijk komt het slechte starten door een slechte klepstelling en/of slijtige in de motor zelf. Het komt voornamelijk in de kou voor? Mocht dit zo zijn, dan kan er altijd gekeken worden naar een motor voor verwarmer.
Ceesje
@Koiter dank voor de snelle reactie, wat zou het beste zijn,om de motor voor te verwarmen.
Voor verwarmen met Koelvloeistof met pomp of zonder?
Of een andere mogelijkheid?
Bvd
+1
Corne S
@Ceesje

Je zou ook kunnen proberen om een vlamstarter in de inlaat te monteren. Mogelijk zit er op het inlaat spruitstuk een dop waar hij in past. Mooiste is denk ik om hem zowel tijdens het gloeien als tijdens het starten aan te sturen, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Koiter
@Corne S er zit inderdaad een dop in de inlaat waar dit eventueel in zou kunnen, niet bij na gedacht
Corne S
@Koiter

Ligt voor m'n 856 ook in de planning. Alleen tankje moet nog komen. Onder de motorkap komt een tankje van 1 liter, ivm bovenliggende diesel. Als het goed werkt, ga ik wat anders bedenken, anders moet je hem op 2 plekken tanken. Qua aansturing ben ik er nog niet helemaal uit. Ik wil het gewone gloeispiraal ook aansturen, maar om er nu 16A bij te knopen, wordt misschien een beetje veel.

Wat ik nog steeds niet snap, als je gloeit met een vlamstart, dooft die toch uit door gebrek aan zuurstof / teveel rook?
Koiter
@Corne S onze cs68 heeft vlamstart vanaf fabriek. Deze vult het resevoir hiervoor door middel van de retour uit de pomp, dus hierdoor zit er altijd diesel in. Wanneer deze vol is gaat het overtollige direct door naar de tank. Misschien is dit een oplossing voor het op 2 plekken tanken probleem
ElGuapo
@Corne S vlamstart deed het bij mijn 4L Perkins altijd erg goed. Nog voor je kon horen dat de motor een slag had gemaakt liep dat ding al. Schijnt tegenwoordig wel anders te zijn met die milieushit erbij op de cormicks.
+1
Koiter
@Ceesje Kramp heeft hier een set voor, waarvan ik weet dat @jo845xl deze op een 1455XL heeft zitten. kramp.com/shop-nl/nl/…
Het is ook mogelijk een andere startmotor te plaatsen welke de motor sneller rond draait. Hoeveel uren heeft de trekker?
+2
Ceesje
@Koiter lijkt mij het beste om een motor voorverwarmer te plaatsen.
Voorkomt ook onnodige slijtage met koude motor.
Iemand hier ervaring mee?
Trekker heeft 10500 uren en nog in goede staat, wil het graag zo houden bvd
basia
@Ceesje

In Scandinavische landen word veel motorverwarmer toegepast meende ik ; ivm de vorst daar
+1
redeagle14
@Ceesje maak de startmotor maar eens goed schoon. Vooral de collector.
jo845xl
@Koiter Inderdaad Ik heb op mijne 1455 een motorvoorverwarmer en dat werkt mooi .
Plaatsen moet wel juist gebeuren want je moet een gat boren in het motorblok.

kramp.com/shop-be/nl/…
Ceesje
@jo845xl wat voor verwarming heb je,met rondpomp of spiraal?
Met rondpomp systeem kan ie tussen de slangen geplaatst worden lijkt mij, of zie ik dat verkeerd.
Hoeveel watt is er nodig, heb zelf geen idéé,type?
Heb je ook een foto van je systeem?
Bvd
jo845xl
@Ceesje Link staat er toch bij , is een gat in het motorblok boren , draad tappen en spiraal erin schroeven , is 750 W
+1
Ceesje

(klik om te vergroten)

Zo heb ik het opgelost met de voorverwarmer gr
jo845xl
@Ceesje Das ook een mooi systeem , en of de motor nu goed start of niet , het is altijd beter voor de motor .
case 745 xl
Of je houd met de kou even een verfbrander in de inlaat
Ceesje
@case 745 xl trekker wordt elke dag gebruikt hoe makkelijker hoe liever
Maar wel een goed idee als het niet lukt
roscho
@case 745 xl Of een kwartiertje met een elektrisch kacheltje aan de inlaatkant.
+1
fendt509-power
Laatje verstuivers eerst eens testen. Een goeie doet wonderen
Ceesje
@fendt509-power trekker is in goede staat, alleen koud weer vindt ie niet leuk.
Is de buitentemperatuur wat hoger start hij goed
Dus het idee van motor voorverwarmer spreekt mij wel aan.
+1
yoohan
@Ceesje
Motor voorverwarmen is een goed idee, als de rest al 100% op orde is. Dus kijk eerst goed naar accu, startcapaciteit keldert omlaag door koude temperaturen. Denk ook aan goede bekabeling en starmotor. Ik zou dat eerst 100% op orde brengen voordat project blokverwarming start. In een land als NL zou dat niet nodig moeten zijn.
+1
Klein Rot
@yoohan
Als de rest 100% in orde is, zal deze trekker gewoon starten als je de koudstart gebruikt. Hoef je geen spannende apparaten te monteren.
yoohan
@Klein Rot
Dat is toch precies wat ik ook zeg?
+1
sjuu
Zwaardere startmotor erop, onze inters starten prima in de winter. En allemaal boven de 10000 uur.
+1
deJong
@sjuu idd snelstarter.

De 17000 uur gelopen 1056 vliegt nu zelfs nu nog in een slag aan.
belske
Verstuivers laten testen.
Compressie meten.
Wat is de staat van de accu en de startmotor?
+1
stephan-inter
Je zegt dat de trekker in goede staat is.
Mijn 1455 start ook bij vorst direct als ik de sleutel aan raak.
Dus compressie meten.
Kleppen stellen.
Verstuivers testen.
Desnoods kijken of je pomp nog genoeg startopbrengst heeft.
+1
belske
@stephan-inter klopt groot gelijk.
Mijn sport 1455 start ook van eigens in de winter.
stephan-inter
Ook vandaag starten en hij loopt.
Kijk eerst je trekker maar eens 100% na.
Het is onnodig om er andere dingen bij op te bouwen.
En nee ik gebruik geen start piloot of wat anders. gewoon op eigen kracht.

(klik om te vergroten)

jo845xl
@stephan-inter Mijn 1455 heeft een volledige revisie gehad maar heeft nog niet veel uren gedraaid , het is algemeen bekend dat een motor die al wat uren heeft gedraaid beter start dan een nieuwe omdat deze wat "losser" zit .

Ik gebruik de verwarmer niet alleen om beter te starten maar ook om de motor wat te beschermen , volledig ideaal zou zijn om ook een olieverwarmer te installeren want koude olie gaat slecht rond .
Brandweer en ambulances wagens zijn daar allemaal mee uitgerust , als ze dat niet zouden doen dan zouden ze niet lang meegaan .

calix.se/en/products/…
Klein Rot
@jo845xl
Als je het eerste half uur rustig bent met het gaspedaal is er niets aan de hand. De wagens van de hulpdiensten moeten direct na het starten aan de bak die kunnen niet eerst kalm aan rijden om de motor op temperatuur te laten komen.
stephan-inter
@jo845xl mijn 1455 is nog geen 300 uur terug ook gereviseerd...... D
+1
Corne S
@stephan-inter

Ik heb weleens vernomen dat er wat verschil in zit. De ene motor van hetzelfde type is de andere niet. Mijn 856 start ook moeilijk, maar diegene die de onderdelen verkoopt, zei dat revisie geen garantie is voor goed starten. Soms kun je alles vervangen, maar blijft hij moeilijk starten.
Ceesje
@Corne S we zijn alweer een poosje verder, inmiddels een voorverwarmer geïnstalleerd deze is aangesloten op de vriesdoppen hier een tule aangezet.
Zodat ie kan rondpompen alleen het motorblok.
Tijdklok er tussen, nu starten zonder voorgloeien, gaat super geen rokende uitlaat.
Allen dank voor de tips, ik ga er mee aan de slag. Gr

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
0