Illustratie van:

John Deere 1640 - carterdruk na motor revicie

Ik heb de gehele motor van mijn jd 1640 gereviceerd.
nieuwe zuigers en bussen en dergelijke maar nu heeft hij nog al wat cartrdruk dit lijkt mij niet normaal.
aof is het zo dat de nieuwe zuiger veren zich eerst moetten zetten of zo.
trekker start loopt en start verder goed.

Deel dit topic

Reacties

PatrickZ
Heb je ok nieuwe ringen in de kop laten zetten !
old man jose
Geduldig wachten, het gaat over.
suggs 73
@PatrickZ

ben bezig met een revisie van een jd 2140 , maar welke ringen bedoel je ?
PatrickZ
In de kop vlak bij de tuimelaars.. onder die dikke veren !
case 745 xl
@PatrickZ volgens mij zittenn daar geen ringen in.
en mocht dat wel zo zijn dan heb ik ze niet vervangen
minkema
De cilinderkop op de kop leggen.
dan benzine op de kleppen.

is de benzine in enkele ogenblikken weg reviseer de kop dan ook maar.
als het langzaam verdamt is hij goed.
Ramrod2
@PatrickZ

Kun je ook iets duidelijker zijn? Bedoel je van die gelagerde veerschotels? Wat voor invloed hebben die op de carterdruk?
minkema
Mijn verhaal lezen
minkema
Moter moet inlopen hierbij is vaak wat carterdruk.
rustig opbouwen kwa werk
Ramrod2
@minkema

Heb ik wel gedaan, maar jij hebt het over de zittingen.
PatrickZ over iets onder de veren, en dat is toch een stukkie van de zittingen af
minkema
Jawel maar druk gaat bij de kleppen langs testen of ze dicht zijn met een vloeistof zoals ik zij.
eerste wat je dan het makkelijkst kunt doen.
minkema
Als daar langs lekt kun je de kop reviseren.
en dan geheel.
Axle Rose
PatrickZ bedoelt klepsteelrubbers denk ik en van slecht sluitende kleppen krijg je geen carterdruk.
bert8210
@Axle Rose

het carterontluchtingspiijpje hangt toch op het kleppendeksel, dus wel
Snaky Bill
De zaak moet effe in lopen de zuiger veren moet nog gaan zetten komt goed na een paar honderd uur draaitijd
. een pittige 3 cylinder is die 1630-1640 serie. ook makkelijk op te voeren naar 90 pk
wel gotere verstuivers tips gebruiken anders gaat het met je brandstof pomp mis
Ramrod2
@Snaky Bill

1640 een 3 cilinder?
Axle Rose
@bert8210 Waar het pijpje zit maakt niks uit. Lekkende kleppen blazen in de in of uitlaat en niet in het carter. Alleen bij extreem versleten kleppen en klepgeleiders zou dit iets kunnen.

@Snaky Bill Een 1640 is nog altijd een 4 cilinder.
case 745 xl
Pijpje voor de ontluchting zit id op de kleppen deksel.
maar toen ik de trekker voor het eerst starte was de carterdruk minder dan nu na ongeveer 3 draai uren
EdwinEenink
Heb je de zuigerveren wel goed gemonteerd??. Kan zijn dat ze verdraait zijn en alle openingen onder elkaar zijn en je een soort kanaaltje krijgt.
Snaky Bill
@ Ramrod2 en Axle Rose hebben inderdaad gelijk een 1640 = een 4 cylinder ik was abuis een 1630 = een 3 cylinder.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 1640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
20
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
8