Ford 7000 wil slecht starten, wat is het probleem?

Heb Ford 7000 die slecht wil starten,
Hij rookt en kucht tijdens starten.
Voorgloeien wil die wel, tenminste de plek van de gloeispiraal wordt warm.. is dat voldoende?

Wat kan het probleem zijn?

Deel dit topic

Reacties

jammermaarhelaas
Bij mijn weten heb je op een 7000 een vlamstarter, er hoort dus een leiding op de gloeispiraal te zitten, deze geeft wat dieselolie bij de hete gloeispiraal, en zo krijg je een vlam in het inlaatspruitstuk. Dit verwarmt de boel.

Hoe ik het doe: (Ford 2600) Gloeien moet je 15 seconden, sowieso, ik tel meestal kalm tot 20, en dan starten, met volgas. Je kunt het licht aanzetten, en als je dan gloeit, zie je de lampen iets zachter gaan branden, dan weet je zeker dat ie gloeit, dan blijven gloeien, maar de lampen weer uitzetten (scheelt stroom, want die heb je in dat geval hard genoeg nodig voor de startprocedure). Slaat ie aan, en loopt ie 600 tpm, dan gas weer los en op 800 tpm zetten.
Dan eerste kwartier niet meer dan 1200 tpm maken ivm dikke olie, ook de hydrauliekolie moet door een filter en door de pomp, en is lekker dik met deze kou.

Witte rook is normaal, want onverbrande diesel, wel hoort ie na een tel of 5 aan te slaan (mijn ervaring) en dan hoort het witte roken voorbij te zijn.

Succes.

Wil het dan allemaal toch niet zo best, dan zou je verder kunnen kijken naar bijvoorbeeld klepspeling (kleppen stellen) of de werking van de verstuivers, maar het beste kun je dan denk ik even een vakman er naar laten kijken.
Hallo,

Gaat de motor wel snel genoeg rond? Als die langzaam rond gaat zou ik meten hoeveel spanning er op de accu staat. De spanning van de accu moet volgens mij wel rond de 12,5 Volt zitten. Als de spanning (veel) lager is dan die 12,5 Volt moet je hem misschien opladen, of anders een andere (grotere accu met meer amperé) er in zetten.

Succes!
schouten85
Er zit net een nieuwe accu op...
@schouten85 hmm oke, maar draait de motor denk je wel snel genoeg rond dan?
schouten85
@Fendt303LS_Vincent Lijkt het wel op, ma hoe moet ik dat testen? of zien?
@schouten85 Je hoort denk ik wel of die bijna wilt aanslaan, doordat die bijvoorbeeld steeds iets sneller gaat draaien, of dat de motor maar langzaam blijft lopen kuchen. Als de motor maar langzaam blijft kuchen en de accu is goed dan moet je misschien naar de startmotor kijken zoals @Marten1056xl zei.
Bij onze Ford 2000 gloei ik altijd wel 30 seconden met deze kou, daarna starten en met dit weer duurt dat ook wel soms ook wel even. Zal wel met slijtage van de motor hebben te maken, maar als de accu even aan de lading heeft gestaan(en dus vol is) start die altijd wel.
+1
Clayson M80
@Fendt303LS_Vincent mijn Ford 2000 zit helemaal geen gloeijerij op en ook geen opvoerpomp
@Clayson M80 Bij ons zit ook geen opvoerpomp op.
Maar geen gloei installatie? Dat zit toch op elke Ford 2000 lijkt mij?
+2
Blue Ranger 1964
@Clayson M80 wij hadden een Ford 3000.
Als je de sleutel naar links draaide was je aan het voorgloeien, ik denk dat het met een Ford 2000 ook zo werkt.
+1
@Blue Ranger 1964 Ja, bij ons werkt het ook zo
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Blue Ranger 1964:
Als je de sleutel naar links draaide was je aan het voorgloeien, ik denk dat het met een Ford 2000 ook zo werkt.

Wanneer je het originele contactslot nog hebt (of een gelijke vervanger) dan is dat inderdaad zo, geldt bij de 1000 serie en bij mijn weten ook voor de hele 600 serie. De 10 serie had op een gegeven moment dat je rechtsom kon gloeien, op 3 uur, dus met sleutel "horizontaal".
schouten85
Op gebied van startmotor.. zit nu de offciele op startmotor op... Nu hebben ze mij verteld dat een nieuwe startmotor sneller draait??
+1
Marten1056xl
@schouten85 meschien is het een idee om eerst de startmotor. even uit elkaar te halen oppoetsen. en dan weer even proberen. Heeft bij mij wel geholpen. Met een volvo bm 320. En trouwens als je hem er afhaalt kun je er ook gewoon even stroom op zetten. Dan kun je zien hoe snel hij draait. En als je hem dan weer in elkaar hebt weer doen. Als ie dan sneller draait kun je dat wel horen. Als het werkt zou je er veel geld mee besparen.
+1
county854t
Hallo, de 7000 is normaal gesproken n makkelijke starter. Ik denk dat je de koudstart knop op het stopheveltje aan de brandstofpomp niet ingedrukt hebt. Ga als volgt te werk: Handgas ongeveer op halfgas en de koudstartknop indrukken, als het goed is hoor je n klik, 20 a 30 seconden gloeien en starten maar.
Meestal komt komt ie dan redelijk vlot tot leven, en de schuur vol rook,haha
Dit dient eigenlijk vrij vlot te gaan met n voldoende grote accu die in goede conditie is.
Succes
schouten85
@county854t die koudstart knop op de brandstofpomp gewoon 1 keer indrukken? Of moet die meerdere keren ingedrukt worden? Of meerdere seconden achter elkaar?
+1
Fendt926Driver
@schouten85 de koudstart knop blijft toch staan als je hem indrukt op de pomp.
Daarom zet je hem toch ook eerst iets op handgas.
HansN
@schouten85 knopje komt terug maar blijft wel ingeschakeld als je op voorhand wat handgas zet.
GROENEDEERE
Draai je niet toevallig de verkeerde kant op met de zwengel/slinger?
+2
jeet
Mijn 5000 kreeg ik ook bijna niet aan de gang toen ik die net had startmoter gereviseerd aan raken en lopen nu met dit weer ook
+2
geweldenaar
Een paar seconden remmenreiniger in de luchtinlaat spuiten, word die wakker van.
koenclaas
@geweldenaar Als je de motor in puin wil hebben moet je dat inderdaad doen ja👍🏻
+4
Sjon
@koenclaas Onzin.

In landen waar het pas echt koud is zit dat gewoon af fabriek op de trekker opgebouwd. Als die niet aanslaat 2 seconden knopje drukken en dan starten, en niet voorgloeien.

Ether Start Kit of een Block Heater.
+4
John k
@Sjon klopt, zit hier standard op alle oudere John Deere en IH trekkers

(klik om te vergroten)

+1
Fendt926Driver
@koenclaas hier al wel 15 busjes ether / startpiloot opgemaakt in mijn boeren loopbaan.
En als je het maar met verstand gebruikt komt er geen motorschade van.
dennisbouter
@Fendt926Driver zijn de meningen sterk over verdeeld heb vak hoor zeggen dat als ze eenmaal een paar keer gesnoven hebben, ze zo verslaafd zijn
Fendt926Driver
@dennisbouter jij hoort zeggen en ik heb er al ervaring mee bij onze eerste fordson in 1981.
En gestaag blijven gebruiken indien nodig en ook zoveel als nodig.
En nog nooit enige vorm van verslaving gemerkt
En we zijn op de boerderij toch al een slordige 30 trekkers verder sinds 1981
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
we zijn op de boerderij toch al een slordige 30 trekkers verder sinds 1981

Respectabel aantal. Omdat ze niet meer pasten, of om andere reden?
+3
Fendt926Driver
@jammermaarhelaas de fordson (2×) trekkers hadden een voorlader toen.
En met de eerste deutz met lader werd de fordson overbodig.
En na 9 deutz trekkers varierend van 40 tot 90 pk die op het laatst pk te weinig hadden en er een merkenwissel naar fendt aan zat te komen alle deutz er uit en over gegaan op de 600 serie van fendt
En als fanatiek verzamelaar 7 trekkers uit de 600 serie gehad en later weer ingeruild op de 900 serie die ik nu rij.
Tussentijds ook nog 3 guldners gehad en een fendt gt 275.
Nu dus nog steeds 7 fendt trekkers actueel op het bedrijf.
Dat zijn ze globaal wel zo n beetje.
Sommige werden geruild omdat ze te weinig pk hadden.
Anderen omdat ik niet alles houden kan en er ook inruil geld moet zijn anders is de volgende niet te betalen.
jammermaarhelaas
@Fendt926Driver

Mooi verhaal om zo te lezen.

Hoe is jullie Güldner bevallen?
+1
Fendt926Driver
@jammermaarhelaas super trekkers.
Was mijn eerste eigen trekker.
Een g45 daarna geruild voor een g45 s
Die heeft 1 jaar voor het blokkenwagentje gelopen omdat die veel harder achteruit wou dan de D40 en de 5506 die er anders voor zaten.
En mijn vader geeft een g30 gehad mocht ik ook graag op rijden. Daarom ook mijn eerste trekker een guldner
+3
John k
@dennisbouter dat is dus echt dikke nonsens anders wou geen enkele oudere trekker hier meer zonder ether starten hier in north America 😃😃
marcel-pek
Onze Ford 4000 is altijd starten lopen, hoe koud het ook is, en dat met een klein auto accu tje
+1
DB780
Een nieuwe accu kan ook een verkeerde zijn, naast de capaciteit in Ah is de start stroom (inwendige weerstand) van de accu belangrijk, Bij mijn tractor 160A, Ik heb er toen 1 van 180A startstroom in gezet, nooit geen problemen met starten.
Fordje4600
Onze 7000 start ook slecht, reductiestartmotor erop en dan doet ie t wel
schouten85
@Fordje4600 wat voor reductiestartmotor heb je erop zitten?
Fordje4600
@schouten85 dat weet ik zo niet, is dezelfde als ik op de ts90 heb zitten. Kost 300 euro volgensmij bij vekoma
Fendt926Driver
@Fordje4600 reductie starter is toch exact dezelfde als de 12v die erop zit maar dan met een 9volt anker erin
+1
Fordje4600
@Fendt926Driver ook geen idee, ben naar de dealer heen gegaan, he dut nit. En toen zij de dealer hier hejn reductiestarter mujt doar ffn met probeern en noe dut he t
bartjuh
@Fordje4600 wij hebben laatst ook reductie starter op de ts90 gezet. Maar die was 220 in btw
Fordje4600
@bartjuh zaten nog paar kleine dingetjes bij, kan maar zo dat ie 220 was, weet t zo niet meer. Je kan het beter ruim aanhouden.
Onze ts90 had de startmotor versleten, starte opzich wel goed maar langzaam en moest bij plus 5 al gloeien anders deed ie t niet. Nu met -12 zonder gloeien starten lopen

Is trouwens wel opgevoerd tot 140 pk en een turbo opgekomen
bartjuh
@Fordje4600 bij dealer vroegen ze ook ruim 300 ex btw. Dus via www scheelde nogal wat. En dealer had hem ook niet op de plank liggen
Fordje4600
Zit ook een knopje op de brandstofpomp. Handgas iets aantrekken en dan die knop indrukken. Dan doet hij het ook vaak wel
schouten85
@Fordje4600 vanaf welke buitentemperatuur moet je dat knopje op de brandatofpomp gebruiken?
Fordje4600
@schouten85 is afhankelijk van hoe goed de motor start, sommigen bij +5 graden al en anderen starten met -15 nog steeds goed. Als je weet dat je motor niet zo makkelijk start druk je dat knopje voor de zekerheid in

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
44
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
0