Hoe vervang je een oliekeering in een achteras van een case international 644

Hallo ,
Ik heb een vraag mijn case international 644 hij lekt olie uit de achter ass juist waar het wiel vastzit ik denk dat dit de olie keering is hoe vervang je dit moet dan heel de achter ass eraf of hoe zit dat kijk op de foto en je ziet dat het lekt om de velg als iemand het weet zet even in de reactie hoe je het moet doen of wat het is
Met vriendelijke groeten Dylan
dylan-vd644

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Interfan1
Je moet dee band eraf halen dan de steekas losschroeven. Deze kan je er dan uit trekken. Dan zit de keering aan de as.
dylan-vd644
@Interfan1 maar moet dan heel de ass eraf
Corne S
@dylan-vd644

Heb je een trekker met droge of natte remmen? Waarschijnlijk droog. Als je de trompet er toch af hebt, zou ik de keerring aan de bak kant en as kant ook gelijk vervangen.
Bak - keerring - remmen - keerring - eindaandrijving - keerring - wielflens.

Ook even de lekgaatjes open maken bij de keerringen bij de remmen. Die zorgen ervoor dat bij lekke keerring de remmen droog blijven.

Te zien bij je rempedalen. Als er bedieningsstangen naar achteren lopen dan heb je droge remmen.
interrabbit
@Corne S kun je de flens tegen de bak ook zonder problemen los schroeven om de kleine kleine keering van de sper as te vervangen

(klik om te vergroten)

Corne S
@interrabbit

Durf ik niet te zeggen. Volgens mij zijn het soort van trompetten die in bak steken en het differentieel op z'n plek houden. Als je deze eruit haalt, kan het differentieel naar beneden vallen / scheef op de andere kant komen te hangen.
remco rooks
Wiel er af cabine steun losmaken stabilisator houder er af en dan trompet losschroeven dan de sataliet drager van de steekas afhalen die zit met een zekering vast aan de steekas en dan kun je de steekas er uit persen kan zeer vast zitten.
dylan-vd644
@remco rooks maar dan moet heel de ass eraf ?
interrabbit
@remco rooks heb je toevallig ook de trekkerkant gedaan bij de remmen? Die gaan vervangen mischien nog tips voor het kleine as je van de sper
remco rooks
@interrabbit euh poeh dat zal ik zo niet weten hoe dat zit heb meer ervaring met de 40 km bakken van de case...
+1
SJB533
@remco rooks
Exact zo!
dylan-vd644
@SJB533 maar moet dan heel die linker as eraf of niet
+2
mf 6150
@dylan-vd644
Hoe denk je het dan te doen? Eromheen heksen?
Corne S
@mf 6150

Misschien denkt hij net zoals een 423, de steekas eruit te kunnen halen en trompet er op te laten zitten.

Maar de hele as moet eraf, er blijft een stukje van 5 a 10 cm tegen de bak aan zitten.
dylan-vd644
@Corne S hoeveel weegt zon achter ass
dylan-vd644
@mf 6150 hoeveel weegt zon achterass
brauheist
@dylan-vd644 ik deed er een bok onderzetten en dan met hout opvullen, na het losschroefen trok ik de trompet dan over de bok heen en kun je de trompet voorzichtig van de bok af kantelen. Op deze manier deed ik het in mijn eentje. De olie komt op deze manier wel overal te liggen dus een zeiltje oid eronder.
roscho
@dylan-vd644 Onder het motto "maak je eigen gereedschap":
Zet vooraf de trekker op een assteun en demonteer het wiel.
Neem een verrijdbare krik, maak aan de bovenkant boutgaten met schroefdraad, draai er dan een plaat op vast waarop je weer een koker omhoog last. Bovenop die koker komt weer een plaat vastgelast met gaten op dezelfde afstand als waar de hefstabilisator zat. Nu kun je die krik eronder zetten, de trompet met bouten aan je krik maken en demonteren maar. Als je de krik dwars op de trekker hebt staan, kun je de trompet er zo af rijden. Beetje pulken met een beitel of schroevendraaier, het zal wel vast zitten en waarschijnlijk zitten er een paar paspennen in.
remco rooks
@roscho precies zo doen wij het in de werkplaats ook op de verijd bare krik een plaat wie je aan de onderkant er aan kan schroeven werkt super!!! Als alle bouten er uit zijn geef ik vaak even een kleine tik met de voorhamer gaan ze zo los zitten idd 2 paspennen in.
SJB533
@dylan-vd644
Je mag het proberen op een andere manier... Ik wens je veel succes.
+2
Corne S
@SJB533

Op de Pakistaanse manier. Trekker op z'n kant leggen, kun je de as met een hijskraan eraf tillen.
brauheist
Ik heb toen ook meteen de lagers vervangen.
Kort na die reparatie ging de andere kant ook lek.
Is prima zelf te doen, goed kijken hoe het in elkaar.
De trompet moet eraf en daarna wijst het zich bijna vanzelf
roscho
Quote Reactie van @brauheist:
Kort na die reparatie ging de andere kant ook lek.

Toevallig de trekker afgespoten met hoge druk? Daarmee wordt het zand naar binnen gespoten en krijg je dit soort lekkage.
dylan-vd644
@roscho bij mij is het gebeurd toen ik de olie heb vervangen in de ass
roscho
@dylan-vd644 Dan is hij misschien al langer lek geweest, maar stond er onvoldoende olie in om eruit te lopen. Geluk dan dat de boel niet stukgelopen is.
dylan-vd644
@roscho ja maar ik heb het gevoel dat er aan de binnenkant iets rammelt maar ik heb wel aandrijving en hoe krijg je een stuur los ?
roscho
Quote Reactie van @dylan-vd644:
aan de binnenkant iets rammelt

Misschien ligt er een lager uit. Toen je olie aftapte, kwam er toen nog wel de goede hoeveelheid uit? Als je de boel uit elkaar draait, zie je het vanzelf.
roscho
Quote Reactie van @dylan-vd644:
hoe krijg je een stuur los ?

Heb er even een apart stukje van gemaakt. Als je de stuurdop eraf haalt, zit daar een moer onder. Als je die losdraait, kun je het stuur eraf halen. Maar dat kan flink vast zitten.
dylan-vd644
@roscho a oke voor de rest moet je niks losmaken aleen die moer
roscho
Quote Reactie van @dylan-vd644:
aleen die moer

Klopt. Het stuurwiel zit op de stuuras met spiebanen geschoven. Dat kan verschrikkelijk vast zitten. Hier op TF is al wel geschreven hoe je dat los kunt krijgen: kruipolie dagen laten intrekken, pullytrekker erop en slaan op de pullytrekker, ....
brauheist
@roscho nee toeval denk ik
+1
IHCparts
Een werkplaatshandboek is een goede investering..
Henk1965
@IHCparts heb je er één voor een 423 bj 1967 in het Nederlands?
IHCparts
@Henk1965 Werkplaatshandboeken zijn er helaas niet in het Nederlands. Op onze website kun je het werkplaatshandboek van de achterbrug en de motor in het Duits gratis downloaden. www.ihcparts.nl
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden olie , versnellingsbak , achterbrug , oliekeering en versnellingsbak olie geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!