Wel of geen kenteken aanvragen?

Hallo
Heb een Inter B275 no 52206 volgens mij bwj. '66. Trekker wordt alleen rondom het huis gebruikt. Komt zelden op de openbare weg en dan hooguit 200 mtr. Als ik een kenteken wil aanvragen heb ik dan nog meer gegevens nodig?
Is het zinvol om alleen een kenteken aan te vragen en er dan verder niets mee te doen. Trekker is niet verzekerd.
Wat vinden jullie?
donkey63

Reacties

+1
fiatfan
Als je de trekker gaat registreren zul je wel een verzekering moeten afsluiten
+3
1046
Tis wat jijzelf wil. Doe je et nie. En je ben op de weg en er gebeurt wat kost et flink geld, zo simpel is dat . En met kenteken en verzekering sta je sterker
roscho
Quote Reactie van @1046:
Tis wat jijzelf wil.

Nee, dat is het niet. Als je op openbaar terrein komt, is verzekeren verplicht. En ook je eigen erf is openbaar terrein zolang het niet met een afgesloten hek ontoegankelijk is.
Hurli356
Quote Reactie van @roscho:
En ook je eigen erf is openbaar terrein zolang het niet met een afgesloten hek ontoegankelijk is.

Dat valt geloof ik allemaal wel te bezien.

Wanneer is een weg een weg?
Aan de vraag of en hoe lang een weg voor iedereen toegankelijk is geweest en of de rechthebbende daaraan een openbare bestemming heeft gegeven, gaat de vraag vooraf of eigenlijk wel sprake is van een weg in de zin van de Wegenwet. Niet iedere parkeerplaats of (lange) oprit is juridisch gezien een weg. Een weg “het land in”, die alleen maar is bedoeld om verder weg gelegen percelen te bereiken, is bijvoorbeeld geen weg in de zin van de Wegenwet. De Wegenwet heeft volgens de Raad van State betrekking op de doorgaande verbindingen. Een niet doorgaand pad dat slechts naar één of enkele percelen leidt, is eerder een oprit of uitweg, dan een weg in de zin van de Wegenwet.

Als u met de Wegenwet te maken krijgt, check dan éérst even of uw ‘weg’ überhaupt wel een weg in de zin van de Wegenwet is, voordat u gaat onderzoeken of en hoe lang die ‘weg’ voor iedereen toegankelijk is geweest of ooit een openbare bestemming heeft gekregen.

Een eigenaar kan voorkomen dat een weg openbaar wordt door verjaring door een bordje “eigen weg” te plaatsen voordat de verjaringstermijn is afgelopen. Hij hoeft dan dus niet iedereen weg te jagen.
+3
RVM
Ik zou het wel aanvragen. Oldtimerverzekering heb je voor redelijk geld per jaar. Nu is overgangsjaar, wil het op kenteken zetten niet veel zeggen.
+2
1046
@RVM beetje oldtimerverzekering kost maar 65 per jaar
Sanderrr
@1046 De verzekering die ik heb kost €19 per jaar. Is geen geld.
EDIT: oh oeps, is per 3 maand zie ik. Ik kom totaal ook op 65/jaar uit.
RVM
porschestandard
@Sanderrr Bij welke verzekeraar is dat?
+1
Sanderrr
@porschestandard detractorverzekering.nl/
Verzekerd voor enkel ritjes en evenementen. Niet als een "werk" trekker.
+8
Deutz4506
En wil je hem later verkopen, levert hij ook meer op dan zonder registratie, dit is ook zo met de oldtimer brommers en solexen
+3
Interbert
@Deutz4506 Let op: als het voertuig in de toekomst nog wel de weg op gaat, dan is nu registreren mogelijk verstandig.
Na 31-12-2021 moet een niet eerder geregistreerd voertuig beoordeeld worden door een keuringsstation.

dit staat bij het RDW op de site, dus....
+3
1046
@Interbert dan kost dit veul geld😊😊
Deutz4506
@Deutz4506
Dat bedoel ik, als je nu registreerde, krijg je hem beter verkocht mocht je hem willen verkopen.
Als hij niet geregistreerd s moet hij naar rdw en dat kost idd veel geld
+1
Interbert
@Deutz4506 ja en kans dat ze vanalles gaan zoeke, en vinden om geen kenteken te geven!
T zijn ambtenaren👨🎓
+2
roscho
Quote Reactie van @Interbert:
vanalles gaan zoeke, en vinden

Als je na 31 december probeert te registreren, moet het voertuig eerst gekeurd worden. Daaraan zijn kosten verbonden. Verder moet je voertuig dan, net als nu ook al, aan de eisen van de wet voldoen, anders vinden ze inderdaad iets waardoor je geen kenteken krijgt. Maar op dit moment moet je voertuig ook al aan die eisen voldoen, het enige verschil is dat er nu niet gekeurd hoeft te worden en dat scheelt je misschien wel €300.
+1
Sjon
Laatste week van dit jaar op kenteken zetten, scheelt weer een jaar verzekering. Als je tegen iemand of iets aanrijd op je erf is dat dan ook verzekerd.
+9
1046
@Sjon verkeerde bezuiniging🤦🏼‍♂️
donkey63
Las net in een stukje, wat in de Nieuwe Oogst stond, dat alle voertuigen op het erf WA-verzekerd moeten zijn, of je nu wel of niet op de weg komt!!
Denk dat er veel mensen dit niet weten. Ben er ook niet zeker van dat dit klopt. Als er iets gebeurt blijft dit altijd vervelend en lopen de bedragen snel hoog op.
Eigenlijk kan ik mijn vraag zelf beantwoorden.
Bedankt voor jullie mening.
roscho
@donkey63 Zodra je erf open is vanaf de openbare weg moet je inderdaad verzekeren, dan wordt het beschouwd als openbaar terrein. Zou er niemand op kunnen komen doordat je een afgesloten hek hebt, ligt het anders. Maar als je een kenteken hebt, moet je ook verzekeren of je moet het voertuig schorsen, elk jaar opnieuw. Zodra het hek open gaat, bijv. voor de RMO of de voederleverancier, kun je dan je eigen voertuig niet meer gebruiken i.v.m. het risico.
1046
@roscho en bij schorsing mag je ook de openbare weg niet op
roscho
Quote Reactie van @1046:
bij schorsing mag je ook de openbare weg niet op

Nog sterker: zonder verzekering mag je zelfs niet rijden op je openbaar toegankelijke eigen erf. Uiteindelijk denk ik dat een verzekering minder kost dan een afsluitbaar hek.
Hurli356
Quote Reactie van @roscho:
doordat je een afgesloten hek hebt

Kan ook door bordje Privé te plaatsen bij de inrit. Heeft zelfde rechtsgeldigheid.
roscho
@Hurli356 Ik denk dat "Privé" niet voldoende is, daarmee geef je niet aan dat je niemand binnen wilt. Dat zou dan met een bordje "Verboden Toegang" moeten.
NH-Ford
@roscho Vanuit de verzekeringsbranche is mij met klem verteld dat een bordje 'verboden toegang' ook geen nut heeft.
Is het nog vrij toegankelijk zonder hek, blijft het nog openbaar terrein. Dus juridisch gezien registratie en verzekering verplicht.
+2
John89
Er staat op een kenteken bewijs eigendom van rijksoverheid je geeft je tractor weg aan de overheid.
+5
wim-same
@John89 dat is gelul, want de trekker blijft jou eigendom. Het kentekenbewijs, maar ook je rijbewijs is eigendom van de Rijksoverheid, daarom kunnen ze het ook intrekken bij ernstige overtredingen.
John89
@wim-same eigendom van rijksoverheid staat op je kenteken. Je mag er op rijden/werken.
+3
walker1
@John89 het kenteken bewijs is eigendom van de overheid, een rijbewijs en paspoort zijn ook eigendom van de overheid. Of ga jij nog beweren dat jij zelf als persoon ook eigendom bent van de overheid omdat het in het paspoort staat?
+4
wim-same
@John89 dan ben jij zeker ook van de rijks overheid, Op jou paspoort en rijbewijs staat ook Eigendom van de Rijksoverheid.
wim-same
@John89 dan ben jij zeker ook van de rijks overheid, Op jou paspoort en rijbewijs staat ook Eigendom van de Rijksoverheid.
@wim-same john 89 had gelijk, onze mooie staat wilde in eerste instantie het eigendom van al het landbouw verkeer op eisen, dat stond letterlijk in de publicatie van de staatscourant ( landbouw en bouwverkeer registraties, artikel 4 ) waarschijnlijk om protest acties met groot materieel rap te kunnen indammen. hier zijn een x aantal wakkere mensen achtergekomen en hebben hier vragen over gesteld. nu is dit sinds een tijdje stil zwijgend gewijzigd en is deze artikel regel blanco.
+2
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @Jaring visser1991:
onze mooie staat wilde in eerste instantie het eigendom van al het landbouw verkeer op eisen, dat stond letterlijk in de publicatie van de staatscourant

Lijkt me stug? Heb je een link naar het betreffende artikel?
@jammermaarhelaas ijzigingswet Wegenverkeerswet 1994, enz. implementatie richtlijn 2014/45/EU alsmede verkeer van nieuwe motorrijtuigen met beperkte snelheid) .
als dit intyp bij de publicaties kun je ze wel vinden
Hurli356
@Jaring visser1991 nou ik niet. Dus kun je de tekst met link kopiëren en plakken?
roscho
Quote Reactie van @Jaring visser1991:
onze mooie staat wilde in eerste instantie het eigendom van al het landbouw verkeer op eisen

In het artikel in het staatsblad waaraan jij refereert, vind ik helemaal niets over dat de staat eigenaar van alle landbouwvoertuigen zou willen worden, het gaat over de invoering van een registratieplicht voor landbouwvoertuigen. Zie zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2020-506.html/…
Of lees ik het verkeerd?
+1
wim-same
@roscho Dat heb ik inderdaad ook niet kunnen vinden, maar mogelijk dat er weer eens iets geweizigd is in de wetgeving. Een wet is bij onze klungelaars maar zelden in één keer goed. Vandaag was weer een goed voorbeeld.
+1
roscho
@wim-same Maar ik kan ook niet geloven dat de staat alle landbouwvoertuigen zou willen "nationaliseren". We zijn hier toch niet in Rusland?
wim-same
@roscho Nee, dat kan er bij mij ook niet in. Kan de staat ook geen boete's meer opleggen aan landbouw voertuigen, ha ha
@roscho we zitten de laatste 2 jaar Héél dicht tegen een regime aan in nederland
@roscho artikel 4c is nu blanco, en word nergens meer naar gerefereerd , deze was eerder heel slinks geformuleerd
roscho
Quote Reactie van @Jaring visser1991:
artikel 4c is nu blanco

Waar zie jij artikel 4c? Als ik in Google typ wat jij opgaf, vind ik alleen artikel I en II.
@roscho website staats courant, daar moet je het intypen , google zal dat niet weergeven worden
+1
roscho
Quote Reactie van @Jaring visser1991:
website staats courant,

Het enige dat ik vind is onderstaande tekst.
Misschien kun je de precieze link geven waar jij het vond?

(klik om te vergroten)

Uit Staatscourant
chucky5o
Quote Reactie van @roscho:
Staatscourant
ik heb ook eens gezocht: zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-28741.h…
+1
roscho
Quote Reactie van @chucky5o:
ik heb ook eens gezocht: zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2020-28741.h

Ik vind daar inderdaad een artikel 4, maar dit gaat er niet over dat de overheid alle trekkers zou willen confisqueren, zoals @Jaring visser1991 hierboven zei (" john 89 had gelijk, onze mooie staat wilde in eerste instantie het eigendom van al het landbouw verkeer op eisen, dat stond letterlijk in de publicatie van de staatscourant ( landbouw en bouwverkeer registraties, artikel 4 ) waarschijnlijk om protest acties met groot materieel rap te kunnen indammen.")

De formulering door @Jaring visser1991 was aanleiding voor mijn zoekactie, maar tot nu toe heb ik dat nog nergens kunnen vinden.
+6
mklok
Ten alle tijden aanvragen. Doe je dit jaar niet en je wilt hem verkopen over een aantal jaren , moet je hem laten keuren . Kost nu nog weinig maar een keuring kost zo rond de €300,- .
gerjan bosie
Wij hebben een Ferguson in de schuur staan waar niks mee gebeurt ik vraag hem wel aan het kost nu 18 euro en daarna laten we hen schorsen mocht er in de toekomst weer plannen voor zijn of een toertocht hebben we het kenteken al moet je dit later aanvragen kost dit altijd meer das Nederland he dus dat weten we nu al het gaat nu nog vrij gemakkelijk dus afwerken we weten nu al wat de toekomst hier in gaat brengen
Hurli356
@gerjan bosie schorsen voor de verzekeringspremie? Wat betaal je daar dan voor per jaar? Schorsen is ook niet gratis.
gerjan bosie
@Hurli356 daar heb ik me niet in verdiept verder ik heb wel een lijst voor auto.s op de rdw site gevonden dat is voor 3 jaar 75 euro voor auto.s ouder als 15 jaar dus denk dat het zoiets wordt
Sanderrr
@gerjan bosie Dat is maar €25 per jaar. Voor dat geld heb je zelf alles netjes op papier en alles hartstikke strak geregeld. Mooier kan niet
donkey63
@Sanderrr Als je €25 per jaar uitgeeft om te schorsen, ben je dat geld ook kwijt. Leg er €40 bij en je hebt een WA dekking. Zo gezegd ben je voor €40 verzekerd.
Heb trouwens geen oldtimerverzekering kunnen vinden voor €65. Welke hebben jullie dan?
1046
@donkey63 kwestie van rondbellen
+1
labella
@donkey63 onder andere bij Veenstra en de Jong in Heerenveen en er zijn er vast wel meer.
donkey63
@labella Bij hun ben duidelijk meer kwijt als €65. Beginnen met €107. Behalve als het een verzamelobject is kan het goedkoper. Bij mij moet hij toch af en toe zijn best doen.
henrie-assinck
@donkey63 Klopt. Hobbytrekker verzekeren kost € 107,- ex btw en assurantiepremie. Totaal € 129,47 / jaar. Daarmee ga je ook met op- en aanbouw en aanhangers verzekerd de weg op. En da's toch wel een fijn idee.

Met een "oldtimer" verzekering is alleen de trekker zelf verzekerd ten behoeve van rondritjes en shows. Met aanhangers rijden of spul in de heffing wordt dan niet onder die verzekering gedekt. Schade loopt snel in de duizenden euro's... Is mij te veel risico voor die zes tientjes per jaar...
Clayson M80
@henrie-assinck bij oldtimer verzekering is aanhangwagen verzekerd als ie
achter de verzekerde tractor zit ( lading is dan niet verzekerd )
( Overwater oldtimer verzekering )
gerjan bosie
@donkey63 klopt maar we hebben trekkers zat dus om deze zitten we niet verlegen is nog een oude erfenis van mijn opa z.n vader en staat er al 20 jaar
RVM
@gerjan bosie Kun je m niet onder een bedrijfspolis laten vallen, kost niks extra. Kenteken zou Ik aanvragen, kost 18€. Plaat Kun je dan over een kleine 5 jaar pas kopen.
+1
jammermaarhelaas
Zoals door meerderen aangeduid, en je zelf al gelezen had, is het mij in grote lijnen ook verteld door de verzekeringsagent. Even vereenvoudigd: als je op eigen terrein met de trekker werkt/rijdt en je maakt schade met die trekker, dan wordt dat alleen gedekt door de WA van de trekker. Valt dus niet onder een eventueel aanwezige WA verzekering.

Nu heb ik dus ook de trekker waarmee ik zelden op de openbare weg kom, WA verzekerd. Het kost mij als landbouwer een kleine € 100,- per jaar, maar mocht er iets gebeuren, dan weet je zeker dat het geen langdurig getouwtrek wordt met een verzekering. En een schadebedrag loopt al snel veel hoger op dan die € 100,- die je voor een verzekering betaald, zeker bij persoonlijk letsel. Weet van een dergelijk geval, nou, daar wordt je niet vrolijk van. Zowel het slachtoffer als degene op wie de schade verhaalt gaat worden.

Verder begrijp ik dat je de Nieuwe Oogst leest, als je ook LTO lid bent, dan krijg je 35% korting op de kentekenplaat. Scheelt iets van 3 of 4 euro voor 1 plaat. Je moet dit dan even melden bij het bedrijf waar je je plaat laat maken, dus even een bewijs meenemen waaruit blijkt dat je lid bent.

Voor het WA verzekeren heb je merk, type, serienummer, vermogen en snelheid van de trekker nodig. Voor het registreren bij de RDW moet je dit ook weten, dus zo heb je maar 1 keer zoekwerk. Registeren kun je op de site van de RDW, kost je dit jaar maar € 18,-.
Het gaat bij registratie om de constructiesnelheid van de trekker. Is deze maximaal 25 km/h, dan hoef je pas in 2025 een kentekenplaat op de trekker te hebben, maar registreren moet je hem al wel.
+1
donkey63
@jammermaarhelaas Je hebt volkomen gelijk, ALS er wat gebeurt is €100 niks! Tijdens het googelen kwam ik bij de Nieuwe Oogst uit en las dit artikel. Dus die paar euro korting krijg ik niet. Is ook niet de reden om wel of niet te verzekeren.
Als je het allemaal op een rijtje zet is er verantwoord maar één ding: verzekeren of "grote" risico's nemen. Maar dat bepaald ieder zelf.
Leven is een risico!
roscho
Quote Reactie van @donkey63:
Maar dat bepaald ieder zelf.

Dat vraag ik me af. Volgens mij is het verplicht om een voertuig te verzekeren, ook al blijf je ermee op je eigen erf.
Waar het in deze discussie vooral over ging, is schade aan anderen. Maar hoe gaat het met schade aan jezelf? Stel je voor dat je een muur uit de schuur rijdt en de boel stort in. Betaalt de WA-verzekering van het voertuig dan ook de schade? Ik denk van wel, maar ik weet het niet zeker.
henrie-assinck
@roscho Net gelezen bij Univé: dat is mee te verzekeren. Kwestie van de juiste dekking kiezen. Noemen ze daar "Extra aanrijdingsschade" en is voor € 1,68 / maand (ex btw en ex assurantiebelasting) mee te verzekeren. Dus schade door het voertuig aan eigen gebouwen en voertuigen. Maar dit zal ongetwijfeld per verzekering verschillen.
henrie-assinck
@roscho Overigens: bij "de tractorverzekering" van Veenstra & de Jong is dit bij de hobby-tractor verzekering al onderdeel van de WA dekking.

Quote:
Schade aan eigen zaken, zoals voertuigen en gebouwen is verzekerd. (eigen risico € 225,-)
Mdbm
@roscho Nee hoor. De kniklader, heftruck en zitmaaier gaan ook niet de openbare weg op. Wil dat dat zeggen dat ik mijn gazon niet mag afrijden, tenzij ik er een verzekering bij neem?
Hurli356
@Mdbm Verzekeren
Met een zitmaaier zonder kenteken mag je niet op de openbare weg komen. Als je jouw gazon maait, bevind je je op privéterrein en hoeft de zitmaaier verder niet verzekerd te zijn volgens de Wet Aansprakelijkheidsverzekering Motorrijtuigen (WAM). Het is wel verstandig om na te gaan of schade aan een ander op je eigen terrein met een zitmaaier onder je Aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren (AVP) valt. Valt het niet onder je aansprakelijkheidsverzekering en wil je graag dat risico verzekeren? Informeer dan bij je adviseur naar de mogelijkheden. Mocht je zitmaaier een kenteken hebben en wil je met jouw zitmaaier de weg op om naar een andere tuin te rijden? Dan mag dat alleen als de bestuurder minimaal 16 jaar is. Een rijbewijs is niet verplicht, maar er moet wel een Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering voor motorrijtuigen (WA-verzekering) afgesloten zijn voor je zitmaaier.
Kosk123
@Hurli356 de meeste zitmaaiers komen niet in aanmerking voor een kenteken omdat deze alleen gemaakt is voor het maaien van gras, geen koppeling aan de achterzijde heeft en smaller is dan 130 cm
+1
Hurli356
@Kosk123 ja klopt, mag dus ook niet op de openbare weg 😉
+1
jammermaarhelaas
Quote Reactie van @donkey63:
Leven is een risico!

Bij auto's is het zo die verplicht minstens WA verzekerd moet zijn, en alleen als deze auto geschorst is, hoeft deze niet verzekerd te zijn. In dat geval mag je er dus niet mee de weg op.

Ik ga er van uit dat voor trekkers hetzelfde geldt. Dus verplicht verzekeren voor minimaal WA. En wil je dit niet, dan vast parkeren en schorsen.
Ook geldt dat voor trekkers die op eigen terrein schade veroorzaken deze schade niet door een andere verzekering gedekt wordt dan de WA van de trekker zelf.
Dit is wat ik er van weet, voor je iets gaat doen zou ik het eerst even voorleggen aan de verzekeringsagent, die zal jou goed kunnen helpen.
+2
Vlaanderen
Heel onverstandig om niet te verzekeren.
Henk E
Als b.v. de postbode of wat dan ook zo met zijn auto op het erf kan rijden dan valt dat erf onder openbaar terrein en zal het verzekerd moeten worden.
Echter als het erf afgesloten is met een hek is het geen openbaar terrein heb ik gelezen.
wim-same
@Henk E een erf is nooit geen openbaar terrein. beter gezegd, als een trekker tegen de auto van de postbode rijd, is dat voor de postbode een probleem. Ik heb zoiets zelf eens bij de hand gehad, en vervolgens maar op het schade rapport vermeld dat het op de openbare weg gebeurd is.
Kan zijn dat er inmiddels dingen gewijzigd zijn, want dit is al vele jaren geleden gebeurd.
draaipiet
@wim-same Als je niet verplicht bent om te verzekeren, wil dat nog niet zeggen dat je aansprakelijk word gesteld. Iedereen kan aansprakelijk worden gesteld, dat kan je bij je verzekering neerleggen, ben je dan niet verzekerd dan komt het dus uit je eigen portemonnee. Ik ken een groot winkelketen die de inventaris van de winkels niet verzekerde, in de praktijk brandde er 3 in een jaar af. Om dit zelf te betalen was goedkoper dan een verzekering. Dit is een overweging, maar neemt niet weg dat je aansprakelijk bent voor schade aan derde
+1
wim-same
@draaipiet betreden op eigen terrein werd ( toen ) gezien als eigen risico. De trekker was gewoon verzekerd hoor.
draaipiet
@wim-same Ja klopt, vaak is het reiden op eigen erf verzekerd bij je boerderij of bedrijfsverzekering. Maar veel denken als ik niet hoeft te verzekeren dan ben ik overal van af en dat is niet altijd zo. Het is wel zo dat je een keus hebt.
+1
wim-same
@draaipiet Ja klopt, maar op een erf en ook b.v. een bouwterrein, gold toen dat je daar met je auto op eigen risico kwam. Ik weet niet of dat nog zo is.
dennisbouter
@wim-same als je met die zelfde trekker de auto net mist en de postbode net niet dan kan het verzekerings technische wel eens een ander verhaal worden
wim-same
@dennisbouter dat zou zomaar kunnen, Ik denk dat de verzekering van de trekker dan wel moet betalen.
+1
bas101
Voor die 200 meter over de weg is een kenteken met verzekering verplicht
+1
donkey63
Denk dat we niet willen weten hoeveel mensen er IN het verkeer onverzekerd rond rijden. Hij zal maar tegen je aan rijden, heb je duidelijk een probleem.
Had niet verwacht dat er zoveel reacties op zouden komen. Is toch niet alles vanzelfsprekend.
Bedankt voor de discussie, weet wat ik moet doen.
+2
sjonnies
Altijd doen als.je de trekker wikt verkopen en geen kenteken bij kunnen kopers daar op afknappen
Interbert
@sjonnies
Het gaat om (land)bouw trekkers die een maximale constructiesnelheid hebben van meer dan 6 km/h én op de openbare weg rijden. Registreert u vóór 1 januari 2022, dan hoeft uw voertuig niet gekeurd te worden.

Komt uw voertuig op de weg?

Let op: als het voertuig in de toekomst nog wel de weg op gaat, dan is nu registreren mogelijk verstandig.
Na 31-12-2021 moet een niet eerder geregistreerd voertuig beoordeeld worden door een keuringsstation.

dit staat bij het RDW op de site, dus....
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden kenteken en aanvragen geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!