International 533 - Wie kan voor mij een 533 opknappen

Ik heb een 533 die nog prima loopt.
Graag wil ik deze helemaal opknappen. De trekker loopt goed, maar ik wil hem weer als nieuw maken.
Is er iemand die dit doet of hiermee kan helpen?
Falkom

Reacties

Koiter
Freek Gelderman, Witharen
roscho
Het zou misschien helpen als je meer info geeft over waar je zit en waar de opknapbeurt moet plaats vinden. Heb je er zelf een werkplaats voor en zoek je een sleutelhulp of wil je de trekker wegbrengen naar een werkplaats, waar je zelf af en toe helpt? Heb je er haast mee, of mag het best bijv. 2 jaar duren?
Falkom
Ik woon in Scherpenzeel.

Vooral voor het motorisch gedeelte en de hydrauliek zoek ik iemand die dit kan doen.
Het kan bij mij, maar ik kan de trekker ook brengen.

Ben wel benieuwd, heb je al eerder een Inter opgeknapt?
Yanmarthomas
@Falkom wat moet er aan de motor gebeuren? Even uit interesse.
roscho
Quote Reactie van @Falkom:
heb je al eerder een Inter opgeknapt?

Ik bedoelde de tip meer algemeen, niet dat ik je zelf zou kunnen helpen. Scherpenzeel is dik 100 km van hier, dus alleen al vanwege de afstand zou het niet lukken. Maar nu je deze gegevens bekend hebt gemaakt, is er misschien iemand in de buurt die iets wil/kan. Ik heb trouwens zelf nooit een Inter opgeknapt, wel 3x een Schlüter, waarbij ik alleen van de laatste ook de motor onder handen heb gehad (koprevisie). Verder heb ik vroeger wel reparaties uitgevoerd aan Schlüters.
+1
Falkom
De motor loopt goed, maar als ik de trekker verder helemaal weer perfect maak wil ik zeker weten dat de motor ook goed is.

Dus meer controle en eventueel aanpassen.

Wel belangrijk is om de keerringen van de hydrauliek allemaal te vervangen. Er lekken er wel een paar en ook dit wil ik goed in orde hebben
Yanmarthomas
@Falkom heb je veel carterdruk?
Falkom
Nee niet echt veel
Yanmarthomas
@Falkom rookt hij overmatig blauw?
Falkom
Nee hij rookt niet teveel.

Wel wordt de trekker te heet als ik bijvoorbeeld ga gras maaien en het gras is lang en taai.
Yanmarthomas
@Falkom das wel eigenaardig verlies je koelvloeistof in het systeem? Is de olie ook niet grijzig dat er koelwater bij zou zitten?
roscho
@Falkom Een koelingsprobleem kan aan verschillende dingen liggen:
- kanalen in radiator en motor verstopt: reinigingsprocedure uitvoeren. Info genoeg op internet.
- radiator van buiten vervuild: stof, pluizen van bijv. paardebloemen.
- onvoldoende koelvloeistof. Als de radiator maar voor de helft vol zit, koelt hij ook maar voor de helft. In neem aan dat je dit als eerste hebt gecontroleerd.
- thermostaat gaat onvoldoende open, zodat de warmte van de motor niet genoeg afgevoerd wordt naar de radiator. Controleer of de radiator (relatief) koud blijft, terwijl de motor volop warm is.
- waterpomp is niet fijn meer. Net als de thermostaat te controleren door temperatuur van motor en koeler te vergelijken.
- motor moet te hoge prestaties leveren. Hard werken = meer warmte. Maai een versnelling lager, of probeer een maaier die een maatje kleiner is. Normaal gesproken mag de motor niet warm lopen als hij gewoon aan zijn toeren komt. Maar zakt dit tijdens het werk bijv. van 2000 naar 1700 toeren, dan wordt hij gewoon te zwaar belast.
Falkom
Nee ik verlies geen koelvloeistof
Yanmarthomas
@Falkom hmm. Raar heet worden is niet goed. Ik zou er iemand die er echt kaas van gegeten heeft naar laten kijken. Voordat je je motor kapot draait... onderdelen van jou motor zijn goed aan te komen maar niet goedkoop. Heb mijn 533 smalspoor z’n motor gereviseerd was 1100 euro kwijt aan onderdelen voor de motor.... maar dan wel een complete revisie. Daarnaast nog een koppeling en paar andere drijfstangen kwam op 1900€ in totaal
Falkom
Ja ik heb ook nog een 533 smalspoor, maar die is al als nieuw
Yanmarthomas
@Falkom heb je een foto ben wel benieuwd?
+1
johndeere 2650
Jan bos van de peppel zit een half uurtje van je vandaan
goeiedag eem
@johndeere 2650 dan heb je hem als een auto terug als ik zijn filmpjes op facebook zie, en die kan ook reparaties uit voeren toch? zal ook wel een mooi prijskaartje aan hangen
johndeere 2650
@goeiedag eem geen ervaring ermee ik spuit altijd zelf.laat iemand reparaties bij hem uit voeren volgens mij.je zult er makkelijk een 2de van kopen dat is iets wat zeker is.dan is wel strak en je doet het maar 1 keer als goed is
goeiedag eem
@johndeere 2650 ja ken hem zelf ook niet, alleen van facebook en dan ziet het er super uit. Ik knap ze zelf ook op voor me zelf, spuitwerk doe ik ook zelf meestal of het plaatwerk breng ik even weg. Denk ook dat je er makkelijk een 2e van zou kopen of de prijs moet onbetaalbaar zijn.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 533 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!