Ford 4610 - Hefinrichting probleem heft niet of traag

Bij een ford 4610 met Qcab hebben we een probleem met de hefinrichting
Als je met een machine in de hef,in dit geval een weidesleep,de hef hendel omhoog doet,tilt de hef weinig
De sleep word bij stationair toerental iets geheft,bij vol toeren geven heft de hef wel langzaam door
Bedien ik een hydroliek hendel,dan schiet de hef omhoog bij stationar toerental,met snelheid zoals het hoord
De regelknop van de flow heb ik ook al versteld,maar heeft er iets invloed op.
Er zijn 2 hefpompen in de transmissie en op het koppelingshuis.
Hydroblokken zitten achterop,bediend door stangen
Steyr.frl

Reacties

jammermaarhelaas
Weet je zeker dat de hyrauliek hendels in neutraal staan wanneer je de hef bediend, terwijl er dus geen slangen op de snelkoppelingen aangesloten zijn?

Op zich horen de hef en de hydrauliek gelijkertijd te werken omdat je twee oliepompen hebt. Die in de achterbrug is voor de hef, die op motor is voor extern. Gebruik je de hef niet, en wel externe hydrauliek, dan wordt de olie van de hefpomp door het servoventiel op de hefdeksel bij de olie van de pomp op de motor gevoegd, en heb je 53 liter per minuut voor extern.
Het kan zijn dat dit servoventiel op de hefdeksel, onder de cabine, niet naar behoren werkt.

Werkt de externe hydrauliek op zichzelf goed?
Heb je de achterbrug olie gepeild?
Hoe lang geleden heb je de hydrauliek filters vervangen, achterbrug olie ververst?
Steyr.frl
@jammermaarhelaas olie,filters en achterbrugpomp zijn net vernieuwd.
Ext.hydr hendels staan neutraal,druk aan de ventielen 200b.
Regelblok op hefdeksel is al gedemonteerd en gecontroleerd,er zit een overdrukventiel voor de motorpomp in en nog een 2tal kogels wv 1 met een dubbele veer,meer zit er niet in
jammermaarhelaas
@Steyr.frl

Toch denk ik dat dat servoventiel een rol speelt. Juist omdat de hef wel goed reageert wanneer je een extern ventiel bediend tijdens heffen?
Het lijkt me dat er dan olie van de pomp op de motor naar het hef ventiel gaat, of dat er olie van de achterbrug pomp retour gaat voordat het bij het hef ventiel aankomt. Maar meer dan een vermoeden is het niet, heb dit zelf niet bij de hand gehad.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 4610 en hebben de trefwoorden hefinrichting , probleem en hydroliek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!