CVT NH T7000

In december werd bekend dat New Holland de nieuwe traploze T7000-serie op de Sima zal introduceren. Hier alvast enkele foto's van New Hollands eigen bediening van de cvt. boerderij.nl/1068925/Mechanisatie/…

Deel dit topic

Reacties

guus hiddink
Nu is ie echt af en hebben de andere merken er een echte geduchte tegenstander bij!!
pekelderboer
Hij is veelste duur voor wat je er voor weer krijgt , kan je beter een fendt kopen voor het zelfde geldt hejje een zuinigere en een trekker met een grote stempel voor betrouwbaarheid
tommy6610
Ik vind wel mooi geworden zo. Ook die elektronische aftakastoerentallen schakelaar is een hele vooruitgang.
redpower
Zuiniger? hahaha
ga eerst is ervaring opdoen pekelderboer
en als ik het zo zie is de roodwitte versie beter als de blauwe, vooral het minimale toerental instellen is belangrijk, maar ontbreekt.
erg jammer, en ik dacht eigenlijk dat cnh meer uit elkaar ging, maar daart blijkt nog niks van
FENDTfarmer
Moet je nu rijden met de handpook? of heeft hijook nog weer de funtie wat de tvt ook heeft. oftewel ook rijden met het voetpedaal
pekelderboer
Je kan ook rijden met voet pedaal
johnd-ts
Het hele bedieningspaneel ziet er wel een stuk professioneler uit nu.. netjes!
nu nog kijken of het in de praktijk goed werkt..
staaf
Tis en blijft blauw....
Rijden kan met rijhendel en voetpedaal, kan als het goed is ook terugscrolle met duim.

weet nie wak hier van moet vinden, armleuning is beetje hetzelfde als de steyr versie, alleen zit hier het spul meer verspreid.

en zoals redpower zegt; dr is op deze manier nog niet veel van te merken (de verschille)
dirkisboertje
Uit die test van de boerderij zeiden ze dat new holland en fendt het zuinigst waren :shock:
Hoekstraj
New holland zuinig 😮
arne
Dam ,aar wat meer uipen trekken ze ook wat beter toch 😉
boer
Hoekstraj hier loonwerker heb een 716 testen tegen en t7540 de nh had 2.4kw meer en op de aftakas vol belasten en toen 20 min er aan de fendt 10.6 ltr in de 20min en de nh 8.2liter in de 20 min dus de nh was zuuniger
@ boer, die nh is geen nh he.. pak dan een T6 of 7000 😉
boer
Nou die steyr dan
3sw666
Jepla!!
bas930
Die hele armleuning met cvt bediening is nagemaakt van de armleuning en vario bediening van de fendt 936 vario.
jantje
Haha wat is dat nou weer voor onzin.
bas930
Onizn, heb je weleens in een fendt 936 gezeten, gereden, als je dan dit zie lijkt het er wel heel erg op.
jantje
Ja en wat wil je daar mee zeggen? waarom moet het dan gelijk namaak zijn? als de fabrikant het ze het beste vind mogen ze het toch gewoon zo monteren.
dirkisboertje
@ marthijn dan mag die t7550 wel geen nh zijn, maar die van de test van een boerderij was een T6040 en die was ook heel erg zuinig dus....
3sw666
Bas, als je vergelijkt lijkt deze armleuning totaal ni op die van de 936 ze!!
Bart844
Is er inderdaad moier op gewore
jeroen13
Daar kan niks tegen op tegen deze dikke sterke beer 😉 trouwens CVT van NH rijdt super mooi
FENDTfarmer
Alsof jij daar alles van weet jeroen13....
jeroen13
@pekelerboer fendt betrouwbaarheid dacht ik ni bij ons als ge het woord fendt zegt dan zeggen ze daar op da dat de beste trekkers zijn tot ze in het veld komen daar zitten ze vast 😉 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jeroen13
Eeeeeuuuu...... ja !!!!! 😃
fendt-412
Zegt je papie zeker? met banden en chauffeur en gewichtsverdeling doe je meer als het merk trekker. als de trekker zo slecht was kreeg hij de banden niet rond ipv dat hij stond te slippen.
FENDTfarmer
Ej domme gans wat doen jullie dan ook daar op het land. met de fiets zou je daar ook vast komen te zitten
Loonwerker_Erwin
Armleuning van 900 serie is iig veel beter ingericht

dit zal best werken want het principe is goed
maartendankers
Alleen dat kastje in de leuning met die draaiknopjes.....
hoe verzin je het....
pekelderboer
Staat hier bekent als : ''waar andere trekkers blijven staan gaat fendt door'' . maarjah ligt ook aan soort banden gewichts verdeling en chaufeur, en hoe zwaarder een trekker hoe dikker de banden kunnen dus zet die de pk's beter over
pekelderboer
Eej maarten dankers , leuk showtje afgelopen woensdag , je moet zorgen dat je zoon 10cilinder op die jd krijgt :d
FENDTfarmer
Ach, als hij met een fendt het land in komt en dan vast staat dan is het land niet toegankelijk. dus, ook niet voor andere merken.. maarjah. niet iedereen heeft schijnbaar dat benul
maartendankers
Ooh ben je ook geweest bij de excursie? maar het zijn v20's he 😉 door wie werd je rondgeleid?
NH-Ford
Hmm, ik zeg niets 😃
FENDTfarmer
Jij zou er wel doorkomen ofnie jeroen. huppa ff dubbellucht op de fietse en gas? 😛
Loonwerker_Erwin
T is wel zo dat je met een handgeschakelde trekker meer doet op nat land dan met een vario, gewoonweg omdat je met een handgeschakelde trekker veel sneller kunt reageren en dus de reactietijd korter is
maartendankers
Dubbellucht? zijwieltjes noemt men dat 😃
FENDTfarmer
Nou, dat vraag ik mij af erwin. als je goed met een vario kunt rijden kun je er ook zat uithalen
maartendankers
Klopt erwin heb wel eens van me vader gehoort dat toen ie bij grote boer in oostduitsland was dat die toen de groen met rode velgen op de weg had en de groen met gele velgen in het veld had omdat die toch verder kwamen
NH-Ford
Daar doe ik geen uitpraken over, Ronald 😉 😃
maartendankers
Maar dat was "toen"
Loonwerker_Erwin
Nou heb het in de praktijk gezien en geprobeert van de herfst met maisrijden maar met een vario kan je gewoon lang niet zo snel reageren als moet met vastzitten als met een handgeschakelde
FENDTfarmer
Lekker duidelijk maarten. een groene met rooie velgen voor een groene met gele velgen.. hoeveel pk?? hoeveel gewicht. beetje reel zijn als je wilt vergelijken he
jeroen13
Vorig jaar mais af rijden voor de duidelijkheid ik woon in Belgie de claas hakselaar 860 graakte maar juist op den berg en de Fendt 818 graakte niet vooruit met de traks van de kar op
maar ge hebt gelijk dat er veel aan de chauffeur,het gewicht en de banden ligt
Loonwerker_Erwin
Nou ik kon van de herfst met de 926 niet tegen een 1455 op 😃

die ging op de achterwielen en gewoon door
NH-Ford
Ge komt zeker weten uit beglie...
amai zeg, wat een taal 😃
FENDTfarmer
Heb zelf in de mais ook met een cvx gereden op een natte dag. int begin wezen klooien dat het idd niet wou. later met de hand gereden zegmaar en wat wou wel stuk beter
ford8630power
Je moet wel vario kunnen rijden 😉
fendt-412
Daar is het fries niets bij 😛 vario rijden moet je wel eem leren ja, het is wel aardig anders en je moet hem wel op zn hoogste stand met optreksnelheid zetten als je het natte land ingaat wil je goed wegkomen.
HekmanCase
Bas930 had al wel weer gedacht dat er weer zo'n reactie van een fendt,
die hendel is echt niet nageaapt van fendt.
FENDTfarmer
Jah duh, een hakselaar banjerd meestal wel door. maar een trekker ondanks dat hij "traxie" op de wagen heeft wil het meestal nog niet als het dan erg nat is. had een andere trekker wss ook niet gered
fendt-412
Als dat al op fendt lijkt kan je ook wel gaan zeuren dat alle versnellingpoken hetzelfde zijn, hoe moet het anders dan? die hendel aan de linker kant is ook niks.
jeroen13
Die zin 'waar andere trekkers blijven staan gaat fendt door' da weet ik nog zo ni zene
en een vario is in de mais ook goed als ge er mee kunt rijden zoals ford8630power zegt
maartendankers
Zon zin berust ook nooit op waarheid dat snap je toch wel dat is om je merk aan te prijzen
pekelderboer
2 trekkers voor een kieper van 40 kuub komen verder als hakselaar , komt omdat hakselaar geen diffslot heeft , ofrecht voor en links achter slippen of andersom
FENDTfarmer
Wie zegt dan dat een fendt doorgaat waar andere trekkers blijven staan?

en tuurlijk klopt het wat ford8630power zegt 😃 die denkt tenminste na wat die zegt.
fendtfan4life
Ik ben fan van fendt maar daarom ben ik niet tegen een ander merk. als een trekker vast zit dan ligt dat bijna nooit aan het merk maar aan de banden of aan de chauffeur of aan de gewichtsverdeling
FENDTfarmer
2trekkers voor een wagen van 40 kuub hoeven niet verder te komen als een hakselaar! leeg misschien wel. maar vol echt niet.
maartendankers
Heb nog nooit met een vario gereden dus doe ik geen oordeel over 😉
pekelderboer
Het kan ee heele boel schelen per merk , zag laatst in trekker en werktuig dat mf meer trekkracht had als die claas ter wel die claas wel zwaarder was ! en dat komt gewoon door een betere gewichts verdeling en hoe de motor/versnellings bak de pk's gebruikt ,
maartendankers
Pekelderboer las dat je bij ons op excursie bent geweest? door wie ben je rondgeleid?
pekelderboer
Door een eric en een rob dagt ik

@fendtfarmer de hakselaar kwam op een gegeven moment niet meer verder als de cvt en 856
maartendankers
Oke ja rob is me oom en eric is zzp'er die bij ons werkt en met mais en de mest met de schuitemaker altijd weg is
pekelderboer
En je zou denken dat die 856 niks begint maar verkijk jeg er niet op die trekker trok die 820 en die cvt overal door heen
pekelderboer
Joun pa was ziek ofzo??
maartendankers
Toen wij met mestrijden x vast zaten trok me vader ehm er ook 2 x uit met 6230 van de buurman en dan neemt ie wel minstens 30 ton opsleeptouw he
maartendankers
Ja heeft griep 😛
pekelderboer
Die buurman is dat die met die asperges?? of hoe j dat ook schrijft?? dat stukjeland dat verwarmen jullie da von ik wel leuk , nog nooit eerder gezien grond verwarming 😃 , wij hebben nog nie eens vloer verwarming in de kamer 😃
pekelderboer
@fendtfarmer veelen hier in de buurt zeggen dat fendt verder komt als andere trekkers
maartendankers
Haha nee andere buurman waar we vorig jaar alle grond van hebben gekocht 😛 heeft nog wat paarden(en geld zat natuurlijk) toen heeft ie jd 6230 gekocht en had nog 2 andere trekkers maar is wel leuk trekkertje heb ik in het voorjaar ook nog dagje mee gedumpert maar veel te fel op de handgas
redpower
Loonwerker erwin: wat jij daar zegt, daar kan ik het helaas niet mee eens zijn
met een schakeltrekker kom je in het land neit zo ver als met een vario!!!
ik moest grond rijden, met een beco 260, het was een droog lang met 50 meter nat, en daana weer droog. je schakelde op met de trekker (1455) en dan had je volle snelheid, en ging je het gat in, dan trok hij het niet meer, en moest je terug schakelen, maar zodra je de koppeling in trapte stond je stil, en wou je weer aanrijden stond ie simpelweg te slippen.
toen ging het echt niet meer, en de cvx die ook mee reed vloog er met 14 kmph doorheen....
later de 1455 omgeruild voor een fendt 716, en die ging er ook doorheen, puur omdat je op snelheid kan blijven gaan,m en niet hoeft te stoppen.
en dat fendt langer doorgaat ben ik het niet mee eens, als je lege trekkers hebt iig, fendt is heel licht voor zn pk, dus grote wagen lichte trekker, = snel vast
maartendankers
Maar die asperges zijn van boer aan de veendammerweg hij heeft ook nog aarbijen hijs vorig jaar ook nog op het nieuws geweest omdat hij de eerste asperges van de volle grond had en dat voor pasen
maartendankers
Maar dat je vast rijd? je moet niet vol in het gat duiken met een te hoge versnelling dat snap je zelf toch ook wel ?
NewHollandErik
Maar die CVT wordt gewoon zo goed dat de Vario's er heeelemaal uit gaan, let maar op..
Krijg je Fendt 936 CVT.. 😎
redpower
Maarten, met een lage vesnelling duurde het veels te lang, en was het nog maar de vraag of je er door kwam door de lage snelheid, de cvx had me al 3x ingehaald
fendt-412
Gewoon rond de 8km/u en dan volhouden en veel gekker moet het niet. en vast zitten duurt langer als een versnellning lager pakken, dan wacht die cvx maar even ofniet dan?
en je kan een trekker makkelijker zwaarder maken als dat je hem ligter moet maken dus dat is gewoon het geval dat je er geen of niet genoeg front en wielgewichten aan hebt.
pekelderboer
@redpower indd in nat land precies het zelfde heb je een nat stee en je stopt dan zit je vast , wat pk's betreft heb je ook wel gelijk , maar loonwerkers die willen geen lompe
trekker in de mais want daar begin je zimpel weg niks mee
maartendankers
Nou ik zou best in de mais een "lompe" jd 8330 voor de schuitemaker willen daar begin je meer mee 😃
redpower
Maar fendt 412, als je overal gewichten aan gaat hangen zit het ook alleeen maar in de weg.
en gewcihten kun je ook niet overal aanhangen, als je voor en achtrer niks kund, opzij kun je ze al niet kwijt bij een fendt, dan moet je ze dus wel in de wielen hangen, maar dat valt ook niet mee
pekelderboer
Wiel gewichten zijn het alle beste en vooral als je een topdruk cilinder hebt dan moet je het meeste gewicht achter hebben , en het rijdt ook mooi 'wielgewichten,
fendt-412
Het is het een of het ander, of een lomp zware trekker die je niet ligt kunt maken als het nodig is of andersom.
maartendankers
Zeg 1 ding carrier met topdruk cyl

geen gewichten nodig in de neus daar zorgt de carrier voor
redpower
Pekel: wie zegt dat een trekker lomp moet zijn dan? ik vind een puma mf of jd rond de 200 pk niet lomp, en dat is meer als genoeg hoor.
ik heb mais gereden met de 14, draaicirkel is erg groot, en toch reed ik overal prima doorheen, kwestie van stuurmanskunst he!
maar iig, ik vind en blijf vinden dat fendt erg licht gebouwd is, nu komt er een 820 en die weegt ik meen 7000 kg, 400 meer als een 716, en ik zeg je, LEVENSgevaarlijk voor een kipper van 26 ton.
teminste ik word niet vrolijk als de trekker loskomt van de grond als je een bult van 10 meter op rijd vol
maartendankers
Dan vraag ik me af met wat voor kippers je rijdt want je laad niet zomaar 26 ton op een kipper
pekelderboer
Bij ons zeggen ze het anderssom lievereen tekleine dan tegrote trekker voor een kieper want met een tegrote trekker ga je veel ste snel door de bocht en dan hejje hem zo op zen kant liggen. de kieper moet de trekker juist door drukken
maartendankers
Ja daar weten ze bij becker alles van 😃
jeroen13
Ja er hangen veel een 3asser achter een Fendt 820 maar ja da is voor transport want daarmee moet je niet op het land komen als het nat is
redpower
Nou pekeldeboer dat valt ook nogal mee, ga jij maar is in een te lichte trekker zitten en je gaat klei kippen die blijft hangen, dan heb je toch wel blij met een paar ton extra aan je trekker, dan dat je omhoog gaat achter.
en trouwens, een beco 260 gaat 26 ton op.
we hebben een maxxim en een giant.
pas had ik er 28 ton puin op, maar dat is gewoonweg te gevaarlijk
maartendankers
Als er drukwissel op zit kom je verder dan een kipper
maartendankers
@redpower dacht dat je het over mais had 😉 😛
redpower
Nee geen mais, alhoewel,met een radium 45 haalde we al 22 ton, dan meot je met een 50 ook wel 26 kunne hale 😛
maartendankers
Nou dan moet je het erg goed doen wij halen op onze schuitemaker 60 kuub 24 ton toen die echt heel erg goed vol zat
pekelderboer
En met ronald op de hakselaar krijg je vooral onder in een dikke laag mais , kon die schuitemaker van jullie het er wel uit krijgen ?? 😃

maar met puin kan je zoiezo ook sneller mee rijden
maartendankers
Is berekent op 30 tons onderstel dus moet makkeljk gaan maar ronald weet echt elk gaatje te vullen als je denkt dat ie bijna vol is propt hij er nog 1 baan op van 500 meter 😛
Dirkisboertje - 2 uur geleden

@ marthijn dan mag die t7550 wel geen nh zijn, maar die van de test van een boerderij was een T6040 en die was ook heel erg zuinig dus....

----

ik zeg toch ook niet dat een nh zou zuipe?
redpower
22 ton kan hendig hoor, als je maar blijft laaien, en de mais wat groen is haha
TLA-TSA
Laat ik het maar weer over de NH CVT hebben in plaats van dit merk is beter....ik vind mooi uitzien maar wat een knpojes op die pook, daar moej idd wel aan wennen.
redpower
Hoezo aan wennen? in de multicontroller zaten ze ook al in de pook
Hoekstraj
De multicontroller vindt ik heel simpel en een makkelijke bediening van de trekker 😃
fendt fan
Ik vind die ventielen van hydrolijk een beetje van de IIII generatie 900 van fendt
devermeiren
Ik vin hem wel mooi

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
104
DEELNEMERS
28
WEERGAVES
1