Case International 1056 XL - 4WD klep blijft hangen en komt niet terug.

Hallo,

Ik heb een case ih 1056XL staan waarvan de 4 wiel aandrijving niet inschakelt. Nu ben ik er zelf achter gekomen dat dit komt doordat de klep die de druk van de koppeling af moet gooien onder blijft hangen dus dicht blijft staan. Ik heb de klep al een keer helemaal gedemonteerd en grondig schoongemaakt, dan doet hij het weer 2 tot 5 keer en blijft hij weer hangen. Kan het de oorzaak zijn dat de veer niet meer sterk genoeg is? Komt dit probleem wel eens vaker voor?

Mvg, Kevin

Deel dit topic

kevin-oomen

Reacties

+1
Ja, dit probleem komt vaker voor. Komt vaak door gruis in de versnellingsbak. Heb je de filter eruit gehad, hoe zag die eruit?
Als je versnellingsbak vol gruis zit, zijn er 2 oplossingen: volledig uit elkaar en poetsen. Of een 3 wegkraan op de leiding zetten en de olie wegleiden naar de versnellingsbak.
sjuu
Afgelopen winter het zelfde probleem gehad, eerst de versnellingsbak olie ververst, dat gaf al veel minder weerstand in de klep. Maar het probleem zat achteraf ook in de aarde draad van de magneetspoel op het filterhuis. Deze was stuk (niet meetbaar) wel lang naar gezocht, voorwielaandrijving bleef ook vaak ingeschakeld nadat je de rem had gebruikt ( 40 km versie).
casejxu115
Iemand nog meer ervaringen mee ? ik zelf heb hier ook last van.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!