Illustratie van:

Deutz D7506 - 8006 10006 enz. prioriteitsklep stuurbekrachtiging

Hoi,
Ik zit met een probleem het de prioriteitsklep van de stuurbekrachtiging, dit is het zf hydroblock lenkung systeem en dus geen orbitol.

Deze klep hoort 6L per minut af te taken voor het stuur onafhankelijk van de druk maar dit werkt niet meer zoals het hoort. Een kennis heeft hem op de testbank kunnen testen en bij +- 50 bar gaat er ongever 5~6 liter door heen, loopt de druk op naar de 180 gaat dit richting de 20L, waardoor er amper olie overblijft voor de hydrauliek, stationair kom ik niet voorbij de 50bar aan de snelkoppeling en 180 wordt bij volgas een keer bereikt. Dit is tenminste wat ik er van begrepen heb, pin me er niet op vast. Het kwam er wel op neer dat het drukgecompenseerde er af is en dat de liters die naar het stuur gaan oplopen.

De boring in de klep leek ons aan de grote kant 3,2mm en hier ben ik dus mee aan het spelen geweest, als ik terug ga naar een boring van 2,5mm stuurt die wat zwaarder maar is de hydrauliek een heel stuk beter stationair 100bar aan de snelkoppeling en 180 met iets gas bij. 1,4 mm is ook geprobeerd maar dan is er van de hele stuurbekrachtiging niks meer te bekenen en nog een paar maten ertussen waarbij het sturen steeds iets beter wordt. Ook geprobeerd met het in en uitklappen en opheffen van de hark (Claas liner 2900) hier is het verschil tussen 3,2 en 2,5 mm boring in de klep goed te vernemen. Bij 3,2 het allemaal met flink wat moeite en bijna volgas, bij 2,5 gaat alles merkbaar sneller en soepeler bij 13~1400 toeren

Daarnaast als ik het hydrauliek ventiel op druk zet en dus druk ga bouwen in het complete systeem wordt het sturen ineens veel lichter onafhankelijk van de boring, je kan ineens met je pink het stuur draaien bij wijze van spreken. Dit is exact hetzelfde bij 1,4mm en 3,2mm.

Heeft iemand nog een idee hoe ik dit ventiel weer aan het regelen kan krijgen voordat ik hem leeg haal en er een universeel ventiel voor zet?

Deel dit topic

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D7506 en hebben de trefwoorden stuur en hydrauliek geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
0
DEELNEMERS
0
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN