Illustratie van:

International 1055 XL - 1055XL vast in achteruit

Mijn schoonbroer zijn 1055 zat vast in vooruit-achteruit, dus viel stil wanneer men de koppeling liet aanpakken. Dus hebben we rechterwiel afgenomen en onder de kabine met de schakelstangen zitten bewegen.. Na beetje proberen met de schakelstangen hebben we hem in achteruit gekregen maar nu zit hij daarin vast. Je krijgt hem niet meer in neutraal, laat staan vooruit. Mij lijkt best de kabine eraf te halen en het deksel van de versnellingsbak eraf te schroeven.. Maar ik vroeg me af of iemand al zoiets meegemaakt heeft of er ervaring mee heeft? We hadden vroeger zelf een 1056xl en deze had een andere (betere) manier van schakelen dan die stangen vind ik zelf

Groetjes

Deel dit topic

Reacties

Jan mf6465
Ik vermoed dat hij in vooruit en achteruit tegelijk staat. Dat ga je volgens mij alleen kunnen verhelpen door de deksel van de versnellingsbak af te doen en de schakelvorken terug juist te duwen. Ik heb het ooit 1 keer met mijn someca voorgehad. Die heeft de pook in de midden dus dat was maar 5min. Vorken terug juist gezet en de pook er weer in en daarna nooit meer voorgevallen.
Fendt926Driver
Zit er niet een luik in de kabine vloer waardoor je bij het schakel deksel kan?
WillemsF
@Fendt926Driver Onder die XL kabines niet blijkbaar..
sjuu
Onze 745 heeft dat ook als je te snel schakelt, dan onder de cabine met een stok de gaffel in de juiste positie duwen. 1 min werk.
WillemsF
@sjuu Ja maar deze krijg je niet meer uit achteruit, zelfs niet met vrij bruut geweld..
+1
Fendt926Driver
@WillemsF met bruut geweld krijg je het zeker niet voor elkaar.
Misschien een case dealer bellen of een (oudere) monteur het nog herstellen kan van buitenaf.
Anders zit er niets anders op dan achteruit blijven rijden
deutz110
De groepen worden als t goed is onder je hefdeksel geschakeld achter uit zeker, ik heb dat ook gehad was de stang gebroken naar schakelvork bij n 1056xl toen alles er af gehad en ook gelijk de geleiders voor t schakelen vervangen voor vragen hoor ik t
deerejohn
Eruit halen pook punt oplassen en bij slijpen
jo845xl
Om het schakeldeksel eraf te halen moet je eerst het hefblok eraf nemen , stang van voorruit - achterruit loopt door onder het hefblok .
Dus eerst het hefblok eraf nemen en misschien zie je dan al wat meer .
+1
Clayson M80
Mijn IH zat vast in de derde versnelling Case dealer gebeld en er was nog een oudere monteur wist alles van oudere Inters looplamp er bij en met bezemsteel de gaffels in een lijn maar gaffels waren onzichtbaar zo veel hooi en stro onder de cabine, erfenis van de vorige eigenaar

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1055 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
0