Deutz-Fahr Agrotron 165.7 - Is een deutz agrotron 165.7 een betrouwbare trekker?

Wij zij een beetje aan het rond kijken voor een betrouwbare trekker die vele probleemloze uren kan maken. En waar nog niet al te veel milieu rommel opzit. Ik wil wel het comfort van vering op de trekker en 50km bak. Is de bedoeling als alrounder een beetje. Word GPS voorbereid. Dan kan de veldspuit eraan als het nodig is. En bij de aardappeloogst voor de 3 asser kipper.
Als er iemand is met ervaring met een deutz 165.7 of 180.7 hoor ik het graag

Deel dit topic

Jeroen 86

Reacties

jjthefrenchman
Goede rechttoe rechtaan trekker, taaie motor. Alle 130/150's die ik ken staan zelden stil.
Probleemloze trekkers bestaan niet, ook Deutz niet. Altijd wel wat kleins, airco is zwak punt etc...
Deutzen zijn 2de hands niet zo duur, da's wel een voordeel. Kan je nog eens wat uitgeven aan onderhoud.
Jeroen 86
@jjthefrenchman het probleem van de airco heb ik ook al gehoord. Bij mij is vooral belangerijk dat de transmisie en motor goed zijn.
Loonwerker hier in de buurt draait al 12 000uren met deutz 180.7 zonder grote problemen.
jjthefrenchman
@Jeroen 86 Transmissie is gewoon de ZF t7200 ofzo, ligt in heel veel trekkers. Heel betrouwbaar .
Motoren zijn goed , oliekoeler of radiateur lek komt best veel voor maar is geen ramp.
+1
pa
Quote Reactie van @Jeroen 86:
Loonwerker hier in de buurt draait al 12 000uren met deutz 180.7 zonder grote problemen.

Waarom dan de vraag of het een goeie trekker is ?
Jeroen 86
@pa gewoon om van meer mensen hun ervaring te horen. De loonwerker heeft misschien juist geluk
+2
twand2505
De 7 Liter 1013’s zijn bijzonder goede motoren bij de 6 liter varriant krijg je een 2012 dus bijv een 128 of een gewone 150 die zijn aanzienlijk minder mans. Dan bijvoorbeeld de 150.7 met een 1013
jjthefrenchman
@twand2505 De 7 liter is idd een stuk taaier! Toch maakt dat voor de kwaliteit van de trekker weinig uit. Die 6 liters blokken zijn net zo goed/betrouwbaar is de 7 liter blokken. En de rest van de trekker is hetzelfde .
twand2505
@jjthefrenchman dat ben ik niet met je eens, de motoren zijn wel degelijk anders kwa betrouwbaarheid zou ik toch voor een 1013 gaan die hebben meer adem over dan een 2012
BEboer
Stond ooit een artikel in irish farming journal of ander engels/iers hun fb pagina. Een loonbedrijf had een same (150.7 of 165.7 agrotron) met meer al 30.000 uur dus denk wel dat ze betrouwbaar zijn. Hoor wel veel boeren hier id buurt klagen over airco's van deutz ih algemeen.
koenclaas
Zijn zeer goede en degelijke trekker! Enkel de airco is erg storingsgevoelig. Denk dat je er rekening mee moet houden dat die elk jaar wel een keertje kapot is, tenminste bij onze wel zo....
+1
Jhjj
Behoren tot de beste Deutzen ooit.
Enkel de airco is een aandachtspunt.
Is wel wat aan te doen: cabinefilter regelmatig reinigen/vervangen en de verdamper vervangen door eentje van Brinkman-Almen (deze is grover, verstopt minder snel).
Jeroen 86
@Jhjj das wel een goede tip. Ga ik onthouden
+1
jjthefrenchman
@Jhjj Dat is en goede tip! Zelf probeer ik m'n trekker zo schoon mogelijk te houden, af en toe stoel eruit om de boel schoon te maken . En ik heb filters over de inlaat roosters die links/rechts van je stoel zitten.
koenclaas
@jjthefrenchman die links en rechts worden ook vaak dichtgezet met een ijzeren plaatje, die openingen zitten het dichst bij de verdamper.
Ronijn
Technisch zijn die 7-liters onverwoestbaar. Je hebt wel verschillende uitvoeringen. Een 180.7 heeft altijd elektrische ventielen en een korte versnellingspook. Was op de 165.7 ook leverbaar (profiline uitvoering). Het nadeel van de korte pook is dat de bowdenkabels weleens wat uit rekten, waardoor het lastig is om de juiste versnelling te kiezen.
Sommigen zijn ook zonder (lucht)geveerde cabine geleverd. Scheelt aanzienlijk in comfort.
Ook hebben niet alle uitvoeringen een load sensing pomp.
De airco is eigenlijk het enige zwakke punt aan die types.

Werk nu bijna een jaar met mn eigen 165.7. Uitvoering zonder elektrische ventielen.
Bevalt mij prima. Een in verhouding lichte trekker met veel vermogen. Geeft niet gauw op
brauheist
Airco is een ramp met Deutz.. als je het niet erg vind met een raam open te rijden is er niks aan de hand
+2
casejxu
@brauheist nou nou. Wat een negatief gedoe over de airco.

Even algemeen... de airco kan wel degelijk goed werken. Zorg dat je cabine filters tijdig schoonmaak of vervangen. Vervang de zijroosters voor nieuwste versie. Scheelt berg stof binnen. Maak ook de verdampen onder de stoel jaarlijks eens schoon en vervangen het filter bij condensor tijdig. 2000 uur is niks te vroeg.
jjthefrenchman
@brauheist Een ramp is het niet, maar vergt meer onderhoud als bij andere merken. Als ie het doet , doet je het goed.
Maar wie bedenkt het om zo'n fijnmazige verdamper ONDER de stoel te plaatsen in het stof 😅
marco steyr
Gelijk de egr koeler afdoppen, die gaan wel eens lek met motorschade als gevolg

Slechte airco zijn wel trucjes voor om het te verbeteren maar blijft matig
casejxu
@marco steyr egr heeft ie niet
marco steyr
@casejxu beter
casejxu
@marco steyr dat ze lek gaan ben ik wel mee bekend maar motor schade nooit gehad. Wel door loslopende egrventielen
jjthefrenchman
@casejxu zou ik mijn Egr op m'n m640 af kunnen doppen zonder storing? En is dat beter?
Wat bedoel je met een erg ventiel?
casejxu
@jjthefrenchman ja zeker kan dat. Aan de voorkant van je koeler zit n ventiel inwendig
jjthefrenchman
@casejxu Dus afdoppen na de koeler? Of voor de egr?
casejxu
@jjthefrenchman deed meestal alle 4 de aansluitingen afdoppen
marco steyr
@jjthefrenchman bij alle aansluitingen op de egr koeler (2x koelwater en uitlaat) ijzeren plaatjes er tussen doen en de slangetjes naar het expansievat een boutje oid in doen

De klep blijft gewoon werken maar omdat je alles hebt afgedopt gebeurt er verder niks, geeft verder geen storing
jjthefrenchman
@marco steyr danku
+1
marco steyr
@casejxu onze dealer heeft het wel gehad
Welgerap52
Dat geklaag over de airco is wel overdreven ,ik denk dat in de begin jaren van de agrotron de dealers geen goede kennis van airco en geen airco apparaat hadden, tegenwoordig doen airco,s ook bij oude agrotrons het jaren mits redelijk onderhouden
jjthefrenchman
En nog wat moois gevonden?
+1
Jeroen 86
@jjthefrenchman sorry, voor de late reactie. Maar ik heb nog iets leuk gevonden. Maar totaal ni wat ik van plan was om te kopen. Heb er sinds april een NH T7.270 bij. Ik was totaal ni van plan om een NH te kopen. Maar deze kwam tovalig voorbij. Ik ken de achtergrond en vorige eigenaar van deze trekker. Urenstad is wel heel hoog. Maar was technisch volledig inorde. En deze was gps voorbereid en had een k80 koppeling, net zoals we nodig hadden. En door dit alles kwam deze trekker goedkoper uit dan een gebruikte deutz 165.7 of 180.7 waar dit meerstal niet opgebouwd zit.
jjthefrenchman
@Jeroen 86 Ook mooi! Dat is idd totaal niet dezelfde trekker!
Zijn die 165.7/180.7 zo duur dan?
+1
Jeroen 86
@jjthefrenchman De deutz trekkers zijn ni zo overdreven duur. Maar de NH was redelijk goedkoop door de nogal hoge urenstand. En omdat ik de achtergrond van de trekker kende en omdat ik er geen extra kosten aan doen was deze heel intressant.
new holland koen
@Jeroen 86 Waar moet ik aan denken bij "nogal hoge urenstand"?
+2
Jeroen 86
@new holland koen 15 000 uren. Is van 2014. Werkt nog perfect.
+2
Derkmax
@Jeroen 86
2500 uur per jaar poah
mf 6150
@Derkmax
Ken er 1 die 3000 per jaar deed/doet. Moet nu ergens rond de 20 zitten
Jeroen 86
@mf 6150 bij de loonwerker van wasr deze komt zijn er ook trekkers die dik 3000 uren draaien op jaarbasis. Het broertje van mijn NH is gelijk gekocht en is vertrokken met 16500 uren
Jeroen 86
@Derkmax ja. En de hefinrichting was nog nieuw. Heeft de meeste uren in transport van drijfmest en vaste mest gedraaid
jd4050
@Derkmax

4 onderhoudsbeurten per jaar😅
+1
jjthefrenchman
@Jeroen 86 Goeiendag. 15000u voor zo'n nieuwe trekker. Wat ben je met al dat vermogen van plan? 😀 Die deutzen zijn hier vaak 30-40k€.
Jeroen 86
@jjthefrenchman dat vermogen is geen probleem. Zal in het voorjaar voor de aardappelplant combinatie komen te staan en bij de oogst voor de 3 asser kipwagen. Voor de rest hebben we ook nog een aerts 6 schaar ploeg waar hij ook wel is mag voor staan af en toe. We hebben voor de rest ook nog wel redelijke sterke trekkers. Deutz ttv 7210 met 230pk op de aftakas, same titan en same sutertitan met allebij ruim 200 pk
+1
arjanvw
@Jeroen 86 zit daar nog steeds dezelfde vario bak in?
Jeroen 86
@arjanvw in de new holland? De bak is opengeweest om de synchros tussen de groepen te vervangen. De satelietwielen zijn nog steeds de eerste. Bij onze duitz zijn die al wel vervangen. Had toen 5000 uren
arjanvw
@Jeroen 86 dat is netjes, is de auto command beter als de RC bak.
mf 6150
@arjanvw
Ben ook wel benieuwd hoelang die mee gaan, je hoort er nooit wat over eigenlijk. Fendt/mf varios gaan vaak stuk door de lage gearing niet te gebruiken
+1
Jeroen 86
@mf 6150 ben ook wel benieuwd hoe de vario en de trekker met zoveel uren het gaat doen. Maar de NH varios doen het redelijk goed als ik het mag geloven. Maar de trekker gaat bij ons maar 300uren draaien per jaar. Dus ik hoop nog jaren vooruit te kunnen met de trekker
+1
arjanvw
@mf 6150 zit idd veel verschil in. Zijn er bij die er met 3000 uur al uit liggen, maar ook bij 15000 uur.. Wat je mag geloven zijn de meeste wel op na 10000 uur. Ben ook wel benieuwd naar de levensduur van de C matic in de Claas Arion.
mf 6150
@arjanvw
Klopt inderdaad, moet niet nodig zijn lijkt me. Bij de loonwerker is er geloof ik 1 vervangen door een defect in de hoog/laag. Verder valt 't me goed mee hoe ze zijn na 10k+
Jullie rijden met een c matic? Watvoor bak is dat
+2
arjanvw
@mf 6150 nee, wij hebben nog gewoon de hexashift. Biedt voor ons voldoende en toen wij de trekkers kochten was het nog niet leverbaar. Maar dan hadden we hem waarschijnlijk ook nog niet gekocht. Ben van mening dat we de meerprijs er niet uit kunnen halen.
+1
2850Johndeere6R
@arjanvw die rijden ook zeer goed ja
+1
Derkmax
@Jeroen 86 foto ?
Jeroen 86
@Derkmax ik probeer een foto erop te zetten. Maar lukt voorlopig niet
Derkmax
@Jeroen 86
Ja, ik had er eerst ook problemen mee, nu lukt het wel. Succes met de trekker en met de foto.
+1
@Jeroen 86 koop je ooit nog een 180.7? Ben wel benieuwd of die net zo sterk op de wielen zou zijn als die new holland...
Jeroen 86
@ronald-deutz-fahr Ik ben vrij zeker dat de NH sterker is. Wij hebben zelf nog een Deutz ttv 7210 die 260 pk doet en die moet
niet onderdoen met cultiveren voor de NH. En onze Deutz zit op gebiet van prestaties op het niveau van een agrotron 265( effectief getest met dezelfde machine aan) De new holland kan dacht ik 230 -240 op zijn wielen zeten. Boven de 15kmh springt de boost erbij tot 270pk. Ik weet natuurlijk ni of de NH nog standaart staat. Maar ik sluit de aankoop van een 165.7 of 180.7 in de toekomst ni uit. Maar dan meer voor de hòbby en af en toe in het veld. Of misschien een agrotron 265.
@Jeroen 86 krijgt die new Holland echt 270pk aan de grond? Powershift bak denk ik dan? Vind de ac tegenvallen wat die op de grond overbrengt..
HAha, ik lees het al. Nog Wensen genoeg voorlopig 😁
Jeroen 86
@ronald-deutz-fahr is geen powerschift. T7.270 is toch altijd Auto command. De trekkracht valt ni tegen. Alleen de overgang tussen de groepen vind ik bij ds AC bakken minder. Bij de deutz voel je da ni. En de voorruit achteruit schakeling duurt wel lang vind ik. Maar als je op de pook rijd gaat het veel vlotter vind ik.
+2
jd4050
@ronald-deutz-fahr

De 4 traps ac bak is toch vrij efficient hoor. Een 2 traps in de lichtere t7 wat minder
Jorrick 1455XL
@jd4050 Die 2traps wil inderdaad nog al gauw de overdruk opzoeken, en is ook een stuk zenuwachtiger als de 4 traps variant.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr Agrotron 165.7 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!