Verschil Inter 744-745

Wie kan mij eens uitleggen hoe het nu zit met de verschillende typen inter. Pasgeleden zag ik een inter waarvan ik in eerste instantie dacht dat het een 644 of 744 was. Maar toen ik ernaast stond bleek het een 745 te zijn. Wat is dan nu het verschil tussen den 644/744 en een 745. Ik bedoel dan natuurlijk niet de bekende 745'en met een XL cabine.
Hier een 745 zoals ik bedoel
tractorfan.nl/picture/181175/

Is de 745 technisch precies hetzelfde? Is dit de opvolger van de 644/744?

Deel dit topic

Reacties

Malf
Ik versta die type-aanduiding van international ook niet zo goed. Bv 745 745XL en 745-S, waar zit het grote verschil tussen deze trekkers (bouwjaar fzo?)

Thuis hebben wij een 845 (type staat hier zelfs niet tussen op tf). Is dit iets zeldzaams mss 😛
Wat zijn de specificaties van die trekker?
HOOIJMAN
845 xl is hetzelfde als een 844xl maar de 844xl werd alleen maar in duitsland verkocht en de 845 in het buitenland (overal dus behalve duitsland) en zoiets zal het met de 744 of 745 ook wel zijn.. en met de 844 en 844-s is het verschil ddat de 844-s een stuk langere slag heeft ..
magerehein
Blok is het zelfde alleen zal de brandstofpomp wat verschillen zo is het ook tussen 745 en 743. XL staat voor de gemonteerde cabine,S staat voor Synchron,A staat voor allrad vierwiel dus.845 is gewoon een slag groter en de 856 heeft er een turbo bij opzitten.Zo moeilijk is het allemaal niet
interpowerrr
724 67pk 1969-1974, 744 67pk 1974-1980, 743 67pk 1980-1989, 743xl 67pk 1981-1989, 745xl 72pk 1981-1990, 856xl 85pk 1983-1991. allemaal met 3,911 ltr (ihc d(t)239) blok 856 heeft een turbo 844 heeft 4,034 ltr (ihc d-246) 844 s of sb of 845 (export) hebben 4,389 ltr (ihc d-268)
Een 745 zonder cabine, is na 1980 gebouwd, 644/744/844 zijn voor 1980 gebouwd, dus gewoon opvolgers
hobby-farmer
Zo de inter mannen hebben gesproken, hahaha
international533
Nu hier dan toch eeen topic over is.

Wat is nou het verschil tussen een 745 XL en een 856 XL, is dit alleen de turbo?
Ik neem ook aan dat er een achterbrug van een 845 achter 856 zit.
international533
745 S is de opvolger van de 744, hier zit ook een ander Bak in
inter-Eric
744 is maar tot 1980 gemaakt hierna kreeg je de 743 hier zitten de lampen ook van op de cabine stijl i.p.v. op het spatbord
Zei ik ook intereric 😛 maar wat is verschil van de bak dan ? je bedoelt een h bak zeker, die zaten ook al op de latere 644/744/844
international533
745 S zit een 16+8 bak in en in een 744 een 8+4, ik weet niet zeker of deze ook geleverd zijn met 16+8.
daan
Er zit bijna geen verschil tussen inter wou gewoon meer types tractoren bouwen om zo maar effe te zegge.
daan
Alleen in het amerikaans zit er wel verschil tussen.
daan
Jah en de bakken zit soms nog wel verschil tussen.
Alsof jij dat weet.. 744 heeft ook 16+8, das geen verschil, volgens hebben die 745 alleen maar H bak, maar weet niet zeker
international533
Ik heb verder dan geen idee. Denk dan dat de 745 s dan gewoon de opvolger is van de 744. De 745 zal wel geSynchroniseert zijn. en 744 niet.
Ja de groepenschakeling
international533
Ja, dan zal dat wel het verschil tussen beiden zijn.

Maar wat is nou het verschil tussen een 745 XL en een 856 XL? Is dit alleen de turbo? En heeft de 856 een complete achterbrug van de 845XL?
856 heeft turbo ja, achteras is haast het zelfde, alleen maar wat verzwaard, 745/845/856 is allemaal de zelfde basis
international533
Ja, maar een 845 heeft toch ook achter hydraulische remmen? Maar bij een 745 zijn dit gewoon droge remmen. Zijn deze in de bak ook hetzelfde dan? of ook verzwaard?
Dat was optie van die remmen dacht ik
Malf
Ik weet enkel dat de remmen van onze 845 behoorlijk beroerd zijn 😃
En ook dat er een hydraulische wagenrem op zit 😛
hakkert6
Het verschil tussen 744 745 zonder xl is volgenmij dat de 744 in duitsland gebouwd is en de 745 in frankrijk. het zelfde heb je met 644-645 zonder xl en 844(s)-845 zonder xl.

Zo heb je ook de 624,724,824 die in frankrijk als 634,734,834 gebouwd is.

en de duitse 955,1055,1255,1455 met een fritzmeijer cabine gebouwd is, en de franse 955,1055,1255,1455 die met een tim cabine is gemaakt.
956xlpower
Achterbrug 845 of 856 is identiek nix verzwaard, dat is 956 pas. En Hydraulische remmen, het zijn wel natte remmen he, beter kun je niet hebben, leve 9 en 1056xl.
international533
Waar zit het verschil 745 856, in de achterbrug dan?

Kun je op een 745 ook zo een turbo van een 856 op drukken? zodat je een 856 als ware hebtt.
hakkert6
De achterbruggen van 523,624,724, enz t/m 956/1056 enz. zijn in de basis nagenoeg het zelfde.

Er zijn verschillen in overbrengingen,aanbouwdelen,remmen,eindvertragingen,e.d.

Een motor van een 745 is nagenoeg gelijk aan een 856.
Een 856 heeft dikkere piston pennen dan een 745.
Machineman
Net als bie de 1055 en 1046..dezelfde motor, maar de bak maakt het verschil in trekkracht. Ook de cabines is een wereld van verschil...In mijn 1055 kan ik zonder schoenlepel in 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
27
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
29