Illustratie van:

Renault onbekend - Steyr achterbrug c.a.160pk

Hallo hallo,

Ik open maar weer eens een topic over de aftakas van onze dx.

Er zit dus een Steyr achterbrug in, waarvan ik heb gehoord dat deze ook in een bepaalde serie van Renault zit. Echter kan ik nog niet ontdekken welke serie.

Of weet iemand nog ssn slooptrekker te staan? Deutz dx140, dx160, dx7.10 Of een Steyr 8160, 8170 of 8180.

Of dus dit type Renault. Achterbrug is genoeg, ik heb alleen de onderdelen van de tekening nodig.

Deel dit topic

Reacties

dx11
...
bertd
Als ze eenzelfde achterbrug hebben, dan moet je gaan denken aan de renault 155.54, 160.XX, 180.XX, gezien deze de trekkers in de jaren 80 gebouwd geweest zijn. Al zit er in renault wel meestal dezeldfe achterbrug als in massey ferguson. Blijkbaar heeft valmet, en steyr ook nog achterbruggen bij massey ferguson gekocht(steyr 9000 serie) Hopelijk kan dit je wat verder helpen om exact uit te zoeken! succes.
(merk is Sisu, was fabriek van renault en mf samen, die achterbruggen en versnellingsbakken maakte)
boegie
Steyr is toch hetzelfde met zf als achtergbruggen??
kace
Betd

Is helemaal geen sisu maar deze achterbruggen zijn van gima .

DX 11
Als er een gima achterbrug in zit bel dan naar meindertsma die heeft het zeker liggen.
dx11
@boegie

Klopt, later is het door zf overgenomen.

Maar het is dus een Steyr achterbrug, Meindersma heeft nog een 8130 staan, maar daar zit nog net een andere achterbrug in.
Steyr thomas
8130 is wel een stuk lichter he, daar kun je weinig onderdelen van overzetten 😉
dx11
@Steyr thomas

ja, helaas. Daar heb ik er al 2 van gevonden 😃
hilbertvdberg
@bertd

die achterbruggen fabriek heet toch Gima? sisu is toch een motor fabrikant.
MaartenMandemaker
Die versnellingsbakfabriek heet Gima. En in de jaren 90 en de eerste helft van de jaren 90 bestond Gima nog niet, toen was het nog eigendom van MF alleen. In de 2e helft van de jaren 90 heeft Renault zich er bij in gekocht omdat die een nieuwe moderne bak nodig hadden voor hun Ares. En in die zware Renault's 160-94 en 180-94 ligt een Same 9 traps powershift
bertd
@hilbertvdberg
inderdaad, kleine verwarring (gevolgen van oudejaarsnacht 😃 )

@MaartenMandemaker
wist ik niet, weer wat bijgeleerd!
MaartenMandemaker
@bertd

Zo leren we elke dag weer he 😄

Die Renault waar een Steyr bak inligt is trouwens een 175-74 zie ik op konedata. Wist niet eens dat dat type bestond en dat Renault een Steyr bak heeft gebruikt. Wel dat Steyr en Deutz uitgewisseld hebben, want de lichte 8100 serie van Steyr zoals de 8130 heeft een Deutz bak en achterbrug
dx11
@MaartenMandemaker

Ha, oke. Ga ik weer verder zoeken!

Das trouwens wel geinig, want in de lichte Steyrs zit een Deutz-bak, en in de zware Deutzen een Steyr bak 😃
CVT6230
@dx11

Tractorfanlid @steyrwanroy weet misschien nog wel een adresje in Oostenrijk.
CVT6230
Foutje, @steyr-wanroy
dx11
@CVT6230

Ik zal @steyr-wanroy wel eens een pb sturen, want ik heb nog steeds niets gevonden!
CVT6230
@dx11

Succes!
Die kwakenaars ofzo in friesland hadden een 8170 waar ze cabine afgehaald hebben.. misschien dat ze de rest daar dan nog van hebben 😉
dx11
@martijnsteyrdriver

Ja, maar dat is ook het type met alleen 1000 toeren, 21 splains aftakas
CVT6230
@martijnsteyrdriver

Is dat misschien die 8170 die van Hay Aerts komt?
Valtra-Fordpower
@dx11

Het houd je flink bezig met het hobby projectje 😃
CVT6230
@dx11

2 Toeren pto was volgens mij een optie. steyr-wanroy heeft een 8150 met deze optie.
dx11
@Valtra-Fordpower

Quote:
Het houd je flink bezig

Pff 😞
dx11
@CVT6230

Later was dat volgens mij wel redelijk standaard geloof ik.
CVT6230
@dx11

Kan zijn ja, waarschijnlijk pas na 1985 of zo.
Valtra-Fordpower
@dx11

Het stond in de beschijving bij Troostwijk, dus je wist wat je kocht. 😉
dx11
@CVT6230

Ik heb net een reactie van iemand via de mail die mij melde dat de deutz sinds 1982 standaard met 540 en 1000 toeren is uitgevoerd.
dx11
@Valtra-Fordpower

ja, maar ik ging er vanuit dat het wel gewoon 540 en 1000 toeren was. Dus dacht even een stompje kopen en klaar is Gerrit.

Dat loopt even anders. Maar alles komt goed hoor, maak je geen zorgen 😃
Valtra-Fordpower
Ben je niet bij de kijkdagen geweest? 😛
CVT6230
@dx11

Ok, bij Steyr weet ik het niet precies.
Fiat1000
In de renault 54 en temis serie zit een 3 traps powershift heete eerst tractoshift en later tractronic. Is de de versnellingsbak / achterbrug die je bedoeld?

Versnellingsbak is van same geloof ik en ook wellis gebruikt bij deutz in de dx 7 serie als ik het goed heb. Is dat de bak die je bedoeld? Dan kan ik evt. wel een onderdeel nummer opzoeken en prijs.
dx11
@Valtra-Fordpower

jawel, maar ik heb dat ding daar niet uitelkaar gesleuteld 😃

@Fiat 1000 Het gaat om de Renault 175-74 waar maarten het over had.

Die is ook gebruikt in de Deutz dx 7.10.
En ik heb al de onderdelen van de tekening nodig. Ik denk dat als ik het nieuw koop dat ik voor 10000 niet klaar ben :|
Fiat1000
Oke ik dacht dat het alleen om de stomp ging. Is alles kapot dan?
dx11
Nee, het was alleen 1000 toeren 21 splains aftakas. we willen nu 540 en 1000 toeren 6 splain er op bouwen.
Fiat1000
Ah zo, dat word nog lastig denk om aan die onderdelen te komen.

Succes ermee
Joop3
Ik geloof, dat hier een gerechtelijke dwaling aan het ontstaan is.
De 175-74 kende ik helemaal niet, maar na een vluchtige internetrecherge zijn er 2 mogelijkheden: Of de handgeschakelde Renault achterbrug, of de 9-traps same tandwieldoos.
Bovendien is de nieuwere TX lijn (-34, -54, -74 en -90) uit de jaren negentig, en dus niet de donor voor jouw aftakasstomp. Het enige PK-monster uit de Renault lijn die volgens mij in aanmerking komt is de 1451, die wel uit de genoemde tijdsperiode stamt. Dit was de enige uit die tijd die geen Renault achterbrug heeft. Ik meende dat het ZF was, maar misschien is Steyr ook mogelijk.
Ik kan je echter wel geruststellen, hier hoef je niet echt naar op zoek. Originele 1451's zijn nog veel zeldzamer als een DX160 met kapotte aftakasstomp... 😉
Ik kijk nog even of ik nog een lijstje met duitse Deutz slopers vinden kan.
@Joop3

volgens konedata zit er in een 175-74 toch wel degelijk een steyr achterbrug.

konedata.net/Traktorit/renault175-74.htm/
dx11
@martijnsteyrdriver

gezien de uitstekende wielnaven is dit ook wel zeer aannemelijk ja. Typerend voor dat type achterbrug.
dx11
@Joop3

Quote:
k kijk nog even of ik nog een lijstje met duitse Deutz slopers vinden kan.

Als je dat zou willen doen... Alle hulp is welkom.
Joop3
@dx11

Voila (kostte wel eventjes zoeken...):

Frick und Aurbacher
Guggenberg 16
87724 Ottobeuren
Tel. 08332/7095
frick-aurbacher.de/

Alfred Wirth GmbH
Industriering 1
86675 Buchdorf
Tel.09099/96660
wirth-landtechnik.de/

H.G. Detjen
Scheeßeler Str.1
27419 Hamersen
Tel. 04282/2219
landmaschinen-detjen.de/

Firma Werner
Fabrikstr. 15
91456 Stübach
Tel. 09161/66310

Fa. Johannes Romünder
Ziegwebersberg 3a
42799 Leichlingen
romuender.de/

D. Lankhorst & Co. GmbH
Uelsener Str. 31
49828 Neuenhaus
lankhorst.de/

Strebel Traktoren AG
Seetalstrasse 2
CH-5632 Buttwil
Telefon: 056 664 12 10
strebeltraktoren.ch/

Meindertsma
Zoelensestraat 39
4013 Kapel- Avezaath
Niederlande
Tel. 0031/344/661747

(oja, bron: trac-technik.de/Forum/showthread.php/… )
Joop3
@martijnsteyrdriver

Klopt, ik zie het. Ook staat er 1989, dus ruim na die oude lijken uit de Deutz DX-serie... 😃
Verder is mijn Fins niks te best.
dx11
@Joop3

Quote:
oude lijken uit de Deutz DX-serie... :D

Nou, nou, nou! 😞

Wel bedankt voor de adressen.
kace

Anders even naar dennis donkers in boekel bellen is ook een sloper en z`n vader is deutz dealer.
Dus zal wel met het spul bekend zijn.

dennisdonkerstractoren.nl/
dx11
@kace

ook al gehad. Had, en wist geen sloop trekker te staan.

Ik heb inmiddels een adres in Oostenrijk welke ik heb gemaild. Ik hoop dat die man er wat van snapt, wat al die buitenlandse talen is niets voor mij 😃 Daarom hb ik ook maar niet gebeld hahah. Maar die man heeft het sowieso wel liggen stond op de site.
ford5000
@dx11

Heb je hier ook al nagevraagd?
Steyr dealer van het eerste uur zo'n beetje.

lmbvandermeij.nl/
+1
dx11
@ford5000

Nog niet. Nu wel.

Bedankt.
kace

Je hebt pb
Valtrapowerr
Staat in frankrijk wel een renaul 175-74 waaraan reparaties nodig zijn 😃

agriaffaires.nl/tweedehands/landbouwtractor/…
renault 851
Heeft er iemand hier ervaring met de renault 160-94 of 180-94 versnellingsbakken betekent het wat of is het dikke rommel grts
renault 851
@valtrapowerr als ge die 175 bekijkt zal wel met een nieuwe koppeling alleen ni opgelost zijn denk

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault onbekend ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
49
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
8