Hallo hallo,
Ik open maar weer eens een topic over de aftakas van onze dx.
Er zit dus een Steyr achterbrug in, waarvan ik heb gehoord dat deze ook in een bepaalde serie van Renault zit. Echter kan ik nog niet ontdekken welke serie.
Of weet iemand nog ssn slooptrekker te staan? Deutz dx140, dx160, dx7.10 Of een Steyr 8160, 8170 of 8180.
Of dus dit type Renault. Achterbrug is genoeg, ik heb alleen de onderdelen van de tekening nodig.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault onbekend ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
(merk is Sisu, was fabriek van renault en mf samen, die achterbruggen en versnellingsbakken maakte)
Is helemaal geen sisu maar deze achterbruggen zijn van gima .
DX 11
Als er een gima achterbrug in zit bel dan naar meindertsma die heeft het zeker liggen.
Klopt, later is het door zf overgenomen.
Maar het is dus een Steyr achterbrug, Meindersma heeft nog een 8130 staan, maar daar zit nog net een andere achterbrug in.
ja, helaas. Daar heb ik er al 2 van gevonden
die achterbruggen fabriek heet toch Gima? sisu is toch een motor fabrikant.
inderdaad, kleine verwarring (gevolgen van oudejaarsnacht )
@MaartenMandemaker
wist ik niet, weer wat bijgeleerd!
Zo leren we elke dag weer he
Die Renault waar een Steyr bak inligt is trouwens een 175-74 zie ik op konedata. Wist niet eens dat dat type bestond en dat Renault een Steyr bak heeft gebruikt. Wel dat Steyr en Deutz uitgewisseld hebben, want de lichte 8100 serie van Steyr zoals de 8130 heeft een Deutz bak en achterbrug
Ha, oke. Ga ik weer verder zoeken!
Das trouwens wel geinig, want in de lichte Steyrs zit een Deutz-bak, en in de zware Deutzen een Steyr bak
Tractorfanlid @steyrwanroy weet misschien nog wel een adresje in Oostenrijk.
Ik zal @steyr-wanroy wel eens een pb sturen, want ik heb nog steeds niets gevonden!
Succes!
Ja, maar dat is ook het type met alleen 1000 toeren, 21 splains aftakas
Is dat misschien die 8170 die van Hay Aerts komt?
Het houd je flink bezig met het hobby projectje
2 Toeren pto was volgens mij een optie. steyr-wanroy heeft een 8150 met deze optie.
Pff
Later was dat volgens mij wel redelijk standaard geloof ik.
Kan zijn ja, waarschijnlijk pas na 1985 of zo.
Het stond in de beschijving bij Troostwijk, dus je wist wat je kocht.
Ik heb net een reactie van iemand via de mail die mij melde dat de deutz sinds 1982 standaard met 540 en 1000 toeren is uitgevoerd.
ja, maar ik ging er vanuit dat het wel gewoon 540 en 1000 toeren was. Dus dacht even een stompje kopen en klaar is Gerrit.
Dat loopt even anders. Maar alles komt goed hoor, maak je geen zorgen
Ok, bij Steyr weet ik het niet precies.
Versnellingsbak is van same geloof ik en ook wellis gebruikt bij deutz in de dx 7 serie als ik het goed heb. Is dat de bak die je bedoeld? Dan kan ik evt. wel een onderdeel nummer opzoeken en prijs.
jawel, maar ik heb dat ding daar niet uitelkaar gesleuteld
@Fiat 1000 Het gaat om de Renault 175-74 waar maarten het over had.
Die is ook gebruikt in de Deutz dx 7.10.
En ik heb al de onderdelen van de tekening nodig. Ik denk dat als ik het nieuw koop dat ik voor 10000 niet klaar ben :|
Succes ermee
De 175-74 kende ik helemaal niet, maar na een vluchtige internetrecherge zijn er 2 mogelijkheden: Of de handgeschakelde Renault achterbrug, of de 9-traps same tandwieldoos.
Bovendien is de nieuwere TX lijn (-34, -54, -74 en -90) uit de jaren negentig, en dus niet de donor voor jouw aftakasstomp. Het enige PK-monster uit de Renault lijn die volgens mij in aanmerking komt is de 1451, die wel uit de genoemde tijdsperiode stamt. Dit was de enige uit die tijd die geen Renault achterbrug heeft. Ik meende dat het ZF was, maar misschien is Steyr ook mogelijk.
Ik kan je echter wel geruststellen, hier hoef je niet echt naar op zoek. Originele 1451's zijn nog veel zeldzamer als een DX160 met kapotte aftakasstomp...
Ik kijk nog even of ik nog een lijstje met duitse Deutz slopers vinden kan.
volgens konedata zit er in een 175-74 toch wel degelijk een steyr achterbrug.
konedata.net/Traktorit/renault175-74.htm/
gezien de uitstekende wielnaven is dit ook wel zeer aannemelijk ja. Typerend voor dat type achterbrug.
Als je dat zou willen doen... Alle hulp is welkom.
Voila (kostte wel eventjes zoeken...):
Frick und Aurbacher
Guggenberg 16
87724 Ottobeuren
Tel. 08332/7095
frick-aurbacher.de/
Alfred Wirth GmbH
Industriering 1
86675 Buchdorf
Tel.09099/96660
wirth-landtechnik.de/
H.G. Detjen
Scheeßeler Str.1
27419 Hamersen
Tel. 04282/2219
landmaschinen-detjen.de/
Firma Werner
Fabrikstr. 15
91456 Stübach
Tel. 09161/66310
Fa. Johannes Romünder
Ziegwebersberg 3a
42799 Leichlingen
romuender.de/
D. Lankhorst & Co. GmbH
Uelsener Str. 31
49828 Neuenhaus
lankhorst.de/
Strebel Traktoren AG
Seetalstrasse 2
CH-5632 Buttwil
Telefon: 056 664 12 10
strebeltraktoren.ch/
Meindertsma
Zoelensestraat 39
4013 Kapel- Avezaath
Niederlande
Tel. 0031/344/661747
(oja, bron: trac-technik.de/Forum/showthread.php/… )
Klopt, ik zie het. Ook staat er 1989, dus ruim na die oude lijken uit de Deutz DX-serie...
Verder is mijn Fins niks te best.
Nou, nou, nou!
Wel bedankt voor de adressen.
Anders even naar dennis donkers in boekel bellen is ook een sloper en z`n vader is deutz dealer.
Dus zal wel met het spul bekend zijn.
dennisdonkerstractoren.nl/
ook al gehad. Had, en wist geen sloop trekker te staan.
Ik heb inmiddels een adres in Oostenrijk welke ik heb gemaild. Ik hoop dat die man er wat van snapt, wat al die buitenlandse talen is niets voor mij Daarom hb ik ook maar niet gebeld hahah. Maar die man heeft het sowieso wel liggen stond op de site.
Heb je hier ook al nagevraagd?
Steyr dealer van het eerste uur zo'n beetje.
lmbvandermeij.nl/
Nog niet. Nu wel.
Bedankt.
Je hebt pb
agriaffaires.nl/tweedehands/landbouwtractor/…