Case International 856 XL - distributie plaat verwijderen

Heren morgen wil ik de distributie plaat verwijderen van mijn 2 wiel drive 856. De nokkenas moet eruit ivm slijtage aan het busje tussen nokkenas en klepstoter. Kan één klep niet meer stellen. Mijn vraag is moet dan de voorkant (met de vooras) er af of niet? De radiateur en waterpomp heb ik er af.

Huib
huib

Reacties

caseihman
Dat kan je zelf toch zien of die eraf moet.
Bij mijn 1046 moest ik enkel de radiator en de waterpomp verwijderen.
Dit zal bij een 856 ook wel zo zijn
b450
Kan je zo bij de nokvolger of moet je dan ook nog je carterpan weghalen?
monteurtje
Ik het nog nooit geprobeerd om het zonder de vooras te demonteren, maar als je de vooas met drager demonteerd het je wel lekker veel ruimte om te sleutelen.
hakkert6
Voor het demonteren van de nokkenas hoeft de vooras met drager niet verwijdert te worden.

Let wel op dat bij het demonteren van de nokkenas de nokvolgers niet in het carter vallen, anders kun je het carter en dus ook de vooras met drager alsnog lossleutelen.
pruttelpower
Bij een 2wd legt de vooras er toch zo naast?
huib
Inderdaad de vooras met drager moest eraf. En was niet veel werk. Nokkenas is eruit en één nokvolger is ingesleten. Nu onderdelen bestellen en morgen in elkaar zetten.
IH-Jansen
@pruttelpower
het gaat ook om het stuk waar hij inhangt.
ihc-driver
@pruttelpower En het schommelblok waar de vooras in hangt is hetzelfde bij een 2wd als bij een 4wd (met zijaandrijving) , enkel de aandrijfas bij de 4wd moet je ook nog lossleutelen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 856 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!