Ford 2000 - Laad lampje ford 2000
Hallo,Ik heb een ford 2000 en het laad lampje bleef constant branden heb hem toen bij een mechanisatie bedrijf (ford dealer) gehad en die hebben een nieuwe dynamo en spanningsregelaar erop gezet en dan is het weer even goed en na een tijdje brand hij weer bij de dealer weten ze ook niet hoe dat kan kabels zitten wel allemaal goed.
Ik lad ergens iets over spanningsregelaar electronisch maken? Hoe werkt dit? Ben een beetje einde raad iemand ideeën? Hoor graag van jullie
Deel dit topic
Bijlages

(klik om te vergroten)
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Ford 2000
Er zijn tientallen leden die ervaring blijken te hebben met de Ford 2000.
48
94.533
189
Laatste
Reacties
Nieuwe regelaar, nieuwe dynamo, zelfs een nieuwe accu, bedrading goed, regelaar en dynamo gepolariseerd, en nog laad het kreng niet.
Bij mij gaat bij toeren wel het lampje uit, maar als ik op beide polen meet is de spanning 0.2V lager dan bij motor uit.
Toch iets met dat polariseren denk ik.
Trek die maar eens uit elkaar
Als die slecht contact maakt krijg je namelijk dit soort storingen
Kijk daar eerst maar naar want iets oplossen waar je niet bij bent is natuurlijk niet zo evident.
Ik begrijp ook niet goed waarom men direct een nieuwe dynamo koopt, die zijn prima te herstellen.
of al een modernere (wisselstroom) alternator?
Ik heb ook eens zoiets voorgehad, niet op een blauwe trekker, en heb toen uiteindelijk ook een alternator geplaatst. kon ik tegelijk ook eens goeie lampen plaatsen, want zo'n oude dynamo laad zeker bij stationair niet zoveel.
Het probleem wat je beschrijft heb ik ook gehad bij een klant van ons. Al een aantal jaren liggen stoeien, maar telkens deed alles het maar even. Meerdere malen dynamo en regelaar laten testen en afstellen. Nieuwe accu’s, nieuwe bedrading, niks hielp.
Toen uiteindelijk met een dynamo/startmotor specialist om tafel. Die vertelde ook dat de regelaars die tegenwoordig geleverd worden van zeer slechte kwaliteit zijn.
Deze beste man heeft uiteindelijk de regelaar helemaal elektronisch gemaakt. Alles in het regellaarhuis kunnen monteren met dezelfde aansluitingen.
Nu nooit geen problemen meer gehad.