Het kampje blijfd branden van mijn case international 644

Hallo het Lampje op mijn dashboard blijfd branden nadat ik de tractor met de hogendrukreiniger heb gewassen kan dit kwaad en wat kan ik er aan doen eerst ging het lampje uit als je de tractor hebt gestard zo hoord het ook zie foto en als je iets weet reageer dan even
Met vriendelijke groeten dylan
dylan-vd644

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Fendt926Driver
Waarschijnlijk heeft de dynamo een volle waterstraal mee gekregen en maakt die contact met de massa.
Goed laten drogen.
Een dynamo is massa.
Dus als jij contact aan zet brand er een lampje door een plus draad en de massa van de dynamo.
Als jij start en de dynamo begint stroom te leveren wordt jou massa draadje een plus draadje en bij dubbel plus op een lampje (zonder massa) gaat jou contact lampje uit
dylan-vd644
@Fendt926Driver wat kan je hier aan doen want dat de tractor is al 3 dagen geleden gekuist en is dit erg
Pauls
Quote Reactie van @dylan-vd644:
en is dit erg

De batterij laad niet meer bij, dus straks start je trekker dan ook niet meer. Heeft de trekker ondertussen al wat uren gedraaid sinds de carwash(poetsbeurt) ? Mss een draadje los gespoten met hogedruk ? soms is er wat water blijven hangen in de achterzijde aan de gelijkrichterkap.
dylan-vd644
@Pauls wat kan be hieraan doen
Pauls
@dylan-vd644 hangt ervan of je gewoon bent om wat te sleutelen, anders alternator eraf halen, en wat ronddraaien zodat ie ook op z'n kop komt, zodat al het water eruit kan, maar voor ja dit doet, neem foto van hoe de draden zijn aangesloten, en nadien de V riem terug voldoende opspannen. Komt er zo goed als geen water meer uit dan de alternator elektrisch uitmeten, bij niet draaiende motor en draden nog los, moeten er bepaalde weerstanden kunnen gemeten worden, maar ken de waarden tussen de verschillende pennen en de massa niet uit het hoofd. Bij sommige zit ook de toerental meting op de alternator, maar weinig waarschijnlijk al in uw 644, maar het kan soms. Via google kan je sommige waarden wel vinden, alsook het juiste aansluitschema. suc6
dylan-vd644
@Pauls maar misch als ik hem eraf heb gehaald en ik laat het water eruit en ik monteer hem weer dat het is opgelost
Pauls
@dylan-vd644 Zou kunnen, maar is geen zekerheid, kan zijn dat het uitspuiten met de hogedruk ergens iets van koolborstels heeft verplaatst, (dit kan enkel als ze al ver versleten zijn en net uit de houder kunnen torsen) en zodoende levert de alternator niks meer. Het is eigenlijk al geen goed idee om de hogedruk op oudere elektrische apparaten te zetten, een nevel om het stof te verdrijven is vaak voldoende, en ik doe dat alleen maar met draaiende motor.
dylan-vd644
@Pauls ja ik heb meer op het blog gericht niet echt op de alternator
dylan-vd644
@Pauls dus het zou ook kunnen dat de alenator kapot is .
Mvg
Pauls
@dylan-vd644 Dat weet je alleen maar als je m uittest/ laat uittesten.
dylan-vd644
@Pauls kost dat veel voor te laten testen
Pauls
Soms goedkoper om direct te vervangen, en ruilalternator te monteren, dan blijft de jouwe bij de handelaar,die m dan reviseert en jij krijgt een gereviseerde mee voor ongeveer de helft van nieuw. Ben je vaak weer jaren gerust. waar woon je ergens in belgie (mag je in pb sturen), ken wel een paar adressen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden lampje en kabels geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!