Het kampje blijfd branden van mijn case international 644

Hallo het Lampje op mijn dashboard blijfd branden nadat ik de tractor met de hogendrukreiniger heb gewassen kan dit kwaad en wat kan ik er aan doen eerst ging het lampje uit als je de tractor hebt gestard zo hoord het ook zie foto en als je iets weet reageer dan even
Met vriendelijke groeten dylan

Deel dit topic

Bijlages

(klik om te vergroten)

Reacties

Fendt926Driver
Waarschijnlijk heeft de dynamo een volle waterstraal mee gekregen en maakt die contact met de massa.
Goed laten drogen.
Een dynamo is massa.
Dus als jij contact aan zet brand er een lampje door een plus draad en de massa van de dynamo.
Als jij start en de dynamo begint stroom te leveren wordt jou massa draadje een plus draadje en bij dubbel plus op een lampje (zonder massa) gaat jou contact lampje uit
dylan-vd644
@Fendt926Driver wat kan je hier aan doen want dat de tractor is al 3 dagen geleden gekuist en is dit erg
Pauls
Quote Reactie van @dylan-vd644:
en is dit erg

De batterij laad niet meer bij, dus straks start je trekker dan ook niet meer. Heeft de trekker ondertussen al wat uren gedraaid sinds de carwash(poetsbeurt) ? Mss een draadje los gespoten met hogedruk ? soms is er wat water blijven hangen in de achterzijde aan de gelijkrichterkap.
dylan-vd644
@Pauls wat kan be hieraan doen
Pauls
@dylan-vd644 hangt ervan of je gewoon bent om wat te sleutelen, anders alternator eraf halen, en wat ronddraaien zodat ie ook op z'n kop komt, zodat al het water eruit kan, maar voor ja dit doet, neem foto van hoe de draden zijn aangesloten, en nadien de V riem terug voldoende opspannen. Komt er zo goed als geen water meer uit dan de alternator elektrisch uitmeten, bij niet draaiende motor en draden nog los, moeten er bepaalde weerstanden kunnen gemeten worden, maar ken de waarden tussen de verschillende pennen en de massa niet uit het hoofd. Bij sommige zit ook de toerental meting op de alternator, maar weinig waarschijnlijk al in uw 644, maar het kan soms. Via google kan je sommige waarden wel vinden, alsook het juiste aansluitschema. suc6
dylan-vd644
@Pauls maar misch als ik hem eraf heb gehaald en ik laat het water eruit en ik monteer hem weer dat het is opgelost
Pauls
@dylan-vd644 Zou kunnen, maar is geen zekerheid, kan zijn dat het uitspuiten met de hogedruk ergens iets van koolborstels heeft verplaatst, (dit kan enkel als ze al ver versleten zijn en net uit de houder kunnen torsen) en zodoende levert de alternator niks meer. Het is eigenlijk al geen goed idee om de hogedruk op oudere elektrische apparaten te zetten, een nevel om het stof te verdrijven is vaak voldoende, en ik doe dat alleen maar met draaiende motor.
dylan-vd644
@Pauls ja ik heb meer op het blog gericht niet echt op de alternator
dylan-vd644
@Pauls dus het zou ook kunnen dat de alenator kapot is .
Mvg
Pauls
@dylan-vd644 Dat weet je alleen maar als je m uittest/ laat uittesten.
dylan-vd644
@Pauls kost dat veel voor te laten testen
Pauls
Soms goedkoper om direct te vervangen, en ruilalternator te monteren, dan blijft de jouwe bij de handelaar,die m dan reviseert en jij krijgt een gereviseerde mee voor ongeveer de helft van nieuw. Ben je vaak weer jaren gerust. waar woon je ergens in belgie (mag je in pb sturen), ken wel een paar adressen.
dylan-vd644
@Pauls ik heb de altenator eraf gehaald en rondgedraaid maar er kwam geen water uit of niks ik heb de kabeltjes licht opgescheurd en terug gemonteerd maar het lampje blijft branden zou het ook niet aan de kabels kunnen liggen
Mvg
1046
@dylan-vd644 al gemeten wat die bijlaad op de accu???
dylan-vd644
@1046 hoe moet je dit doen mvg
1046
@dylan-vd644 voltmeter op de accu als de motor draait
dylan-vd644
@1046 beste op welke stand moet deze meter weer staan voor de accu te meten of hij oplaad kijk foto e reageer aub
Met vriendelijke groeten

(klik om te vergroten)

+1
Fendt926Driver
@dylan-vd644 bij V met recht streepje (gelijk stroom) en dan op 20.
Je meetbereik is dan tot 20v gelijkstroom.
Jou dynamo zal op de top een 14 volt leveren.
Soms met starten even 1400 toeren pakken om dynamo in te schakelen. Dan weet je zeker dat die zou moeten doen
dylan-vd644
@Pauls de dynamo is getest en is nog goed waaraan zou het nog kunnen liggen dat het lampje blijft branden
Fendt926Driver
@dylan-vd644 als eerder vermeld gaat het draadje wat massa maakt op de massa van de dynamo uit als het massa draadje een plus draad wordt.
Dat gebeurt dus niet.
Dus verwacht ik dan ergens een gebroken of los draadje.
Lampje is wel heel anders brande het niet.
Dus trekker starten en met een plus draadje op de accu de kabel langs die op de min van het lampje zit.
Per halve meter proberen en dichtbij gaat het lampje zeker uit en als die dat niet meer doet zit ergens een kortsluiting in de draad.
Misschien iets peuteren aan de kabel /kabelboom kan ook al aan of uitschakelen van het lampje teweeg brengen. Dan daar iets beter kijken.
Pauls
Quote Reactie van @Fendt926Driver:
Dus verwacht ik dan ergens een gebroken of los draadje.

Die kans is er meer en meer, met de hogesrukspuit de kabelboom beetje verschoven ?? Het is attijd een hele zoektocht als het eerst werkte en dan proberen achterhalen wat je exact allemaal hebt gedaan om zo de oorzaak van het probleem te kunnen achterhalen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Hebben de trefwoorden lampje en kabels geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN