Illustratie van:

International 1046 - Brandstofpomp op graden zetten

Ik heb gehoord dat als je de pomp vroeger zet de trekker langer aanhoud maar hoe vroeg mag ik hem maximaal zetten( hoeveel graden)

Deel dit topic

Reacties

fendt-vario
25graden bevalt mij best int tshirt
arjanWolfs
Een preciese aantal graden zeggen helpt niet ligt ook aan de factoren hoeveel diesel je inspuit en hoeveel bar druk je verstuivers opstaan
1046
@joepvanoort

je hebt pb
b-275
Je kan bij een inter maximum 2graden vroeger zetten
als ik het goed voorheb staan die rond de 16°
maar als je hem vervroegd bestaat de kans dat hij heel slecht ga starten
1046
@b-275

das bullshit , ik heb zeker wel 4 graden vroeger en start als een tierelier
Inter724
@b-275

Bij 'vroeger zetten' wordt de kans op slecht starten idd zeer groot.
fendtjuh
Pomp van m'n transporter staat ook te vroeg, start ook als een tierelier...
caseihman
Je kan hem wel rond de 20graden zetten.
Die van mij stond op 25 graden, maar die kreeg ook veel meer brandstof
1046
@caseihman

wat voor pomp had jij er op zitte????????
caseihman
Originele pomp stond bij mij op 18 grade,
Daarna heb ik een 1455 pomp gehad op 20 graden,
Daarna een bosch a-pomp die 550cc gaf , die stond op 25
1046
@caseihman

ik denk dat de topicstarter een standaard pomp heb , net als ik
caseihman
Ja daarom zei ik ook , originele pomp kan je tot 20 graden zetten
1246 844-s
Volgens mij stond die aangepaste pomp van mij toen ook rond de 22 graden.

mischien wel wat voor de topicstarter een originele 1046pomp met 1246 plunjer en een lekker stijve regelateur dr in....
joepvanoort
Ik heb nu een 1455 pomp op een 1046
caseihman
Ow ja als je er ook nog een turbo hebt opstaan zou ik hem rond de 18 tot 20 graden zetten.
En als je geen turbo hebt , zet hem dan zo vroeg mogelijk.
1246 844-s
Leuk zo'n 14 pomp op een kale 6 maar kwa pk's schiet je dr ook helemaal niks mee op...
caseihman
Nee idd, op een kale 6cil kan je net zo goed je originele pomp laten staan...
1046
Dan is et eerder verzuipe dan pompe
joepvanoort
Werkt zeker wel met oude pomp max 102 pk nu makkelijk 110
Ik ga van 99 pto standaard na maximaal 110/111 pk pto met niet al te grote bosch A-pomp. wil nog eens kijken of ik pomp nog even wat vroeger kan zetten als dat helpt, direct ff voor waterrem om te zien wat het doet.
1246 844-s
Ik haalde 109.2 met ori pomp. en je ken t beter in lucht aanvoer zoeken en grades verzetten om m taai te krijgen dan die paar extra pk. want je ken dr alsnog net niks mee die 5pk extra merk je totaal niet...
@1246 844-s

heb je ook wel eens getest met orginele pomp en turbo?, wat zal je dan halen?, keer 150 pk zo`n beetje?, als je er tenminste geschikte turbo bij hebt..
monteurtje
@martijnsteyrdriver

1246 844-s heeft het over een 1046 (6cilinder zonder turbo).
die kunnen met een nieuwer model Bosh pomp(ve) er wel 125 pk uit krijgen.
een 1246 (6cil turbo) kun je standaard makkelijk op 150 krijgen daar hoef je weinig voor te doen.
@monteurtje

voor zover ik weet heeft hij een 1046 turbo.. hij zegt toch ik haalde 109.2 met orginele pomp. en heeft hij nu een andere pomp en turbo. maar ik was benieuwt wat hij zou hebben gehaald met orginele pomp die 109 levert, en dan mét turbo.
want.... dan weet ik ook zo`n beetje wat ik dan waarschijnlijk zo`n beetje aan pks zou krijgen als ik turbo zou monteren.

als het zo is dat hij een 1046 heeft gehad, en deze heeft ingeruild voor een 1246 dan mijn excuses.

125pk is dat pto of motor?, als dat pto is dan is dat ook wel het allermeeste en is motor ook echt goed fris of niet?.
monteurtje
Met turbo zit ie wel rond de 200 pk volgens mij.

maar die 1046 waar ik het over had geeft het aan de pto, is wel geheel gereviseerden aangepaste verstuivers en orginele pomp van een 1255xl
Ah oke, interresant.
wat is er zoveel anders aan die aangepaste verstuivers?, net ff slagje groter?
monteurtje
Ja groter en meer gaatjes erin.
Oke, heb hier namelijk nog een 1090 staan waar ik misschien nog het een en ander mee wil, vandaar dat ik wel benieuwt was wat er mogelijk is omdat dit redelijk vergelijkbare trekkers zijn.
1246 844-s
@martijnsteyrdriver

nou martijn je heb helemaal gelijk. ik heb toen met die originele pomp en dat turbo opbouwsetje 2 seizoenen gereden geloof ik. en ik haalde net geen of net wel 130pk, nu met dit lieve pompje ga ik net iets verder haha
1246 844-s

zoals hierboven beschreven
1246 844-s

vergelijkbare afstelling maar dan met t goeie pompie
roy jd3130
Netjes hoor
joepvanoort
@1246 844-s

Jullie rijden wel hard in welke versnelling rij jij met turbo en zonder op een zandbaan
wvdh
@joepvanoort

is het afhangelijk welke klasse. maar ik kan 4 hoog in de 5.5 t op een zand baan dat is +-16km/uur. denk van ruben het misschien wel aan kan. onze trekker zijn ongeveer het zelfde
joepvanoort
Ik rij nu meestal 3 hoog zandbaan 4.5t zonder turbo
1246 844-s
7 ton klei pomp dicht 2laag open 2hoog
5,5ton pomp dicht 2hoog of 3laag pomp open 3laag 3 hoog
5,5ton zand 4laag pomp open, 4hoog heb ik 1x gereden op de stoute cross met klein wagentje op zand

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1046 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
37
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
53