Hallo,
Als ik de trekker in de versnelling wil zetten gaat dat
Heel moeilijk de tandwielen draaien dan nog.
Ook blijft de trekker soms door rijden als je de koppeling
In trapt. Ik heb al geprobeerd om de stang in te korten
Maar dan hou ik geen vrije slag over en slipt de koppeling.
Heeft iemand enig idee hoe dat kan?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 3000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De koppelingsplaat blijft dan plakken door de olie die tussen vliegwiel en koppelingsplaat komt.
Kijk eerst eens of het kleine gaatje onderin je koppelingshuis wel open is is zodat eventueel aanwezige vloeistof eruit kan.
Probeer ook eens in bv de eerste versnelling hoog of 3 laag de rem in te trappen als hij door blijft rijden terwijl je de koppeling intrapt. Vaak springt de plaat dan wel los.
En lekt ook niet. En de plaat zit ook niet vast want heb het al
Meerdere keren geprobeerd om tijdens het rijden op de rem
Te trappen
Heb je het plaatje bij het vliegwiel waar je normaal naar het aantal graden voor afstelling kijkt als eens losgehaald en gekeken of het vliegwiel vet is?
Drukgroep,rijplaat en aftakasplaat vervangen.
Lijkt er toch op dat de koppeling niet goed vrij komt.
Misschien iets gebroken van de drukgroep,hoe weet je dat de platen niet zijn versleten? Op "hoe laat" staat je armpje uit je koppelingshuis,staat hij op 5 uur is hij aardig op.