International Harvester - Olie op achterbrug en hydralisch systeem
Ik heb een koppeling vervangen van een international 453,
nu zijn de hydraliek leidingen er af geweest en is het systeem (deels leeg gelopen)
liter of 8 kwam er af, nu kan ik over de 453 slecht vinden welke olie er op moet,
olie op de hef, lijkt mij dat de hef gelijk staat met het hydraulisch systeem
peilstokje achter op het hefdeksel blaas je daar op loopt de olie extra hard uit het gat waar de leiding zat richting de pomp, dus lijkt mij 1 systeem?
Maar anderen zeggen mij van niet.
Wie kan mij opheldering geven?
En welke olie te gebruiken.
met vriendelijke groet,
Van der Wal
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International Harvester en hebben de trefwoorden olie , versnellingsbak en achterbrug geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Achterbrugolie is apart.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
Hoeveel versnellingen heeft deze bak? Hij kan eventueel een wandlergetriebe hebben (extra versnelling op elke versnelling). Dan zit er hydrauliekolie in de bak ivm oliepomp.
Dit is wel uitzonderlijk en ik schat dat minder dan 1 op de 50 dit hebben.
Eventueel een foto maken tussen stuurhuis en versnellingspook, dan zien we dat zo.
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
(klik om te vergroten)
In de hydrauliek gaat 13,4 liter Hy-Tran olie.
Heb je een trekker met Wandlergetriebe, dan gaat er ook Hy-Tran olie in de versnellingsbak/achterbrug, 34 liter in totaal.