Valtra sterkste stijger op Duitse markt
Valtra verkocht vorig jaar 666 trekkers in Duitsland, tegenover 425 in 2010. De Finse fabrikant verkocht daarmee ruim de helft trekkers meer (57% om precies te zijn) en steeg daarmee van 1,5 naar 1,9% marktaandeel. Ook Claas (van 7,3 naar 8,2%), Kubota (van 4,5 naar 5,2) en Massey Ferguson (van 3,7 naar 4,1) deden in de top tien goede zaken.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
we hebben het over trekkers he
geen tuin machines
Ze hebben vorig jaar meer Hakselaars en maaidorsers verkocht ook.
ja, die jaguars en de tucano en lexion doen het goed
laat ze maar lekker in Japan blijven
motte we hier met die gasten???
kubota hoort tussen de rijst niet hier
water zat voor rijst wou je zeggen
En hoe kan het dat het marktaandeel van Claas als gaat om de traktoren ook goed stijgd? Door de JD motoren natuurlijk
@Koentjuh
Had je het slechter of beter verwacht? Ik in iedergeval niet slechter. Claas hoort in die top, net als Fendt en JD. Maar ze doen het niet slecht bij Claas als je ziet hoelang zij pas trekkers bouwen vergeleken met fabrikanten als Fendt en JD.
volgens mijn berekeningen zouden er dan 2874 claastrekkers verkocht zijn in duitsland.
(666/1,9*8,2)
Nu wel. Maar in het begin was het vooral JD wat er in lag denk, dat bedoelde ik.
Ik denk dat dat toch wel kan kloppen. Als je ziet dat alleen van JD hier per jaar al bijna iedere dag op een vestiging van een dealer een trekker verkocht moet worden. Dat loopt ook aardig in de duizendjes. En Duitsland is 10 keer groter.
Niet dat ze na een dikke 5 jaar trekkers maken al in de top 4 zouden staan, dat Claas hard aan de weg timmert staat iig vast!
motte we hier met die gasten???
kubota hoort tussen de rijst niet hier
Wil niet lullig doen maarreh ik denk dat Kubota een van de meest verkochte minikraan in NL is.... Japanse producten zijn over het algemeen zeer goed, simpel en betrouwbaar en geliefd in NL.
nie bij mij
nu ligt er FPT in!
nog niet overal. Welke type's nu ? de 900 of nog meer ?
ik wist dat het ging komen
als ik zo de verhalen hoor is dat net een reden om gene te kopen, koppakking gaat er nogal graag door
hahah heb jij een 6e zintuig dan?
ja, of achtse, kben de tel een bje kwijt
sokken maat 150
maar serieus
ehm....ehm.... nee, niet echt
Quote:
simpel en betrouwbaar en geliefd in NL.
nie bij mij
Ik ben het toch wel met @Tom VB eens. Ik heb er zelf niet echt mee gewerkt, maar Japanse machines zijn net zo goed kwaliteit als Duitse of wta dan ook. Ik denk dat ik dat toch wel kan weten. Ik heb bijna een jaar tussen tig Hanix'jes gewerkt en ik moet zeggen, ze konden der niet genoeg in een keer naar Nederland halen. En niet alleen Nederland, heel de benelux. En als dat bij Hanix zo is is dat bij Kubota die net zo of denk nog veel bekkender is ook zeker!
Quote:
Door de JD motoren natuurlijk
als ik zo de verhalen hoor is dat net een reden om gene te kopen, koppakking gaat er nogal graag door
Ik denk dat dat meer aan de gebruikers of aan Claas ligt. Ik heb hier nog nooit gehoord dat er problemen zijn met die motoren. En ja, ook John Deere's staan wel eens bij de dealer in de werkplaats dat er iets kapot is, maar dat is bij ieder merk. Maar ik heb het idee dat sommige hier willen zeggen dta het bij JD motoren kei vaak is en dat betwijfel ik toch.
Denk je nou echt dat als er zoveel problemen zijn met die motoren dat ze daar bij JD niks aan doen? Als dat echt zo was hadden ze er bij JD al lang wat aan gedaan. Een fabrikant van motoren voor trekkers, schepen en noem maar op gaat niet eigenwijs de rug keren als er veel klachten zijn. Die doet er wat mee. Er varen waarschijnlijk duizenden of meer schepen (te verstaan als vrachtschepen, jachten etc.) rond met een JD motor, er rijden miljarden trekkers en machines rond met JD motoren, als die motoren echt zo slecht waren was dat niet of was er al lang iets aan gedaan, JD blijft ook verbeteren al denken sommige dat misschien niet. Die gaan echt niet eigenwijs zitten doen en niks veranderen als er echt veel klachten zijn, maar aangezien die er niet zijn is tijdig verbeteren van motoren en ontwikkelen van nieuwe motoren genoeg.
ja oke
maar tis mn merk nie
probleem is nogtans bekend want kopppakking word gratis vervangen
gaan ze verder met plastic joh
over kwaliteit uit Japan :
Hanix is de uitzondering die de regel bevestigd! hahahaha
in de 900 al wel ja
Er verlaten alleen al een paar miljoen trekkers per jaar de fabriek in Mannheim alsk het goed gehoord/gelezen heb. Die hebben allemaal een JD motor, dan daar de andere machines van JD met motor er nog bij tellen en je betn weer wat miljoenen verder, dan nog de schepen en jachten erbij tellen en dan zit je in die jaren dat ze nu ondertussen al eigen motoren bouwen toch wel een een miljard denk.
een paar miljoen???
ik wil je niet compleet de grond in boren, maar je zit een paar miljoen mis!
een miljard motoren??? ben je helemaal mesjogge??
pas geleden heeft GM een motor voor de 1.000.0000 gebouwt vanaf 1970-2012, en die zetten wel iets meer autos af dan jd tractoren!! gewoon om je ff terug op de aarde te zetten, en om het realistich te maken voor je..
een miljard betekend dat 1 op de 7 een JD motor in huis heeft!!!
Ja tuurlijk en is na ong 500.000 6000's begonnen met de 6r serie...
Houd eens op met het verkondigen van deze onzin...
Kan die jongen niets aan doen dat hij een eigen fantasie wereld heeft. Het is voor iedereen lastig.
hahahha leuke reactie !
hahaha, dat terwijl iveco zo anti addblue was(hele flauwe grap).
zullen ze wel niet gebruikt hebben met de race
Maar snap gewoon niet wat sommigen te zeuren hebben over FPT. Zover ik het weet zijn het goede motoren.
Zelfde als zeuren over Kubota in begin van dit topic.
Is gewoon goed spul en die motoren al helemaal, die kom je in van alles en nog wat tegen.
Vaak wordt JD genoemd als enig merk dat alles aan zijn trekker nog zelf bouwt en niks inkoopt, maar volgens mij doet Kubota ook alles in eigen huis maken.
goede reactie wel.
Oke, miljard is misschien iets te veel, maar jij vergeet in je reactie de rest waar JD motoren in liggen. Jij hebt het over de tractoren, JD bouwt ook combines, bosbouw, constructie(grondverzet/bouwmachines) en ga maar door. En nogmaals, ze liggen niet alleen in JD machines, ook in schepen en jachten. En niet iedereen heeft een trekker etc. nee, maar die er hebben, hebben er vaak meer dan 1. Dus dan ist echt niet 1 op de 7.
En uh, 1.000.0000,? is dat niet eerder 1.000.000, 10.000.000, of 1.000.000.000. Ik heb in iedergeval op school nooit van een getal met als laatste 4 nullen gehoord zover ik weet.
Niet veel?
Grondverzet/bouwmachines, schepen en jachten...
Das al aardig wat denk.
nagelpower.nl/
Maar Deutz zal wel op erg veel markten actief zijn ja, dat geloof ik goed
ik weet niet waar je naar toe wilt met je reactie, je had het over 1 miljard tractoren per jaar, en er zijn maar 7 miljard inwoners op deze aardbol.
1 op de 7 mensen koopt per jaar een JD machine????
verder had ik het over 1 miljoen ofwel 1.000.000.- motoren die GM (general motors) geproduceed had van 72 totaan nu (de 5.7L). die bouwen iets meer motoren dan jd, omdat hun afzetmarkt groter is.
dit heeft niks met ...vs.. uittestaan, maar gewoon omdat jij waarschijnlijk een 1000x miszit met jouw verhaal (nulletje meer of minder boeit niet echt).
succes met je blindheid
goed punt!
Dat was idd zoiets zo'n trekker ja. TREKKER UIT MANNHEIM idd. Inmiddels zijn we trouwens daarbij weer een half miljoen verder als we het hebben over de fabriek in mannheim, dus das weer een half miljoen motoren meer Dan de tractoren uit Waterloo en Enschede (weet niet waar die nu gebouwd worden) nog even erbij rekenen en je hebt er weer wat miljoentjes bij. Dan daarbij nog de combines en hakselaars optellen, hupakee weer wat miljoentjes, dan de bosbouwmachines er nog bij en je hebt er weer wat duizendtalletjes bij. Dan de katoenmachines er nog bij, hupakee weer wat duizendjes en ga zo ngo maar even door Kom je aardig in de richting van een paar tientallen miljoenen.
Maar zullen we deze discussie maar sluiten!
Hoeveel combines denk jij dat JD bouwt of gebouwd heeft?
de 6400's was de miljoenste trekker uit manheim
Toen men stopte met de 6030 zijn er een half miljoen 6000/6010/6020/6030's gemaakt dat wil niet zeggen dat je het bij elkaar op moet tellen...
Enkel Mannheim?
Dat zijn wat voor motoren? Want 7 miljoen is erg weinig, voor zo'n bedrijf...
Even ter vergelijking: IHC had in 1970 al 5.000.000 trekkers. Nu lag niet overal een IH-blok in, maar IH bouwde ook vrachtwagens, industriemotoren, shovels en landbouwwerktuigen met een eigen motor...
Kijk, dan komt t in de buurt
Ja, ik probeer ook niet meer op tf te verschijnen, werkend op een jd
Zijn goede trekkers, maar wat mij betreft hoeven ze echt niet opgehemeld te worden...
Volgens mij heb jij te veel de feeling met de werkelijkheid verloren.
Zien je ogen zo groen/geel dat je zo'n eind weg bent?
Dat je een fanatiek John Deere liefhebber bent is niks mis mee, maar blijf wel bij de realiteit.
Wat een reacties weer hier.
JOHN Deere has produced its 1.5 millionth tractor from Mannheim
dus ongeveer 50.000 stuks per jaar in Mannheim
bijna!
nou, er missen nog minimaal 990.000.000.
Kniesoor die daar op let.
Ben geen ingeweide in de John Deere geschiedenis, maar ik neem aan dat hij reeds enige tijd overleden was voordat Deere hun eerste dieselmotor ontwikkelde, tenzij hij regelmatig bij Rudolf Diesel op de koffie kwam.
Deere heeft ook zeker een opmerkelijke staat van dienst door de jaren heen, maar om nou met zulke argumenten te komen als JD6930 om zijn eigen gelijk kracht bij te zetten werken enigzins op mijn lachspieren.
Wat jij uiteraard zult begrijpen.
Zijn wel meer reacties, maar kijk dan even op profiel bij leeftijd en begrijp wat meer.
Weet niet wat je daar wil met een mobieltje, maar ik denk dat die dan al uitgestorven zkjn...
Had ik al gedaan, en verwachtte een knaapje van een jaar of 8. Niet dat er nog een 1 bij voor stond.
Ach ja.... zullen wel meer foutjes in de wereld zijn
Oh vast en zeker!
Viel me hier gewoon een beetje op.
Netjes verwoord
Zeer netjes verwoord.
Ik wilde het woord obsessie nog net niet gebruiken vanavond, maar het klopt wel.
Ja oke, hondertallen, 't was alleen een voorbeeld. Aangezien de meeste alleen naar de motoren i nde trekkers kijken, en niet in de andere machines, en de schepen etc waar ze ook in liggen.
In 2008 is ook een record gehaald kwa aantal tractoren die geproduceerd werden. Dat was idd rond de 50 000, net er onder.
Waarheid als een koe Dinand!
Joa, je hebt nog wel wat jaartjes, Arend
Juist! Iedereen mag een voorkeur hebben, en ouwehoeren mag daarmee ook best, maar je moet uiteraard geen andere trekker afkraken en je eigen merk ophemelen. Ben zelf opgegroeid met rood spul, dat valt wel s te merken, maar zal niet zonder redenen een Fendt, JD of Fiat de grond intrappenr. Dat is niet goed voor jezelf en je eigen merk. Sommigen snappen dat niet, of sterker: willen dit snappen! Wellicht door gebrek aan ervaring?
Ik denk dat het merendeel dat wel heeft.
Ik ben op trekkergebied ook Ford man in hart en nieren, maar er zijn ook types van bv MF of Deutz die me heel goed aan zouden staan.
Op grondverzetgebied ben ik een echte Caterpillarfanaat, maar weet uit eigen ervaring ook dat bv Volvo een veel beter uitgebalanceerde shovel bouwt als CAT.
Dus als ik dan voor de keuze zou staan dan wist ik het wel.
Vaak is het ook zo dat het ene merk op een bepaald gebied wat beter uit de verf komt als het andere, en op een ander gebied kan het weer net andersom zijn.
Dus of het nou om een trekker, grondverzetmachine, auto of wat dan ook gaat. Geen enkel merk is op alle gebieden het beste.
Als je dan verstandig bent maak je een keuze op basis van wat voor jou het belangrijkste is, met daarbij in ogenschouw genomen de voor jou gunstigste prijs/kwaliteit verhouding. Dan pas ben je in mijn optiek verstandig bezig.
Nu geef ik je de aantallen en probeer je als nog jou domme antwoord goed te lullen? Zit je aan de speed of zo?
Daarom doe ik dat ook niet
Ik stamp geen enkel merk de grond in. Ik maak er wel eens grappen over ja. Overt plastic van New Holland bijvoorbeeld, wat meer mensen doen aangezien New Holland daar wat je er ook ana wilt doen gewoon om bekend staat, al heeft iederk dan nog zoveel plastic in/aan zen machines, New Holland staat daar om bekend en dus worden er grappen over gemaakt.
En de viskom/aquarium van de nieuwe Fendt 700, die cabine lijkt gewoon op een viskom/awuarium, daar kan niemand iets aan doen. Ik maak daar ook alleen wel eens een grap over, ik trap het niet de grond in. Ook andere merken niet.
En zoals hierboven al is gezegd. Je kunt hoe grote fan je ook bent van 1 merk ook trekkers/machines van andere merken goed/mooi vinden, ook al ist van de concurrent.
Fendt vindt ik over het algemeen ook erg mooie trekkers/machines bouwen, hetzelfde geld bij Claas. En raar maar waar, New Holland heeft ook wel wat moois er tussen zitten vindt ik. (bijna) Ieder merk heeft wel iets wat iemand niet mooi vindt en iets wat diegene ook weer wel mooi vindt.
@ijdekker
Ze bouwen niet de meeste trekkers, al is rond de 1000 per week in 1 fabriek al heel wat, ook motoren niet. Dat laatste waarschijnlijk door dat Deutz volgensmij toch al wel iets langer daarin actief is en een breder assortiment daarin heeft.
Maar het blijft jammer dat sommige niet willen inzien dat ze nog altijd de grootste fabrikant/marktleider in landbouw, grondverzet/constructie en bosbouw machines zijn. Sommmige willen dat gewoon niet inzien,en gaan daar ook over zueren en dan krijg je ook van die eillange discussies die nergens voor nodig zijn, aangezien het toch allemaal zwart op wit staat.
Fijne week(en fijne carnaval)!
Maar het blijft jammer dat sommige niet willen inzien dat ze nog altijd de grootste fabrikant/marktleider in landbouw, grondverzet/constructie en bosbouw machines zijn. Sommmige willen dat gewoon niet inzien,en gaan daar ook over zueren en dan krijg je ook van die eillange discussies die nergens voor nodig zijn, aangezien het toch allemaal zwart op wit staat.
Fijne week(en fijne carnaval)![/quote]
Zwart op wit?? waar?
Hier
@JD6930
Je hoeft ook niet letterlijk af te kraken, om dit zo te laten over komen...
gevonden!!
Juist
Bizar
Da's dan ook sinds vandaag, want dat was/is al sinds jaar en dag Caterpillar.
Komt nog bij dat Deere het overgrote deel van hun grondverzetmaterieel niet eens zelf bouwt, maar inkoopt bij andere fabrikanten. Kranen bij Hitachi, dumpers bij Bell, en bulldozers bij Liebherr.
Toch knap dat je dan nog de GROOTSTE fabrikant van grondverzetmaterieel bent.
Maar hoe het ook zij, het is duidelijk dat sommigen door hun obsessie het gevoel met de realiteit behoorlijk kwijt zijn.
Ik weet er in ieder geval eentje.
lol.
misschien wel, maar misschien vinden ze ons nu ook wel heel sympathiek, en gunnen ze ons ook om die miljarden motoren te produceren
het is de sticker die telt, snap dat dan... :lol:
Oooooooooooooooooooooooooooooooow, zeg dat dan!
Dus maw: als ik de stickers van de Liebherr, Sch?ffers en JD's afrop, en daar netjes IH stickers op lijm heb ik ineens materiaal uit Neuss of Heidelberg, ipv Bischofshofen en Mannheim? Zal t s voorstellen...
Je snapt 't toch wel ofniet?
Want anders moet ik nu een 2e persoon op TF ook een linkje gaan sturen van wikipedia wat sarcasme betekend, heb ik niet zoveel zin in
Want op sommige reacties hoef je op TF niet meer serieus op in te gaan, dat heeft meer met dagdromen, of misschien wel natte dromen te maken.
Dat er geen smiley geparkeerd staat, betekend niet direct dat ik t niet snap en dat ik serieus ben (Zijn weinig reacties van mij op tf, gepost na 23:00 waar ik serieus ben)
haha, gelukkig maar! Schrok al
Wees niet bang, dit topic komt af en toe een serieuze bijdrage, net als de soortgelijke topics, door welbekende figuren gekopi?erd... Ondertoon is trouwens doorgaans wel serieus
Hij mag zich zeker een wijs man noemen ja
Zuw de proef op de som nemen?
om maar een idee te krijgen: ik had eerst een NH TM120, nu een MF 6470 en daar is meer plastic aan dan aan de NH, dus neem niet alles van iedereen aan maar zeg alleen datgene dat je zeker bent, zeker hier op
TF
Heb het afgelopen jaar samen met mijn vader enkele tientallen John Deere, Cummins, Perkins, Deutz, Sisu en Daf motoren gereviceerd, die voor generatoren, waterpompen en compressors staan (offshore).
Maar het valt gewoon op dat als je een setje stoterstangen van een Deere naast een setje legt van een Cummins of Deutz deze er wel erg ielig en licht uit zien.
Voor het lagerwerk van de drijfstangen geldt precies hetzelfde.
Uiteraard kan John Deere wel een betere kwaliteit staal gebruiken voor deze componenten en het daardoor lichter uitvoeren, maar dat geloof ik niet, want Deere motoren zijn relatief gezien niet duur.
Ik durf daarom ook te beweren dat dit één van de oorzaken is , waarom Deere motoren eerder kapot gaan of problemen hebben, omdat het hele blok een stuk minder zwaar/degelijk is uitgevoerd in vergelijking met andere merken.
Hierbij wil ik nog even toevoegen dat ik het niet heb over motoren van 20 jaar oud, maar over recente diesel / common rail motoren.
Die kopen ze niet in Die bouwen ze samen met Hitatchi, net als de shovels. Ze bouwen trouwens wel iets meer (grondverzet)constructie machines als alleen kranen, buldozers en gronddumpers, die buldozers zou ik toch niet zo zeker zeggen dat het Liebherr's zijn maarja.
Ik heb het op de site van JD gelezen te dat ze ook in constructie, ofwel bouw machines dus(bij bouwmachines horen ook de grondverzetmachines) marktleider waren, ook heb ik dat enkele jaren geleden al ergens gelezen in een nieuwbericht.
Dit staat er in het nieuwsbericht over het 175 jarig bestaan op de site van JD:
''John Deere is 's werelds grootste fabrikant van land- en bosbouw machines alsook marktleider in bouw- en tuin & parkmachines.''
Link:
deere.nl/wps/dcom/…?
idd. Waar? Ik zie in heel die reactie niks staan wat een ander merk afkraakt!
''John Deere is 's werelds grootste fabrikant van land- en bosbouw machines alsook marktleider in bouw- en tuin & parkmachines.''
Laat ELK merk nou dat zinnetje op zijn/haar site vermelden, is niet objectief knul!
Even een vergelijkend waren onderzoekje aan de hand van een paar linkjes dan maar?
We beginnen met de bulldozers:
Als eerste de Deere 1050J in vergelijking tot de Liebherr PR754 Litronic.
Zoals iedereen kan zien op de kleur en bestickering na dezelfde machine:
deere.com/wps/dcom/…?
liebherr.com/EM/de-DE/…/products_em.wfw/id-8605-0/measure-metric
Gaan we verder met de kranen.
We vergelijken de Deere 350G LC met de Hitachi Zaxis ZX350-5(klik bij de Hitachi even op het PDF bestandje rechts op de pagina voor de weergave):
deere.com/wps/dcom/…?
hcme.com/en/content/…
Durf nu nog maar eens weer te beweren dat je gelijk hebt, en als je dat doet weten we gelijk hoe ver je heen bent.
Ik hoor hele goede ervaringen over Caterpillar industriemotoren, ervaring mee?
Liebherr PR754 Litronic
Conclusie: tussen grootste producent, grootste bedrijf en grootste verkoper zit n erg groot verschil
Ik weet bijna zeker dat D&Co nergens de grootste fabrikant in is. Doe mij harde bewijzen en ik zal misschien bijzwenken, tenzij ik t tegendeel weet
Ik durf met zekerheid te zeggen dat deere marktleider is op het gebied van combines, ong 50% wat er rond rijd op de wereld aan combines us een Jd, nu zal dit wel naar boven afgerond zijn maar helemaal uit de lucht gegrepen zal het niet zijn
50%? Dacht dat claas toch nog een iets groter aandeel had.
Ik heb het over combines, niet over hakselaars
Dus jij wil beweren dat JD groter is dan Claas, CNH en AGCO samen? Waarop baseer je dit?
Op het gebied van Combines, dit stond ooit eens in de Nieuwe Oogst toen die nieuwe serie combines bekend was gemaakt. Daarbij zeg ik dat die 50% wel naar boven zal zijn afgerond maar het zal niet uit de lucht gegrepen zijn...
Zo, de rondvraag is de tent uit
Van de John deere website
The company has built its business on harvest equipment. Two out of every five combines sold in the world is a Claas.
Van een onafhankelijk nieuws magazine in 2008.
Geloof ik toch liever het nieuws.
Maarten Dankers ik had het ook over combines.
We vergelijken de Deere 350G LC met de Hitachi Zaxis ZX350-5(klik bij de Hitachi even op het PDF bestandje rechts op de pagina voor de weergave):
deere.com/....
hcme.com/....
Durf nu nog maar eens weer te beweren dat je gelijk hebt, en als je dat doet weten we gelijk hoe ver je heen bent.
Tja, als twee fabrikanten samen machines bouwen, dan is de kans groot dat ze op elkaar lijken he
Hitatchi en Deere hebben zover ik ooit heb gelezen/gehoord samen een fabriek waar dit soort machines worden gebouwd.
Quote:
Dit staat er in het nieuwsbericht over het 175 jarig bestaan op de site van JD:
''John Deere is 's werelds grootste fabrikant van land- en bosbouw machines alsook marktleider in bouw- en tuin & parkmachines.''
Laat ELK merk nou dat zinnetje op zijn/haar site vermelden, is niet objectief knul!
Dat is een persbericht van JD dat ook op de site staat ja. Maar dta gaat dus ook via nieuwsbladen etc. de wereld in waarschijnlijk. Daar gaat men niet over liegen.
Mwah, journalisten zijn soms net scholieren. Klakkeloos overpennen lukt zelfs Britt Dekker. Een beetje feitenonderzoek is er al niet meer.
Hitatchi en Deere hebben zover ik ooit heb gelezen/gehoord samen een fabriek waar dit soort machines worden gebouwd
Dat is het hem nou juist.
Dat hebben ze niet.
De fabrieken van Hitachi in Japan en Nederland zijn voor de volle 100% eigendom van Hitachi zelf.
Ze hebben alleen een joint venture in Noord Amerika voor de distributie van Hitachi kranen onder de Deere naam.
Precies zoals ze dat ook hebben met Liebherr voor de bulldozers en met Bell voor de dumpers.
Bell levert in ruil daarvoor weer machines van Deere onder de Bell naam in Zuid Afrika.
De samenwerking bestaat dus louter uit verkoopovereenkomsten en overeenkomsten voor gezamelijke distributie, maar met een gezamelijke productie van machines heeft het hoe dan ook niks uit te staan.
Oke, zal mij verder ook een worst wezen. Rij er probleemloos mee rond bij ons en ik ben tevreden.
Daar draait het toch ook om.
en laten we welzijn, hoe groter de afzet hoe groter de kans is dat er negatieve verhalen zijn.
Tja, als twee fabrikanten samen machines bouwen, dan is de kans groot dat ze op elkaar lijken he
Hitatchi en Deere hebben zover ik ooit heb gelezen/gehoord samen een fabriek waar dit soort machines worden gebouwd
Dat is het hem nou juist.
Dat hebben ze niet.
De fabrieken van Hitachi in Japan en Nederland zijn voor de volle 100% eigendom van Hitachi zelf.
Ze hebben alleen een joint venture in Noord Amerika voor de distributie van Hitachi kranen onder de Deere naam.
Precies zoals ze dat ook hebben met Liebherr voor de bulldozers en met Bell voor de dumpers.
Bell levert in ruil daarvoor weer machines van Deere onder de Bell naam in Zuid Afrika.
De samenwerking bestaat dus louter uit verkoopovereenkomsten en overeenkomsten voor gezamelijke distributie, maar met een gezamelijke productie van machines heeft het hoe dan ook niks uit te staan
Oke, bedanikt voor de toelichting Weer wat bijgeleerd!
Ik wist alleen zeker dat het niet alleen Deere was die dan machines had van een ander merk onder eigen naam, maar ook de andere fabrikanten.
Ik zei ook; Hitatchi en Deere hebben zover ik ooit heb gelezen/gehoord samen een fabriek waar dit soort machines worden gebouwd
Ik heb het ooit gelezen, maar dat het nu nog is wou ik er niet mee zeggen.
Maar buiten die shovels, kranen, buldozers zijn er ook bouwmachines die ze wel zelf bouwen, anders kun je toch geen marktleider er in zijn lijkt mij.
Maartendankers, dat is toch het belangrijkste we doen het hier met drie merken. Claas/New holland voor onze eigen velden. En de Russische voor loonwerk.
voor zijn hoofd.... arme jongen.
Bell levert in ruil daarvoor weer machines van Deere onder de Bell naam in Zuid Afrika.
De samenwerking bestaat dus louter uit verkoopovereenkomsten en overeenkomsten voor gezamelijke distributie, maar met een gezamelijke productie van machines heeft het hoe dan ook niks uit te staan.
Dat is niet geheel waar. Deere is gedeeltelijk eigenaar van Bell. Inzake Liebherr : Deere maakt voor Liebherr de kleine dozers en rupstrekkers ( las-trekkers oa. ) en Deere koopt de grotere dozers van Liebherr en vermarkt deze onder eigen naam in noord amerika vooral.
Om wat voor motoren ging dat? De kleinere Perkins motoren worden gebouwd bij Shibaura in Japan. Die liggen in oa de Weidemann shovels en in minikraantjes.
Perkins is tegenwoordig eigendom van Caterpillar trouwens.
Waar het mij het meest om ging is om aan te tonen dat het in eerste lijn om samenwerkingsverbanden gaat.
Daar is ook niks mis mee, want dat hebben zoveel fabrikanten.
Denk maar aan de Japanse Sumitomo kranen die onder verschillende namen zoals Case of Link Belt de wereld over gaan.
Dat Deere dat ook heeft met andere fabrikanten is in mijn optiek ook niks mis mee, maar om dat dan te claimen als eigen producten zoals JD6930 doet gaat me iets te ver.
Dat Deere trouwens aandelen in Bell had wist ik niet, dus ook ik leer weer wat bij.
Ik wist niet beter dan dat ze een joint venture voor gezamelijke vermarkting van hun producten had.
Daar is de samenwerking destijds namelijk wel mee begonnen meende ik.
Bedankt voor je correctie en aanvullingen.
Nee, ze gaan echt liegen als zo'n groot bedrijf he. Geloof je het zelf...
''marktleider in 'BOUW- en tuin & parkmachines''
En ik wist niet meer als wat ik zei, vandaar dat ik dat ook zei. Nogmaals dank voor de uitleg. Ook aan @Tom VB
Ja, waarschijnlijk wel. ze grijpen elke kans aan om je te laten geloven in hun product.
Dat zie je met wel meerdere merken, en de duitsters doen dat echt overdreven.
ze hebben gewoon folders waar in staat dat product A op dit punt slecht is, product B op dit punt slecht is en product C (hun eigen) Helemaal geweldig is (met opdruk dat het een geheim document is), en dan heb ik het niet alleen over de verbuiks test die Fendt vermeld op hun advertenties
Tuin en park machines kan ik gedeeltelijk wel inkomen, maar de bouwmachines.................. lijkt me echt te ver gezocht.
maar zolang jij je 'informatie' bij sites van JD zelf haalt, en je verder van geen enkel commentaar je wat aantrekt blijft het gewoon kansloos dromen in je eigen waarheid.
Als JD en Zetor nu ook nog steeds zaken deden had je die aantallen ook nog zo in je broekzak kunnen steken
Ja die groene maaiers met rode primer