Trekvermogen mc cormick d430

Hoeveel ton kan ik trekken met een mc cormick D430

Deel dit topic

Reacties

draaipiet
Vlak op goede verharding kan het al heel veel ton zijn. Het is niet altijd verstandig, zeker op de openbare weg. Hoe hoger je snelheid hoe gevaarlijker het word. Je moet er voor zorgen dat jij en je trekker altijd de baas moeten zijn, en niet dat de treklast met jou en je trekker gaat spelen / sturen. Vroeger was er een wet dat je ongeremd onbeperkt gewicht mocht trekken met een max snelheid van 6km/u. Het verkeer en de wetgeving laten dat niet meer toe
+1
Veenpjp
@draaipiet Het is over de openbare weg. Zou 4 ton te doen zijn ?
draaipiet
@Veenpjp Ik kan dat moeilijk zeggen, 4 ton is voor je cormick dus in verhouding een grote meststrooier of giertank. Die kan hij best wel trekken maar is het geremd ongeremd, hoe ver Als er wat gebeurd ongeremd buiten je schuld om is het dan uit te leggen......... is het vlak? Als je snelheid toe neemt word het risico heel snel hoger. zijn er afdalingen enz. Ik denk dat vooral het bovenste belangrijk is: wie is de baas
walker1
4 ton moet wel kunnen. Wij reden vroeger met een 4200 liter giertank, dus tank zelf en als die vol was zal het totaal rond de 6 ton wegen, achter een MF 135. Ongeremd ook nog, maar ging ok niet harder als zo'n 25 km/h natuurlijk. Ook vaak zat platte wagen met grote balen achter die MF.
Mc Cormick zal qua gewicht en vermogen niet veel verschillen van MF 135 denk ik, dus er 4 ton mee trekken moet kunnen. Met beperkte snelheid, zeg maar 25 km/h is dat goed te doen. Uiteraard moeten de remmen van de trekker wel in orde zijn.
1046
@walker1 een 430 heeft ook geen 40 bak😉😉
walker1
@1046 dat schrijf ik toch ook nergens? geen idee hoe hard ze origineel lopen, maar veel meer als 25 km/h zal het niet zijn.
+3
roscho
Zet die Cormick voor een spoorwagon van 50 ton en hij verplaatst hem. Maar stop je, dan rolt die wagon door.
Zo moet je het in de praktijk zien. Op gang komen gaat op vlakke weg vaak prima, maar stoppen is het probleem. Er hangt heel veel af van het inschattingsvermogen van de chauffeur. Ga je lichtelijk van de heuvel af, vergeet het stoppen dan maar met een ongeremde wagen.
Op vlakke weg en met snelheden tot 20-25 km/h moet het te doen zijn met een ton of 6. Daarbij hangt het er ook vanaf of je een 2-wielige kar hebt, waarbij een zware dissel op de trekker drukt of een 4-wielige schamelaanhanger. Bij de laatste heb je met je trekkertje veel minder in de melk te brokkelen, bij remmen gaan de achterwielen al snel schuiven.
bas101
Het is zoals Roscho en Walker1 het omschrijven , 4 ton op vlakke weg is geen probleem , wel opletten met langere remweg, in de heuvels of bergen of met hoge snelheden zou ik me er met een ongeremde aanhanger er niet aan wagen.
deerejohn
Roscho verwoordt het prima ..remmen ....of de hijdroliek gebruiken als remventiel
roscho
Quote Reactie van @deerejohn:
hijdroliek gebruiken als remventiel

Maar dat zal alleen lukken als de aanhanger een hydraulische rem heeft. Veel van die "lichtere" aanhangers hebben dat niet, te meer ook omdat het wel zal gaan over een voertuig dat al op leeftijd is.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
10
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
0