Ventiel voor inzwenken ploeg?

Hoi
Weet iemand welk ventiel we moeten plaatsen voor het inzwenken van de ploeg?
We hebben zelf de cilinder ertussen gemaakt omdat we anders niet konden zwenken (5schaar).
Het is dus de bedoeling dat de ploeg eerst inzwenkt, dan draait en dan ( door de hendel in de andere richting) weer uitzwenkt.
Moet een soort volgorde ventiel zijn maar vindt het niet zo makkelijk. (Zie foto)
Ik hoor het graag!
deutz dx 470

Bijlages

(klik om te vergroten)

Het zwarte blokje waar 2 leidingen vanaf de tractor aankomen, en 4 vertrekken moeten we hebben

(klik om te vergroten)

Hier zie je de zelfgemaakte cilinder

Reacties

Fendt926Driver
Een inklap blokje van een oude vredo bemester zou je kunnen proberen.
Zit een instel bout op om de druk in te stellen waarmee die naar de 2e functie zou moeten gaan
+1
hobbyboer
Heb je niet nog een ventiel over op de trekker?
Kun je mooi alles apart bedienen, is handig met kantjes afploegen en voor een beetje sturen met breedte eerste voor.
Voor automatisch rechtzwenken/wentelen zet je hem gewoon bij het kopakkermanagement in.
+1
JD3010
Quote Reactie van @hobbyboer:
kopakkermanagement

Zullen die Deutz trekkers dat wel hebben? 🤔
PieterA
@JD3010 Lijkt me niet. Electrische ventielen waren nog wel een zeldzaamheid in die tijd.
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @JD3010:
Zullen die Deutz trekkers dat wel hebben?

Geen idee, ik weet niet hoeveel en welke trekkers de topicstarter heeft en waarmee hij gaat ploegen al helemaal niet.

Die laatste zin van mijn reactie was ook niet aan hem persoonlijk gericht, maar meer voor alle meelezers.

Beetje stoken bij de mensen die altijd roepen dat elektrische ventielen, kopakkemanagement en andere zaken overbodige luxe is wat alleen maar geld kost.
Hier had het een hoop gemak kunnen geven en ook nog een hoop kunnen besparen.
@hobbyboer beetje ploeg gaat op ls en isobus, wat nou elektrische ventielen😎
JD3010
@hobbyboer klopt, ik heb het maar op 1 trekker, met poten zou het ook best makkelijk zijn. Ik moet dan wel erg veel in een korte tijd doen.
Met spitten gebruik ik met de andere trekker het altijd, ideaal.👍
deutz dx 470
@JD3010 hahaha bestond indd nog net niet in die tijd 🤣
PieterA
@hobbyboer Dat is nog wel een goed idee! Dan heb je natuurlijk ook gewoon een memorycilinder.
huub
Ik heb een tijdje met een lemken vario geploegd, die ging zelf smaller voor het wentelen en na het wentelen weer terug in de oude stand. Handmatig breder/smaller zetten ging via een ander ventiel.
PieterA
@huub Daar is de topicstarter toch ook naar op zoek?
hobbyboer
Quote Reactie van @PieterA:
Daar is de topicstarter toch ook naar op zoek?

Dat weet ik niet, want dat lees ik niet.
Ik lees alleen smaller wentelen en weer breed, hij schrijft niks over breder/smaller zetten tijdens het ploegen en/of eventuele memoryfunctie
casejxu
@PieterA ja is tijd geleden bij n mooie ttv wezen kijken idd
+1
dx11
Quote Reactie van @casejxu:
n mooie ttv

Ttv is altijd mooi
casejxu
@dx11 daar weet ik alles van😍
deutz dx 470
Quote Reactie van @casejxu:
wezen kijken

Ja is niks geworden, stond mij iets niet aan aan de achteras, staat wel nog n mooi bij broekema ook 🤔
casejxu
@deutz dx 470 okee jammer. Komt vanzelf weer wat moois voorbij! Bij oude werkgever staan n 1145. Maar wel al 10.000 uur
+1
hobbyboer
Quote Reactie van @huub:
Handmatig breder/smaller zetten ging via een ander ventiel.

Dat is niet alleen een ander ventiel, dat is zelfs een andere cilinder.
Persoonlijk vind ik dat een pachtig systeem, 2 cilinders samen op 1 zuigerstang, veel simpeler en minder storingsgevoelig dan die stomme memorycilinders met blokjes/veertjes/ventieltjes.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!