Illustratie van:

Deutz D3005 - Welke afdichting voor toerentellerkabel

Hallo,

Ik heb reeds een nieuwe toerentellerkabel ( tachokabel gekocht )

Nu was bij mijn vorige kabel olie doorheen gelopen naar het klokje.

Nu is mijn vraag, wat voor een afdichting moet er bij de aansluiting bij de motor?

Hopelijk kan iemand mij helpen🙂

Deel dit topic

Reacties

+1
frammi
Moet er wel een afdichting in? Is het niet zo dat je onderdruk hebt doordat de carter ontluchting dicht zit en hierdoor olie de kabel in geduwd wordt?
Rick V
@frammi de kabel draait de olie druppeltje voor druppeltje omhoog, ik heb dit probleem zelf ook bij mn 2505, nu ligt tijdelijk de toeren teller eraf en is het helemaal goed zichtbaar hoe het komt dat hij lekt
TrekkerBoer1
@Rick V

Heeft u het probleem kunnen constateren ?
Rick V
@TrekkerBoer1 ja zoals hierboven staat beschreven maar ik heb nog geen oplossing kunnen bedenken, ook omdat mn sash board er van af ligt

Maar ik ben geen u😉
+1
TrekkerBoer1
@Rick V

Oh oke ik heb mij daschboard , tank enz er ook afliggen dus . Ik hoor graag als jij het probleem hebt gevonden😀

Hoe kan ik als mijn carter ontluchting vol zit schhoonmaken?
Rick V
@TrekkerBoer1 bij 2 cil nog niet gedaan bij mn 3cil 912 is het onder bij de carter pan een boutje los waar pijpje in zit, klem op pijpje losmaken boven in bocht en dan naar beneden trekken,
De bocht zelf kan er ook uit

Bij mn f2l812 zit dacht ik aan het pijpje, is een geheel, een beugeltje met boutje, als het los is kun je aan het pijpje draaien een kleine hoek weliswaar en dan tegelijker tijd er uit trekken omhoog

Het lijkt me sterk dat tie verstopt is, want er kwam wel damp uit? Bij warme motor? En als je hem dicht doet met je vinger dan bouwt tie wat druk op, afhankelijk hoe de staat van de motor is uiteraard
TrekkerBoer1
@Rick V

Heb ik eigenlijk nog niet opgelet eigenlijk . Ik meende van wel, ik had wel met een klein stokje naar boven gestoken en er kwam wel wat smurrie ( troep mee) is dat een reden dat ie olie uit de toerenkabel pompt als het waren?

En kun de carter ontluchting ook schoonmaken zonder hem eraf te halen?

Bedankt 👍🏼
Rick V
@TrekkerBoer1 ik zou m er afhalen als je echt denkt dat dat de oorzaak is
TrekkerBoer1
@Rick V

Ik weet niet of dat de oorzaak is, maar ik dacht dat een van jullie zei dat dat het probleem kon veroorzaken.

( Ik kan het ook verkeerd begrepen hebben)
Rick V
@TrekkerBoer1 is idd gezegd maar wat ik denk is denk dat het gewoon door de kabel zelf komt, alles schoon maken kan nooit kwaad natuurlijk en dan zou je dat als mogelijke oorzaak kunnen uitbsluiten
TrekkerBoer1
@Rick V

Oke, op wat voor manier bedoeld je “ Denk dat het gewoon dat het door de kabel zelf komt “

Bedoeld u daarmee.
- Dat de kabel versleten is en daardoor olie meeneemt ?

Of

- Dat er waarschijnlijk wel een afdichting bij de motor moet zitten?
Rick V
@TrekkerBoer1 probleem wat je hebt staat los van carterdamp pijpje/ontluchting

Het probleem is te zoeken bij de klok, dus tussen kabel en klok, hoe het op te lossen is weet ik nog niet want dat moet ik zelf ook nog naar kijken

Ik zei dat het probleem dat hij olie mee naar boven neemt en dus lekt, door de kabel komt omdat de draad de olie mee omhoog neemt druppeltje voor druppeltje
TrekkerBoer1
@Rick V

Misschien is in het onderdelenboek te zien op er een afdichting op moet?
TrekkerBoer1
@frammi

Waar zit de carter ontluchting ergens? Is dat de groote zwarte filter voor bij de accu?
Rick V
@TrekkerBoer1 dat is je lucht filter, een olie bad lucht filter daar zit zoals de naam al zegt olie in,

De carter ontluchting is een pijpje aan de kant van de vuldop, het pijpje zit dicht bij de tank en steekt iets onder uit
TrekkerBoer1
Heb de kabel los zo te zien zit er een soort rubber afdichting, ik denk dat de afdichting bij mij er niet goed op heeft gezeten zoals je ziet. En afgesleten is want hij brokkelt in stukjes af.

(klik om te vergroten)

TrekkerBoer1

(klik om te vergroten)

TrekkerBoer1
@Rick V

Als jij de toerentellerkabel eraf draait zie je dan ook z'n rubber afdichting of zit er bij jou niks?
Rick V
@TrekkerBoer1 ik meen van niets, bij mn 4006 kabel sowiso niets, wat je kunt proberen is een oringetje tussen je klok en kabel te doen, dus om dat bronzen stukje met daar in het vierkantje waar dat asje in komt
+1
TrekkerBoer1
@Rick V

Heb het bij een deutz dealer gevraagd. Zei zeiden dat de kabel gewoon in gesleten is en dat er daardoor olie langs kan. En dat er geen afdichting op hoort. Normaal dicht de schroefdraad zelf af en de huls op de kabel door een rubber sok, deze is waarschijnlijk stuk.
+1
TrekkerBoer1
@TrekkerBoer1

( de zo geheten “rubber sok“ is niet meer los verkrijgbaar, als je dat wel wilt hebben dan moest je een nieuwe kabel kopen, omdat dat daar wel in zit)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D3005 en hebben de trefwoorden olie , lekkage en toeren geen geheimen voor jou ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN