60

Wat is een geschikte (en kleine) trekker voor onderhouden weide(2 ha) en slepen rijbak?

Ben op zoek naar een goede en compacte trekker voor:
- Maaien weide (bloter o.i.d.)
- Kalk/kunstmest verspreiden
- Slepen rijbak/weide
- Kleine overige werkzaamheden (in combinatie met kar erachter en lading)

Mooiste zou zijn als ik onder de €4000,- kan blijven.
Eventuele kleine reparaties en onderhoud kan ik prima zelf doen.
Mijn vraag is dan ook of dit mogelijk is voor deze prijs. Heb al wat rondgekeken en kom zelf uit op iets van een Kubota/Iseki etc. Zijn de Aziatische merken betrouwbaar genoeg?

Voor iedereen die mee wil denken, heel erg bedankt!

Deel dit topic

Reacties

+3
Misschien @Sideswipe even vragen die rijdt met zoiets..
+1
Japanse en Koreaanse merken zijn wel betrouwbaar en de onderdelen zijn goed verkrijgbaar.
Ik zou voor een "zware" trekker met 4 wielaandrijving (25pk of meer) gaan die trekken beter in een paardenbak. Een 4 wiel aangedreven smalspoor trekker behoort ook tot de mogelijkheden.
+1
@Fast Eddy top dankje
+9
Ik zou eerder een deutz uit de 06 serie aanraden. 3006 of 4006 bijvoorbeeld.
Onderdelen zijn veel beter te verkrijgen en veel goedkoper dan japanse merken.
En de kwaliteit is ook zeer goed.
Alleen even zoeken voor een goed onderhouden exemplaar.
+6
Zou persoonlijk voor een dexta of mf 35 3cilinder gaan. Betrouwbaar veel onderdelen beschikbaar en goedkoop in onderhoud.😉
+7
Deutz 4006 tot met deutz 5206 zijn 3 cilinders en een mooie korte draaicirkel wat in de rijbak makkelijk is, of een 5506, 6206, deze zijn 4 cilinders en hebben een iets grotere draaicirkel maar deze types zijn zeer handige en betrouwbare trekkertjes en wendbaar voor het werk wat jij ermeewil doen, weinig onderhoud simplele techniek en redelijk binnen je prijsbudget
Iedereen bedankt voor de reacties, ik zal aan de hand van jullie advies verder op zoek gaan en het 1 en ander met elkaar vergelijken.
@MaddinDG wat ik je voorschrijf aan advies is ook op eigen ervaring, hebben zelf deutz trekkers, en paarden en ruim 2ha grond wat we bewerken,
Ja uit ervaring is natuurlijk het beste advies, ben al even aan het rondkijken. Staat ook best wat van te koop her en der.
Wij hebben binnenkort een mooie opgeknapte kunstmeststrooier te koop.
Mocht er intresse zijn hoor ik het wel
+1
@Jelke13 Moet eerst de trekker zelf nog kopen, daarna wil ik naar verloop van tijd het 1 en ander qua werktuigen bij elkaar kopen. Helaas groeit onze geldboom nog niet zo hard...😆
Wel bedankt!
+3
Een oude trekker moet wel bij je persoonlijkheid passen.

Iets als een Fordson Dexta of Massey Fergusion 35 is zo oud, en over het algemeen zo versleten vanwege de vele jaren dat er mee gewerkt is, dat het vrijwel altijd olie lekt en slecht aanslaat bij kouder weer. Positieve uitzonderingen daargelaten. Het is te repareren, maar brengt kosten met zich mee.

Wat betreft de Deutz trekkers die hier aangeraden worden kan ik niet uit eigen ervaring spreken, maar ook daar geldt dat je met een oude trekker van doen hebt. Voordeel van die oudere Deutz typen is dat ze luchtgekoeld zijn, dus je hebt geen risico met te weinig antivries in het koelsysteem waardoor de motor kapot vriezen kan.

Bij een oude trekker zoals hierboven genoemd heb je wel de standaard maatvoering voor hef en aftakas zoals nu nog steeds gebruikt worden voor trekkers van deze vermogensklasse (categorie 1 of 2). Hiervoor kun je makkelijk machines vinden.
Ga je te werk met een tuinbouwtrekker (zoals bijvoorbeeld een Iseki of Kubota) dan is deze maatvoering anders, en heb je dito machines nodig. Deze konden wel eens prijzig zijn, dit is iets om vooraf naar te kijken.
@jammermaarhelaas Je hebt helemaal gelijk, een bepaalde trekker moet wel bij je passen. Zo heb ik natuurlijk ook mijn favorieten. Ontzettend bedankt voor de tips, dat waardeer ik zeer.
+3
Ik begin met je laatste vraag: ja de Japanse en Koreaanse merken zijn betrouwbaar. Een Chinees zou ik me vooreerst nog niet aan wagen.
Over het algemeen betaal je voor een minitrekker naar verhouding meer. Ze zijn wel handiger, kleinere draaicirkel, passen door smallere hekken en hebben minder bergruimte nodig.
Sommigen vinden zo'n kleintje wat bekrompen zitten, even proefzitten dus. Je hoeft er niet de hele week op te zitten.
Verder is het hefvermogen van een grote trekker natuurlijk navenant groter. Maar die kunstmeststrooier hoeft voor 2 ha niet zo zwaar te zijn.
Ik heb zelf een Hinomoto C144 (4wd, 14 pk aan de aftakas), gebouwd zo rond 1985. Ik heb hem al bijna 20 jaar. Meteen na de aanschaf bleek dat er in de aandrijfpotten van de voorwielen klei zat i.p.v. olie. Hij had kennelijk in de rijstvelden gelopen. Alles schoongemaakt, paar nieuwe lagers en keerringen erin en ik heb er nooit meer problemen mee gehad. Behalve nieuwe accu, olie en filters is er nooit meer iets aan gebeurd en hij loopt als een zonnetje. Ik heb er een grasmaaier/weidebloter bij van 1.50 m., een cultivator met rol (1.10 m.), een frees van 1.35 en een trekhaakkogel waar de auto-aanhanger aan gaat. Ik zou er nog wel graag een frontladertje bij willen, die zou mij veel gemak opleveren.
Nog pas heb ik er een gekregen, "volwassen" palletdrager aangepast door de koppelpunten op de goede plek te zetten. Het hefvermogen valt me wat tegen, als we met twee personen op het uiterste eind gaan staan, begint de trekker haast van voren op te wippen. Een paar gewichtjes zouden hier wonderen doen. Heffen kan hij het gemakkelijk.
Voor zo'n kleine trekker zul je misschien net onder de €4000 kunnen blijven, maar met die werktuigen niet. Met een grote trekker ben je waarschijnlijk iets goedkoper uit en ook de werktuigen daarvoor zijn vaak voor minder geld te krijgen.
Kies voor zo'n kleintje in ieder geval geen 1- of 2-cilinder. Daar moet je toch wel met gehoorbescherming op zitten, ze geven ook veel resonantie en trilling. 3-cilinders lopen mooi.
+1
@roscho Donders, echt bedankt voor jouw tips. Je noemt al een paar zaken waar ik zelf helemaal nog geen rekening mee had gehouden of gewoon nog niet wist, top!
+2
Hier mijzelf op een Kubota 21PK.

Foto van een Kubota GT21

Werkt prima, was er erg blij mee. Zorg wel voor een 4wd, dan heb je net even meer te vertellen.
Ik heb voor het slepen er een gewone weidesleep achter en rijd daarmee rondjes die ik elke iets doorschuif. (maak dus eigenlijk 30 Audi-logo's op een rij) en wissel elke sleep beurt de rijrichting (dan houd je de bak mooi vlak)

En zoals @roscho zegt. Kijk welk model je past. Die Kubota van mij kon het stuur kantelen, anders was ie wel erg krap. Dan even bedenken wat voor uitvoering je wilt.
Sommige hebben HST (doordraaiende aftakas) en in de handbakken modellen hebben sommige ook een omkeerschakeling op het stuur.

Ik ben vanwege het tilwerk van grote hooibalen, na 2 jaar gebruik, overgestapt op een groter model met voorlader. Dus bedenk goed wat je er mee wilt gaan doen.

Voor het grondwerk (maaien, bak slepen) zal een 20-25 pk model jou prima passen, Wil je tillen en dingen verplaatsen....Koop dan zo groot mogelijk 😉

In Japan zijn de, voor ons, mini trekkers voor hun gewoon DE landbouwtrekker. Met een 150pk Fendt rol je daar waarschijnlijk de berg af over alle rijstvelden heen 😉
Verder zijn de Japanse merken gewoon A merken en de Koreanen komen op een goede tweede plaats. Vergeet niet dat veel (de meeste?) kleine modellen van europese merken ook uit azie komen in een andere kleur gespoten (soms hebben ze andere kappen erop).
Zo zijn de kleinere MF modellen van Iseki.

Van de chinese merken zou ik nog even wegblijven. Niet dat ze slecht hoeven te zijn maar meer voor onderdelen, dealers etc.
+1
@Sideswipe wauw, mooi ding hoor. Bedankt voor de tips, kan ik zeker wat mee. Zo kan ik nog specifieker zoeken wat ik wil
@MaddinDG Deze kubota GT21 is ook net een maatje groter. Kan 1000kg tillen achter op de kogels. Het model loopt van motor vermogen 19 tot 30 PK.
De europese variant (STa30 /Sta35) had een nog iets grotere motor.

Als balen verplaatsen met de achterhef goed is voor jou dan is zoiets nog een mooie maat.

Voor het idee, deze had maar 390 uur (jaar 2000-2002) en heb m verkocht voor 6000 eerder dit jaar. Zag er ook nog heel netjes uit.
+2
Nog even een aanvulling over de aziaten die voor veel andere merken maken......

Ik heb nu een TYM (staat voor Tong Yang Moolsan), komt uit Korea en maken al sinds de jaren '60 tractoren.

Dit exacte model is o.a. ook verkocht als JCB en Lamborghini.
Hoe word je in de maling genomen 😉

(klik om te vergroten)

Lamborghini Green Pro HT40

(klik om te vergroten)

JCB 353

(klik om te vergroten)

TYM 433
+1
@Sideswipe

Net wat je zegt. Heb hier op TF wel eens vaker iets over gelezen, en daarbij, als je naar de trekker op zich en zijn specificaties kijkt, zie je snel dat de kleine, "tuinbouw", trekkers vaak hogere specificaties hebben, en luxer zijn dan hun merkgenoten van eenzelfde vermogen, maar met gangbare landbouw afmetingen.
@jammermaarhelaas Dat is mij ook al eens opgevallen.

Dat Kubotaatje wat ik had zat standaard 4wd op en had een PTO met 2 snelheden en ook nog twee draairichtingen (dus ik had twee hendels voor de PTO) terwijl de andere merken alleen maar Aan of Uit hadden.

Die TYM (is dan een 43pk) die ik nu heb heeft 2 x dubbelwerkend ventiel achter. Hefvermogen achter = 1500kg, hefvermogen op de voorlader = 1000kg. Best wel wat voor een 43pktje.
+1
@Sideswipe

Klopt. En daarbij denk ik dat men in het verre oosten werktuigen heeft die we hier nog nooit gezien hebben omdat de trekker bijvoorbeeld een pto draairichting-omkeer heeft.
+1
Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
in het verre oosten werktuigen heeft die we hier nog nooit gezien hebben omdat de trekker bijvoorbeeld een pto draairichting-omkeer heeft

Als dat nuttige werktuigen zijn, dan wordt er wel een equivalent gemaakt met een voor ons normale draairichting. Ik ken trouwens maar 1 type Kubota die een linksdraaiende aftakas heeft.
+3
Nu wil ik niet achterblijven. Hier een fotoootje van mijn Hinomotooootje, nog met de vorige grasmaaier van 1.20 m. Tegenwoordig hangt er een achter van 1.50.

(klik om te vergroten)

Hinomoto C144
+2
@roscho En deze foto had ik bij de vorige reactie willen zetten, maar dat lukte niet meer. Hier de Hinomoto van voren. Helaas geen doordraaiende aftakas, dus voor stoppen met maaien ook stoppen met rijden en wil je schakelen, dan houdt het maaien ook even op. Op een gegeven moment word je daar handig in. De maaier heeft een vrijloop, dus het is niet zo dat de trekker vooruit geduwd wordt zolang de maaier nog doordraait.

(klik om te vergroten)

Hinomoto C144
@roscho Mooie trekker, hef ziet er mooi stevig uit!

Als ik naar het model kijk zou het mij niks verbazen als Kubota productie in het verleden heeft/had uitbesteed aan Hinomoto. hij heeft wel wat weg van een B7000.

Dat gebeurt wel vaker met Japan en Korea. Zo ook met Suzuki motor met de SV650. Daar hadden ze de productie deels van uitbesteed aan het Koreaanse Hyosung.
Die kwam later met de Hysoung GT650 op de markt.
+1
@Sideswipe Er is een type MF dat precies hetzelfde is als die van mij. En het Toyosha 900cc dieseltje heb ik ook al in andere trekkertjes zien zitten.
Hinomoto is nu overgenomen door Hitachi, er zullen dus vast ook Hinomoto's zijn met een Hitachi-jasje aan.
"hef ziet er mooi stevig uit" De hef is inderdaad stevig, probleempje was dat bij veel werktuigen de aankoppelpunten te ver uit elkaar zitten. Daarbij komen dan de heflatten tegen de band. Als oplossing heb ik de achterwielen andersom gezet, nu is er meer ruimte.
@roscho Maar heb je dan wel cat 1 werktuigen? Die maaier heeft nu ook je cat 1 pennen aan de binnenkant zitten ipv de buitenkant.
+1
Quote Reactie van @Sideswipe:
Die maaier heeft nu ook je cat 1 pennen aan de binnenkant zitten ipv de buitenkant

Alles is wel cat1. De pennen van de maaier zijn omkeerbaar. Hier zaten de pennen al naar binnen, mijn nieuwe maaier moest ik zelf assembleren en hier heb ik de pennen ook naar binnen gezet. Toen was hij nog net te breed en heb ik de wielen van de trekker omgedraaid, nu past het prima.
+2
@roscho @Sideswipe ik heb wel eens gehoord dat die tuinbouw trekkers categorie 0 hebben. Zelfde pendikte als categorie 1 maar minder afstand tussen.
@Loeideutz Dan zal die van mij idd. cat0 hebben, de afstand tussen de heflatten is maar klein, maar nu met de wielen andersom iets groter.
@Loeideutz Dat wist ik niet.
@Loeideutz kan wel kloppen idd, is met ons goldoni trekkertje ook, we hebben een oude triltand cultivator versmald en die past alleen maar als je de smalste aanpikpunten gebruikt, pendikte is wel hetzelfde.
+2
@Sideswipe En hier nog even de watertank waarmee we door de tuin toeren bij watergebrek. Er kan 1000 liter in, maar als het dan iets de bult op moet, vindt de Hinomoto dat niet meer fijn, het wagentje heeft massieve bandjes en die drukken flink door.
Vorig jaar begonnen met water rondbrengen in de lange droge periode. Het wagentje zit nu vooraan gekoppeld omdat de grasmaaier er nog achter hangt.

(klik om te vergroten)

Hinomoto C144 met watertank
@roscho Ik moest voor grote balen ook extra gewicht hebben.
Er zal al een blokje op (ik denk dat die compenseerde voor de japanse frees) en daar heb ik toen 3 x 50kg extra aan opgehangen.

Met 2 blokken tilde de trekker het ook nog maar dan gingen de voorwielen "krabben' op het zand en stuurde ze bijna niet vanwege te weinig wieldruk.

Voor die ene baal elke 10 dagen ging dat mij prima af, reed dan gewoon stapvoets.

(klik om te vergroten)

+1
Ik heb zowel ervaring met de minitrekkers (iseki, kubota, etc) als de oudere kleine trekkers (mf 35, ford dexta) en als ik blijf toch bij mijn dexta. De nadelen (geen doordraaiende aftakas, weinig versnellingen, lekt soms iets...) van een oude trekker wegen bij mij niet op tegen de voordelen. De dexta is gewoon iets meer trekker. Meer gewicht wat hem stabieler maakt en beter stuurt. Tijdens het bakslepen met een minitrekker vind ik dat deze altijd moeilijk de bocht om gaat omdat ze te weinig gewicht voorop hebben. De dexta kan ook prima de 4 meter brede weidesleep hebben, waarbij het bij een minitrekker bij 2 meter breed wel helemaal op houdt.

Thuis deden/doen we altijd alles om het huis; bloten, weide slepen, rollen, bak slepen, kunstmest strooien, etc.... en altijd met heel veel plezier van de dexta of de mf 35.
@henriv

Mocht @MaddinDG een doordraaiende aftakas willen, dan is de kans groot dat er wel een Dexta of SuperDexta te koop staat waar een doordraaiende aftakas op zit. De genoemde Deutzen zullen ook wel een doordraaiende aftakas hebben, of een met een handkoppeling voor de aftakas.
Andere optie is nog een Ford 2000 (of 3000, 2600, 3600, opvolgers van de Dexta en SuperDexta). Deze zijn wat nieuwer, hebben ook vaak een doordraaiende aftakas, maar voor de zekerheid altijd wel even controleren, zeker bij een 2000.

Of een kleine landbouwtrekker van een ander merk kan natuurlijk ook als je voor een kleine landbouwtrekker kiest in plaats van voor een tuinbouwtrekker.
Nadeel van een kleine landbouwtrekker van een groot merk is dat als ze nog behoorlijk in orde zijn, er een aardige cent voor gevraagd wordt. € 4000 voor een goede Ford 2000 of 3000 is niks bijzonders.
@henriv Er hangt heel veel af van hoe je erf/tuin is ingericht. Met die smalle Hinomoto kan ik over het tuinpaadje naar de boomgaard. Hij is zo smal dat ik gemakkelijk tussen de boompjes kan maaien. Daar zou een bredere trekker niet tussendoor passen. Ik hoef nu niet over de weg en dat mag ook niet want hij is niet verzekerd. Zolang het hek dicht is, komt er niemand in de tuin en kan ik vrij rondrossen. Op de weg schiet het ook niet op, hij rijdt maar 15 km/h. Als ik naar een stukje land wil een eindje verderop, gaat hij op de aanhanger achter de auto of achter de grote trekker.
Zo heeft iedereen zijn eigen voorkeuren, ingegeven door wens naar comfort, praktische werkbreedte enz.
Quote Reactie van @roscho:
Ik hoef nu niet over de weg en dat mag ook niet want hij is niet verzekerd.

Heb je dat wel goed? Bij mijn weten is het volgens de wet een motorvoertuig, en zodoende heeft deze, ook op eigen terrein een eigen WA verzekering nodig.
+3
Quote Reactie van @jammermaarhelaas:
ook op eigen terrein een eigen WA verzekering nodig.

Dat is zo als het erf voor derden toegankelijk is. Bij ons zit het hek op slot als ik maai. En mocht iemand over dat hek klimmen, dan sta ik sowieso niet voor de gevolgen in! 😂
Maar ik zoek nog naar een ingeslagen nummer, dan meld ik hem ook aan en dan kan ik hem ook verzekeren.
+1
@roscho Ik ben nu iets van een €50 kwijt bij unive (wel in een pakket met meerdere verzekeringen)

Ik doe dit maar om gezeik te voorkomen, het kromme is dat ik er nu mee naar de supermarkt mag rijden om boodschappen te doen.
+1
Quote Reactie van @Sideswipe:
pakket met meerdere verzekeringen

Zo'n aanbieding zit er voor mij niet in. Ik zit bij Centraal Beheer met diverse voordelen, maar die verzekeren geen landbouwmateriaal.
@roscho Bij Unive was dat ook zo. Ze hadden zich nog niet ingesteld dat een particulier ook een tractor kan bezitten. Hun hebben geen verschil, een tractor is een tractor. De cataloguswaarde is wel verschillend uiteraard.

Na een telefoontje werd ik netjes teruggebeld dat het wel kon.
@henriv Een rijbak slepen met een hele brede sleep lijkt mij ook niet makkelijk.

Zelf rijd ik rondjes en schuif ik steeds op, dan wisselen van rijrichting en waar je begint (bij A of C).

Als je alleen rechtuit rijd heb je kans dat kuilen steeds dieper worden en bulten steeds hoger.
@Sideswipe Zelf sleep ik de rijbak met een sleep van 2 meter. Bij vrienden hebben ze een iseki met een sleepje van 1,35, maar dan moet ik altijd wel heel veel rondjes rijden tot ik de rijbak helemaal gehad heb 😄 en vind het minder strak woden als met 2 meter breed. En met voltes slepen krijg je inderdaad hem wel het mooiste glad.
@henriv Ik gebruik ook een sleep van 2meter, net een mooie maat.
+1
@Sideswipe

Hoorde eens een loonwerker vertellen dat je het beste in cirkels kunt rijden om het vlak te krijgen (kilveren) bouwvakkers werken een vlakke betonvloer ook af door het gereedschap in cirkels te bewegen.
@henriv Ik snap wel wat je bedoelt, de buurman heeft een hele mooie Dexta hier staan. Die werkt perfect en is een "echte" robuuste trekker. Mijn pa heeft een Iseki die hij gebruikt voor brandhout etc. en deze rijdt en werkt heel anders. Hij doet wat hij moet doen, maar hij voelt heel anders aan.
Denk ook eens na over een Renault trekker. Deze hebben een heel uniek systeem op de hef zitten qua diepte regeling. Tilt bij zware belasting de zaak horizontaal op en niet via een boog. De truc zit in de pennen van de hefarmen.
@Henk Heida Oke, nooit geweten, zal me er eens wat in verdiepen, bedankt!
+1
Gebruik voor het zelfde werk een oude Deutz 3005 luchtgekoeld op tijd wat schoon e olie dan zijn ze onverwoestbaar .en kan met de hef nog heel veel tillen. .Hebben hem al 26 jaar nooit wat mee gehad,
+1
Ik heb een aantal jaar 2 mini trekkers gehad altijd veel schik mee gehad maar begin vorig jaar kwam ik per toeval een international smalspoor tegen hij blijft binnen de 130cm wat voor ons echt belangrijk is. Testritje gemaakt en ik was meteen verkocht wat een enorm verschil qua rijden comfort etc met een kleine Japanner ook de doordraaiende aftakas was een belangrijk punt voor de volgende trekker dat heeft deze ook, ook de rijsnelheid is aanzienlijk hoger ik haal net de 30 km/h wat met de minitrekker maar 13/14 km/h was. Een oldtimer is goed en een Japanner ook maar ik zou zelf nooit meer terug gaan naar een kleinere het verschil is groot. Het mooie aan een minitrekker is dat hij niet zoveel weegt en makkelijk op een aanhanger kan dat is met de international wel wat lastiger.. de oudere zijn veel zwaarder gebouwd als een Japanner wat wel veel hefvermogen geeft wat nooit verkeerd is. Als ik jou was ging ik naar een oldtimer kijken deutz Ford international fendt etc al dat spul is goed maar je moet goed opletten bij de aankoop of hij niet afgeragd is oid. Ik zal een paar foto’s toevoegen. Veel success met de zoektocht

(klik om te vergroten)

De international 533 smalspoor met de iseki tu 1500 minitrekker

(klik om te vergroten)

De international 533 smalspoor met de iseki tu 1500 minitrekker

(klik om te vergroten)

International 533 smalspoor uit 1973
@Yanmarthomas Kijk, dat zijn goeie tips. Ben nu ook wat aan het rondkijken op internet, duurt helaas nog even voordat ik er 1 kan aanschaffen, maar dat geeft mij weer meer tijd om rustig rond te kijken.

Met alle tips die hierboven staan, gaat mijn voorkeur momenteel ook eerder uit naar een Deutz, Fendt, Ford, etc. i.p.v. een Japanner/Koreaan. Niks ten nadele van die Aziaten, alleen denk ik dat voor ons in de toekomst een iets grotere trekker handiger gaat zijn. Dan kunnen we namelijk ook makkelijker hooibalen verplaatsen, etc. We doen nu nog veel met de hand, maar wij worden ook een dagje ouder 😆
@MaddinDG het is ook een stuk ruimer als een minitrekker bij de iseki zat ik met m’n knieën tegen het stuur ben rond de 194cm bij deze heb ik alle ruimte zie foto

(klik om te vergroten)

+1
@MaddinDG Ik ben zelf ook naar een maat groter gegaan juist voor hooi te pakken met een voorlader. Maar dan zit je echt wel in de andere formaten te kijken.

Ik heb zelf ondervonden dat het een lastige categorie is in de occasion markt. het is een OF een minitrekker, OF een grote landbouwtrekker. En de leuke trekkers zijn dan vaak de demo modellen die dan gelijk op 20k komen (of meer)

Uiteindelijk weer op een aziaat terecht gekomen (in deze zit trouwens een Perkins motor in) omdat ik een europeaan die een grote baal kon tillen in de voorlader niet kon vinden (ja een bijna nieuwe) of een oude met 8000 uur.
Persoonlijk heb ik slechte ervaring met oude voertuigen die veel gelopen hadden, gewoon domme pech.


Foto van een Tym T433
+1
@Yanmarthomas Oh en trouwens een heel mooie trekker, Ziet er echt keurig uit!
@MaddinDG dankjewel
+2
@MaddinDG

Er is ook nog een tussenmaat. Die zit tussen en een minitrekker en smalspoor in. De grote die Sideswipe ook heeft. Dat is een Deutz-Fahr Agrokid of een Landini Mistral of een New Holland TCE. Dat zijn allemaal de dezelfde trekkers alleen de naam en plaatwerk is anders.
+1
@Fast Eddy veel van dat formaat trekkers zie je inderdaad in meerdere "jasjes"

Van DF, Landini en NH wist ik nog niet. De kleinere NH Boomers zijn van LS tractors met een mitsubishi motor.

Voor het zwaardere huis tuin en keuken gebruik is het een mooie maat heb ik ondervonden 😉
+1
Volvo bm 430 sleep er ook wekelijks de paardenbak mee, ideaal!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
60
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
0