Massey Ferguson 6270 - Powercontrol/dynashift reageert niet meer.

Korte historie. MF 6270 met 5800uren. De powercontrol is op 4000uren al gereviseerd geweest.
Op 5000 uren zijn trap B en D terug weggevallen. Dealer vertelde ons dat de veerpakketten terug vervangen diende te worden. Bij gebrek aan financiën heeft mijn schoonvader dit nooit laten herstellen aangezien de dealer vertelde dat dit ook geen probleem gaf om verder te rijden op enkel trap A en C. Wel niet meer automatisch te gebruiken.
Dit weekend tijdens het ploegen,zwaar aan het trekken ineens in volle snee een zware "klak" en stilstand. Motor draait, pompen doen het nog(stuur,lift en stekkers doen het nog).
Dealer (zonder tractor gezien te hebben) verteld me dat ik zeker moet tellen op 10a12.000€ kosten. Kan dit kloppen? En zijn er zeer handige jongens hier op het forum aanwezig die het aandurven om samen met mij deze tractor (bij mij thuis, of bij u) te splijten en de powercontrol te vernieuwen? En die een idee hebben van welke stukken ik nodig ga hebben hiervoor? Uiteraard tegen betaling . Regio Mechelen Belgie.
Johnnyput

Reacties

+1
wilbertkw
Geen idee maar door deze reactie komt deze weer bovenaan te staan. Ik weet ook niet hoe technisch jij zelf bent maar denk wel dat je bij de dealer terecht komt. En eventueel daar zelf mee sleutelen.
+1
Pauls
@wilbertkw lijkt mij ook de verstandigste keuze, in regie werken, zij hebben juiste materiaal wat je kan en mag gebruiken en je moet voor de onderdelen toch bij hun langs. Zij hebben de perfecte schemas van uw trekker, soms is er in de loop der jaren iets klein veranderd, en dan kan je bij hun zien of het het eerste model of latere is.
Johnnyput
@Pauls Beste, bedankt voor de suggestie maar de dealer hier is niet zo ruimdenkend, die denkt enkel aan de euro's , wat ik doe kunnen zijn mannen ook en dan verdient hij iets.
+1
mfboer
Kan het ook zijn dat je vooruit/achteruit hendel onder het stuur niet meer goed werkt? Hier werkte de powershit ook niet goed, en na een tijdje kon ik ook niet meer vooruit/achteruit. Bleek dat die hendel kapot was. Nieuwe erin en de problemen waren over
+1
mfrijder
@mfboer dat is zeker wel een optie maar de klacht van het missen van B en D is toch niet te relateren aan een kapotte powercontrolhendel.

Misschien dat de topic starter ook nog even kan vertellen of de trekker nog een kruipbak heeft of niet.

Wat echter wel raar is is dat deze trekker bij zo'n lage urenstand al voor de 2e a 3e keer kapot is op de power control/Dynashift, dan moet er toch wel iets heel bijzonders mee gebeuren of misschien achterstallig onderhoud of een niet zo precieze reparateur eraan laten werken.

Worden er wel de juiste smeermiddelen gebruikt, dat is eigenlijk het enige wat een powershuttle of dynashift kan nekken.
+1
hoest
@mfrijder dat vond ik ook al bijzonder nog geen 6000 uur en al twee keer zo'n dure operatie
+1
mfrijder
@hoest wat er met de B en D aan de hand is kan mogelijk al opgelost worden met een simpel magneetventiel.
Johnnyput
@mfrijder voor de B en D trap zijn we destijds bij de dealer geweest en die wist ons te vertellen dat het aan een veerpakket lag. maar in alle eerlijkheid hebben we ook onze twijfels bij deze dealer. echter is de volgende dealer 1,5uur rijden met de auto.
+1
rommert14
@hoest tsja alles kan, de onze is ook voor de 4000 uur 3 keer in tweeën geweest, maar heeft al met al nooit het bedrag gekost wat de topicstarter noemt. Het waren de schakel gaffels die 2 keer stuk gingen, toen wou hij niet schakelen in de complete derde groep.
+2
mf 6150
@hoest
Kan makkelijk toch als je vaak dat automatisch schakelen gebruikt? Ben er zelf geen fan van
+1
hoest
@mf 6150 lijkt mij nog steeds niet nodig, als het automatisch gaat kun je lompe bediening ook nog uitsluiten
+1
mf 6150
@hoest
Dan kan alsnog lomp gaan, volgas bijvoorbeeld
+1
hoest
@mf 6150 geen idee hoe een 6270 automatisch schakelt maar onze 6475 kun je gewoon instellen dat hij bij een bepaald toerental opschakelt, en als hij dan een bepaald % onder dat toerental komt schakelt hij weer terug. Kun je weinig lomp aan doen
+1
frank_mf
Quote Reactie van @mfrijder:
een kruipbak

Hier wel een kruipbak in de 6265 en hoorde inderdaad ook een keer af en toe een klak tijdens het maaien. Dealer erbij maar was een goedkope reparatie. Bleek dat de hendel van de kruipbak aangetikt was en hij maar half ingeschakeld stond. Hendel goed gezet, probleem opgelost.
+1
mfrijder
@frank_mf idd, daar doelde ik ook al op.
+1
Johnnyput
@mfrijder Deze trekker heeft idd een kruipbak, heb hier ook al eens aan gedacht, maar die hendel verzetten doet ook niets. deze trekker is in mijn bezit gekomen na het vroegtijdig overlijden van mijn schoonvader en deze hield idd niet van onderhoud. Dit is dus altijd gebrekkig geweest. olie werd zelden ververst, enkel bijgevuld als deze te laag stond. ( zo werd ze ook ververst was zijn redenering).
+1
labella
Dat bedrag lijkt mij wel erg hoog, hier met bijna 4000 uur de trekker door midden gehad omdat hij niet meer voor of achteruit wilde. Een tandwiel vervangen en ook een nieuw verenpakket laten monteren kostte tussen de 5000 en 6000 euro.
Johnnyput
@labella Welke dealer was dit? en mijn inziens zet de dealer de diagnose ook hoog met het doel op verkoop van een nieuw tractor. Ik had voordien al een offerte opgevraagd met het idee om begin volgend jaar een nieuwe trekker aan te schaffen. Hij wil dit nu wat bespoedigen vermoed ik. Maar op deze manier is de trekker ook niets meer waard, dus zou hem wel graag hersteld zien. En 5a6000 heb ik er zeker nog voor over. 12000 niet.
+1
rickboer blija
@Johnnyput misschien kan @RobVolvo hier meer duidelijkheid over geven, die werkt bij een mf dealer
+2
RobVolvo
@rickboer blija De dynashift module zelf hebben we bij mij op het werk eigenlijk nooit problemen mee gehad. Alleen een keer eentje aan puin door geen olie in de achterbrug. Verder is de dynashift best wel hufterproof. Magneetventielen willen nog wel eens kuren geven, maar dat is te overzien. Powershuttles gaan bij echte koppelings-strijders nog wel eens kapot, maar dat ligt dus meer aan de chauffeur.. 😅 Maar dat heeft eigenlijk niks te maken met deze klachten. Ik vind het ook vreemd dat de D-trap problemen geeft, dat is namelijk de versnelling waarvoor geen pakketten hoeven te worden bekrachtigd, dit gebeurt met veren. Wanneer het lagedruksysteem in de war is staat hij dus automatisch in de D. Maar een kapot magneetventiel kan het misschien wel veroorzaken, maarja ik heet geen Jomanda en kan ze dus niet zo instralen... 😛 😛
+1
rickboer blija
@RobVolvo oja, die magneetventielen komen bekend voor🙈 door de jaren heen behoorlijk wat vervangen
rommert14
@rickboer blija
Quote:
oja, die magneetventielen komen bekend voor door de jaren heen behoorlijk wat vervangen

Hier werkelijk waar in 12 jaar en 5 mf's nog nooit hoeven vervangen 🙈
rickboer blija
@rommert14 wij een aantal keer de c versnelling van onze claas. En de vier wielaandrijving van de 7485 werkt ook met een magneetklep, die hebben we ook 3x vervangen
Johnnyput
@RobVolvo u inziens is het nog niet allemaal verloren dus? Van de D trap had ik ook al horen zeggen. Als ik deze dus niet start , in een versnelling zet en deze zou proberen te rollen dan moet deze de motor proberen rond te draaien? Zoniet is er binnenin toch iets mis? Draait de motor wel dan is de powercontrol niet in stukken?
RobVolvo
@Johnnyput Ik zeg geen ja en geen nee op dat ie wel of niet kapot is, maar met die urenstand zou het eigenlijk bij normaal gebruik en onderhoud niet mogen.. Maar zeg nooit, nooit... 😉
+1
hoest
Als ik dit alles zo lees zou ik geloof ik toch een ander mechanisatie bedrijf zoeken
Johnnyput
@hoest ben ik volop mee bezig. De kans dat de nieuwe trekker een MF wordt is klein. En dat ligt niet aan MF , maar aan de dealer. En ook een beetje aan de prijs.
+1
hoest
@Johnnyput je kunt er ook eens een niet mfdealer naar laten kijken, hert lijkt mij dat dit zonder laptop ook nog te repareren is.
+1
rickboer blija
@hoest @Johnnyput de achterbrug is het zelfde als claas. Wij hebben het jaren andersom gedaan, onze claas is jaren naar de mf dealer geweest voor onderhoud en reparatie
+1
hoest
@rickboer blija zolang de computer niet uitgelezen hoeft te worden kan in principe elk mechanisatie bedrijf het wel doen. Mooiste is wel een dealer maar wij hadden onze case maxxum's ook bij koop van der wal gekocht en in onderhoud. Daar liep toendertijd een monteur die ze dromen kon
mfrijder
@Johnnyput Welke dealer hebben jullie? (mag ook via pb)
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 6270 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!