Ik sta op het punt een nieuwe trekker te kopen en ben momenteel aan het twijfelen tussen deze twee. Vergelijkbare tractors (stock) .
Zelfde opties.LS pomp/4 ventielen, voorasvering, frontlift, cabinevering, versterkte lift achteraan, powershift boite .
Zelfde prijs. het verschil bedraagt 2000€, op dat bedrag is dat verwaarloosbaar.
Wie kan er me vertellen waarom ik de ene net niet of wel zou kopen.
Dealers( respectabele) zitten beide op korte afstand.
Laat maar horen.
Lees ook
Deutz-Fahr Agrotron 120 - Agrotron 120 kopen
Deutz-Fahr DX 120 - onderdelen boek dx120
Ford 5000 - Ford werktuig dagen heesch
Trucks kieken - Week 11
handleiding Fiat 450
Ammoniak de redder van de aarde!
Deutz-Fahr Agrotron 6190 - Locatie stuur hoek sensor en vraag over hydrolisch stuur systeem
Voorlopig weinig echte kou in de lucht
New Holland TM 120 - Na aansluiten led werklamp gaan deze aan met de standlichten. Bij aanschakelen werklamp worden ze feller
New Holland T 6010 - Vooras naaf lekkage verhelpen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Met welk merk heb je zelf al meer ervaring? Als ik voor mezelf spreek merk ik dat het toch fijner is om in je 'eigen' merk te rijden dan in een vreemde eend.
Deutz heeft standaard 125 pk en met boost 135
Ik weet niet wat je vermogensbehoeftes zijn, maar het verschil is toch 10 pk
Aan de hand daarvan zou ik de keuze maken welke het gaat worden.
Hoe is het zicht bijvoorbeeld. Waar zitten de knoppen en hendels. Maak voorstellingen of je daar mee kunt leven.
Hoe is het materiaal gebruik en afwerking. Etc.
Waar stoor je aan?
En als laatste ga op je gevoel af want door redeneren kunnen we eindeloos.
Als jouw 6270 goed los is, zoals het hoort. Dan gaat het jou inderdaad tegenvallen om 1 van bovengenoemde trekkers te kopen.
Ik zou ze zelf testen en ga desnoods eens bij gebruikers langs. Hier zal het toch een eeuwige merkendiscussie worden. Die nieuwe mf zou overigens ook tegenvallen. 5s is een behoorlijk stuk vragieler gebouwd op de achterbrug dan een 6200/6400.
Plus dat de Deutz een 540, 750, 1000 en 1250 pto heeft, de NH 540, 750 en 1000. De oude MF heeft alleen een 540 en 1000 pto?
Dit soort zaken, vooral het aantal versnellingen, daar zou ik vooraf wel even goed bij stil willen staan. Heb je aan 16 versnellingen genoeg, of ga je er wat missen, want je komt van 32.
Belangrijk is dan vooral de opbouw van de snelheids-trappen. Dus welke snelheden heb je tot heden gebruikt, en welke hebben de twee nieuwe ook?
Kwam zelf al eens aan het kijken naar een versnellingsbak met 12 versnellingen, die kwam er minder goed uit als de oude trekker met 8. Ben dus gewoon bij het oude gebleven.
hoge , lage en achter uit groep wil niet harder dan 30 km/ uur
Hieronder de eerste bevindingen.
WAUW. Wereld van verschil met de “oude” ferguson. Kwa trekkracht moet deze absoluut niet onderdoen. Mijn gevoel doet hij het zelfs beter. MF ploegen aan max 7 km per uur en dan was hij op. NH. Ploegen aan 7.5 km per uur met twee vingers in de neus. 1600 toeren. En zoet weg met de autocommand.
Gebruiksgemak op de kopakker is super. Geen voetwerk meer, enkel 1 hand aan de multifunctionele hendel. Verschillende snelheden instellen, elek ventiel bedienen, lift bedienen, rijrichting veranderen . Alles met 1 hand op 1 plaats.
Stil in gebruik. Ik moet zeggen dat ik het gebrul van die lekkere 6cylinder zelfs niet mis.
Aangename cabine om in te zitten.