Renault 551 - Koppelingsplaten en keeringen naar achterbrug
Ik heb een Renault 551 waarvan de koppelingen slecht waren... nu heb ik inmiddels de trekker doormidden en bleek het hele koppelingshuis besmeurt met olie.. wat mij verteld is dat dit vanuit de achterbrug komt.... krukaskeering schijnen langer heel te blijven?? Kan het zijn dat de koppeling slipt omdat hij glad van de olie is? Of is het gewoon een kwestie van platen vervangen. Ik heb me laten vertellen dat er 2 koppelingsplaten in zitten( rijden en aftakas) ik hoor graag wat alle opties en antwoorden zijn.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault 551 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Als de platen vet zijn dan komt dat zeker door de olie.
Vettig is het bijna altijd bij een trekker van die leeftijd.
Ik zou de platen vervangen (hobby) of de complete drukgroep (werk) en zeker de krukas keerringen en de keerringen van de price as.
Deze trekker is minimaal 22 jaar oud dus de keerringen zijn gewoon oud.
(klik om te vergroten)
Dan moet de price as er uit en die zit waarschijnlijk geborgd in de achterbrug
Moet ook wel anders dondert er een tandwiel naar beneden