Illustratie van:

Renault 551 - Koppelingsplaten en keeringen naar achterbrug

Ik heb een Renault 551 waarvan de koppelingen slecht waren... nu heb ik inmiddels de trekker doormidden en bleek het hele koppelingshuis besmeurt met olie.. wat mij verteld is dat dit vanuit de achterbrug komt.... krukaskeering schijnen langer heel te blijven?? Kan het zijn dat de koppeling slipt omdat hij glad van de olie is? Of is het gewoon een kwestie van platen vervangen. Ik heb me laten vertellen dat er 2 koppelingsplaten in zitten( rijden en aftakas) ik hoor graag wat alle opties en antwoorden zijn.

Deel dit topic

Reacties

guy s
Als de platen glad zijn van de olie kan je ze best vervangen , anders gaat hij vluger slippen . als de motorolie op peil blijft / bleef kan het de olie uit de achterbrug zijn en moet je keerringen vervangen
+1
551 heeft een dubbele koppeling , 1 voor rijden en 1 voor aftakas.
Als de platen vet zijn dan komt dat zeker door de olie.
Vettig is het bijna altijd bij een trekker van die leeftijd.
Ik zou de platen vervangen (hobby) of de complete drukgroep (werk) en zeker de krukas keerringen en de keerringen van de price as.
Deze trekker is minimaal 22 jaar oud dus de keerringen zijn gewoon oud.
Woutflier
@Ferdinanddijkstra inmiddels heb ik een nieuwe drukgroep met nieuwe platen en druklagers liggen. Heb vandaag alle keeringen ook besteld. Ik heb alleen nog 1 vraag: tussen de price as en de as van de aftakas zit een kleine kunstof ring. Is dat ook een keering die vervangen dient te worden? En zoja hoe krijg ik die eruit?
Woutflier
Op deze foto is de ring te zien tussen beide tandwiel stukken op de assen

(klik om te vergroten)

Dit maakt het wat duidelijker
Als je pech hebt krijg je die er niet uit
Dan moet de price as er uit en die zit waarschijnlijk geborgd in de achterbrug
Moet ook wel anders dondert er een tandwiel naar beneden
Woutflier
@Ferdinanddijkstra dankje, ik laat hem eerst wel zitten.. in het ergste geval komt daar de lekkage vandaan... maar dan halen we hem nog een x uit elkaar.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault 551 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
3
WEERGAVES
0
TREFWOORDEN