Beste tf-ers,
een familie lid heeft een ford 4000. maar nu komt er olie uit de uitlaat gespetterd. hij doet dit zowel met de originele als met een gewone open pijp
wat kan hier de oorzaak van zijn?
mvg Ben
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 4000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
of je blok is bijna overleden
ja ford he je vraagt er zelf om
De afdichtingen rond de klepstelen zijn waarschijnlijk versleten (lek).
Deze rubbers zitten om de klepgeleiders, zijn idd uitgedroogd.
die bedoel ik ook kon ff niet op de naam komen
Zoals hier boven reeds gemeld door: @ Supergerben is dit veelal het probleem.
Oplossing: Verwijder per cilinder de verstuiver, zet de zuiger op BDP maak van een oude verstuiverhouder een lucht aansluiting en zet druk op de te repareren cilinder.
Als de tuimelas verwijderd is kun je de klepveren er af halen waarna je het rubber ziet zitten deze vernieuwen en de veren weer monteren. Zo per cilinder afwerken.
Mooi klusje voor een regenachtige dag.
suc 6.
Als de zuigerveren echt slecht zijn zal hij ook slechter starten omdat hij minder compressie opbouwt.
Weet niet hoeveel werk dat ding voor zijn kiezen krijgt, maar misschien blijven je zuigerveren ook wel een beetje plakken in de groeven. Komt bij Fords ook nog wel eens voor.
Als je ze niet vaak aan het gevoel komt verzameln zich roetdeeltjes tussen de zuigerveren waardoor ze de neiging hebben een beetje vast in de groef te gaan zitten.
Door ze stevig aan het werk te zetten wordt de motor warmer en is de verbranding meestal beter waardoor het aanwezige roet veel heter wordt en beter wordt verbrandt.
Ik weet niet of dit ook voor andere merken opgaat, maar weet uit eigen ervaring dat dit bij een Ford vaak dat gesmeer met olie uit het uitlaatspruitstuk oplost.
Zorg dus maar eens dat de uitlaat er een dag of wat roodgloeiend op komt te staan, en kijk of het gesmeer minder wordt.
Wellicht dat hij dan met koude motor ook makkelijker weer wil starten.
Wilt u A.U.B. ook vermelden waarom de zuiger op het BDP (bovenste dode punt) gezet moet worden en waarom luchtdruk op de te reparen cylinder te zetten?
Okay Wim door druk op de cilinder te zetten blijven de kleppen lekker strak boven in staan, wat dan weer makkelijk is om de veren te verwijderen.
Je zet de zuiger op het BDP omdat de kleppen dan niet in de cilinder vallen.
De argeloze doe-het-zelver zou zonder toepasing van 1 van deze wetenswaardigheden aan de klus beginnen en zichzelf behoorlijk in de nesten te hebben gewerkt als hij/zij ineens
PLING
geluid uit het motorblok hoort komen.