Ford 7710 - Lage oliedruk hydroliek ventielen

Afgelopen jaar ben ik met onze 7710 een stukje maïs wezen hakselen en toen het karretje wat er achter hing vol zat kreeg hij hem niet omhoog om leeg te kiepen. Daarna nooit meer naar gekeken aangezien wij voor de mengwagen toch geen hydroliek gebruiken.
Ik wil graag met de 7710 gaan harken in de toekomst en heb ik even getest of hij de hark wel van de grond krijgt, dit lukte wel maar het ging erg langzaam.
Aan de hefinrichting is niks verkeerds te merken.
Iemand een idee wat er mis kan zijn?
new holland koen

Reacties

+1
fordt5110
Ga er maar vanuit dat je hydrauliekpomp op het einde is gekomen, mn vorige ford 7610 was ook nog sterk op de hef, maar kreeg de klep van de mengwagen bijna niet omhoog terwijl het met de 5110 nog perfect ging.
new holland koen
@fordt5110 Ja daar was ik al bang voor, waar zit die pomp? Je hebt er meerdere dacht ik.
+1
MaxxuM4ever
Oliepomp is samen met dual power toch? Of was het de stuurloos? Doet die het nog wel goed? Ff mee naar de dealer, 5min meten en je weet het.
Heb je 1 of 2 oliepompen erop?
dennisbouter
@MaxxuM4ever dual power is een lage druk circuit ofzo iets heb ik wel eens begrepen, wel op dezelfde pomp
new holland koen
@dennisbouter Dual Power functioneert prima!
new holland koen
@MaxxuM4ever Ik begreep van een bekende dat de hef/dual power 1 pomp is en de hydroliek een andere.
new holland koen
Deze pomp op de zijkant van de motor zou het moeten zijn?
Op het filter wat er op zit staat "engine oil filter" dus dat is wel vreemd?

(klik om te vergroten)

+1
nhfendt fan
@new holland koen maar dat is wel de pomp , het filter zal wel universeel zijn denk ik vandaag dat dat erop staat
new holland koen
@nhfendt fan Oke ja dat zal dan wel.
Is zo'n pomp is niet meer te repareren ofzo? Licht er ook aan wat de schade is natuurlijk...
selectford
@new holland koen het hoort niet dat er een motor olie filter op zit schroef daar eerst maar is een goede op.
+1
new holland koen
@selectford Ja dat lijkt mij ook wel een goed plan. Toch is het eerst ook gewoon goed gegaan met dit filter. Naar mijn weten is daar afgelopen jaar geen nieuwe op gekomen namelijk🤔
Weet jij toevallig welke er wel op hoort? Qua cijfercode? Dan kan ik kijken of we er nog een hebben staan toevallig.
+1
selectford
@new holland koen nee weet ik niet uit mijn hooft . Maar zou er wel een goede op zetten pompen werken ook samen maar ik weet niet of dat . Dat ook voor de ventielen geld.
nhfendt fan
@selectford dat maakt niet veel uit kameraad heeft een 7710 en 7810 en schroeft daar gewoon deze filters op en dat gaat al 25 jaar goed
dennisbouter
@new holland koen over pompen en ford is al meer geschreven, ik ben zo dusdanig technische dat ik het niet kan onthouden, maar de pompen zijn verbonden de andere zit achter het rechter achterwiel en die is bij mijn 7810 vervangen, ik moest gas bij geven om de bledden van de dieplader op te klappen 🙈
new holland koen
@dennisbouter Oke dus ze kunnen het dus allebei zijn begrijp ik. Dat maakt het er niet makkelijker op haha!
Had jij toen ook geen verdere problemen met de hef of dual power?
+1
dennisbouter
@new holland koen dual power niet denk ik en de hef gebruikte ik toen nooit
hendrik8100
@new holland koen zo te zien heb je de filters verwisseld,motoroliefilter zit op pomp en hydr.filter op motor?
new holland koen
@hendrik8100 De motor filter is kort geleden nog verwisseld, daar zit wel een goede op mag ik hopen, anders heeft de lmb een verkeerde mee gegeven.

(klik om te vergroten)

Deze zit op de pomp

(klik om te vergroten)

Deze op de motor
+1
dennisbouter
@new holland koen als ik wat gaat googlen, kloppen de filternummers
new holland koen
@dennisbouter Ja inderdaad, wel apart dat er engine oil filter op een hydroliek filter staat.
+1
selectford
Mechien een dome vraag maar je hebt achter op je ventielen wel . Dat draai hendeltje helemaal open staan op haasje ?
+1
new holland koen
@selectford Jij een domme vraag ik een nog dommer antwoord! Welk hendeltje heb je het nu over??😅
+2
dennisbouter
@new holland koen boven je ventielen zit een draaibare knop(als hij nog draaid teminste) kan je snelheid mee regelen
+1
new holland koen
@dennisbouter Ik had al een vermoeden, 3 staan helemaal naar rechts en 1 naar links zie ik op foto's, maar ik heb ze allemaal geprobeerd dus dat kan het niet zijn.
+1
dennisbouter
@new holland koen je kieper wilde toch ook niet omhoog, ik zou het niet in die draaiknoppen zoeken
de-wit
Hoe doen jullie de mengwagen dan lossen?
new holland koen
@de-wit Die heeft eigen olie, dus gewoon aftakas aan en gaan!
de-wit
+1
jeet
Onder de vloerplaat bij jou hefdeksel zit nog ergens een heel klein plastic filtertje die zal wel verstopt zitten was bij mijn 7610 ook vorige jaar @nhmonteur kan jou wel vertellen waar precies
new holland koen
@jeet Ik ben benieuwd, als dat het probleem is valt het mee!
+1
jeet
@new holland koen wij dachten vorige jaar ook dat de pomp kapot was kregen de pik up van de kleine pakjes pers nog niet omhoog toen zit een gepensioneerde ford monteur kijk maar naar dat filtertje maar ik had geen tijd toen heeft hij dat f gedaan voor mij
zit volgens mij in een lijding is ongeveer de maat van je pink kost een paar euro
new holland koen
@jeet Dat klinkt wel heel vergelijkbaar met ons probleem inderdaad. Jou dual power en hef deden het ook gewoon nog?
+1
jeet
@new holland koen ja niks mis mee
Daanfordje
@jeet volgensmij zit dat filtertje bij je achterbrug pomp.
dennisbouter
@Daanfordje dat is je dual-power/lage druk circuit filter
new holland koen
@jeet @nhmonteur Ik weet niet of het verschil maakt maar voor de zekerheid vertel ik het er maar even bij: het is een 7710 van de 1e generatie.
+1
selectford
@new holland koen er zitten meer van die kleine filters maar waar die allemaal zitten weet ik niet .
new holland koen
@selectford Hoe kan ik ze herkennen als ik ga zoeken?
+1
selectford
@new holland koen weet ik niet zit er een in de pomp die in de achterbrug zit zit naast het grote filter .
Maar waar die andre zitten weet ik niet .
+2
dennisbouter
@selectford

(klik om te vergroten)

dennisbouter
@selectford @new holland koen nogmaals dit is het lage druk (12bar) filter van de dual-power
selectford
@dennisbouter dat weet ik maar er zitten er nog meer . Maar dan moet bij een echte ford montour zijn waar die zitten .
jammermaarhelaas
@new holland koen

Als ik de filternummers opzoek, dan zitten er nu de juiste filters aan, hier zou het dan niet aan moeten liggen. Kan natuurlijk wel dat het hydrauliek oliefilter te sterk vervuild geraakt is? Normale service interval is 300 uur, en das best snel.

Deze pomp, die op de foto, die dus op de motor zit, is de pomp voor de externe hydrauliek.
Opzij in de achterbrug zit de hoofdpomp, deze is voor de hef en er zit een kleine, tweede pomp bij aan dezelfde deksel, deze is voor het lage druk circuit, voor de pto koppeling en de dual power.

Er zit een klein gaasfilter op deze pompdeksel, heeft een vierkante kop op een ronde flens. Let op, is geheel van plastic, dus niet zo vast aandraaien. Gewoon schoonmaken, en weer monteren, zaten bij mij destijds een paar spaantjes in. Je vind hem onder/opzij van het verwisselbare ijzeren opschroef-filterelement. Dit opschroeffilter is dezelfde als die ook op de pomp zit die op de motor (nokkenas) zit.

Onder de cabine, op het hefdeksel zit een servo ventiel, deze combineert de oliestroom van de hoofdpomp (in achterbrug) met de oliestroom van de motorpomp, en deze gaan dan samen naar de externe hydrauliek. Gebruikt je de hef op het moment dat je ook externe olie vraagt, dan zal de hoofdpomp olie leveren aan de hef, en de motorpomp olie leveren aan de externe hydrauliek.
dennisbouter
@jammermaarhelaas als de pomp op de achterbrug versleten is kan het dan wel zijn dat je geen druk meer krijgt op je externe ventielen? Of is dat bij mij in der tijd een dure verkeerde diagnose geweest?
jammermaarhelaas
@dennisbouter

Ik heb dit nog niet zelf bij de hand gehad, maar als je tevens een pomp op de motor hebt, dan zou ik verwachten dat het aan de pomp op de motor ligt, en niet aan die in de achterbrug.
Het servoventiel zou ook parten kunnen spelen, maar hiervan ben ik onvoldoende op de hoogte.
jammermaarhelaas
@dennisbouter

Hoe is dat afgelopen dan?
dennisbouter
@jammermaarhelaas nieuwe pomp op achterbrug portomonee leeg en nu nooit problemen
+1
new holland koen
@jammermaarhelaas Bedankt voor de duidelijke uitleg! Het lijkt mij inderdaad verstandig om te beginnen met het filter te verwisselen, ik heb gekeken en er staat nog een nieuwe voor de hoofdpomp. Dat andere filtertje zal ik dan ook meteen schoonmaken maar zoals ik begrijp zou dat er niet mee te maken moeten hebben.
+2
nhmonteur
@new holland koen een aantal hebben het hier al over de prioriteitsklep gehad. Deze zit onder de cabine. Je kan daar bij komen door de vloermat er uit te halen en dan de deksel te verwijderen die voor de stoel zit.
In dit blok zitten een aantal veren. Ook zit er een zeefje. Ik dacht bij aansluiting 3 (figuur 22 onderstaande tekening)
Verder zou je gewoon even alle veren en kleppen eruit moeten halen en nakijken/schoonmaken.

(klik om te vergroten)

+1
new holland koen
@nhmonteur Bedankt! Hier heb ik veel aan!
+1
jeet
@new holland koen volgens mij is dat allemaal het zelfde
new holland koen
@nhmonteur Nog even voor de zekerheid, filter 84226258, is dat een goede voor de hoofdpomp? Van google wordt ik niet veel wijzer en ik zag dat er zo eentje ook onder de 7840 zit.
Daanfordje
@new holland koen op je hoofdpomp gaat het zelfde filter als op de pomp op de motor.
new holland koen
@Daanfordje Oke, dan wordt dat ff op en neer naar het lmb...
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 7710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!